آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

ارزش بازیکنان در دوران پساکرونا ۱۸ درصد کاهش خواهد یافت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
براساس گزارش موسسه حسابرسی KPMG، تعلیق لیگ‌های فوتبال در اروپا به دلیل پاندمی کووید-۱۹، ارزش کلی بازیکنان را در بازار نقل و انتقالات ۱۸درصد یا ۷.۵ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

بیشتر لیگ‌های اروپایی فعالیت خود را از سر گرفته یا در مسیر آغاز مجدد فصول خود پشت درهای بسته و پیش از پنجره نقل و انتقالات تابستانی هستند و این در حالی است که باشگاه‌ها همچنان با آثار اقتصادی ناشی از تعطیلی چند ماهه لیگ‌های خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

«آندره‌آ سارتوری» رییس واحد ورزش این موسسه هلندی که یکی از بزرگترین شرکت‌های خدماتی و سرویس‌دهنده حسابرسی محسوب می‌شود، در این خصوص گفت: در ۱۰ لیگ برتر اروپا، افت ارزش بازیکنان ۷.۵ میلیارد دلار یا حدود ۱۸ درصد است.

 

وی با اشاره به این تحقیق که روی ۴هزار و ۲۰۰ فوتبالیست انجام شده است، ادامه داد: بازیکنان اروپایی با ارزش بالا یعنی ۲۰ یا ۳۰ بازیکن نخست، نسبت به باقی بازیکنان ارزش خود را بیشتر حفظ می‌کنند. در صورت از سرگیری لیگ ها، ۲۰ بازیکن برتر برای مثال «کیلین امباپه»، «محمد صلاح»، «ادن هازارد» و «نیمار» با افت ۱۳درصدی ارزش خود مواجه خواهند شد.

 

مختومه اعلام شدن لیگ‌ها مثل اتفاقی که برای لوشامپیونه رخ داد، به افت کلی ارزش بازیکنان به اندازه ۱۰ میلیارد یورو منجر خواهد شد.

 

سارتوری در ادامه اضافه کرد که پاندمی طول مدت قرارداد بازیکنان جدید را تغییر نمی‌دهد اما مذاکرات بر سر دستمزد در دوره بعدی تمدید را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

 

وی در این باره تاکید کرد: آمار نقل و انتقال بازیکنان بیشتر می‌شود؛ تراکنش‌های مالی کاهش یافته و قراردادهای قرضی افزایش پیدا می‌کند. در مجموع باشگاه‌ها باید محتاط باشند نه تنها در پنجره بعدی نقل و انتقالات زیرا آثار پاندمی در ۱۸ تا ۲۴ ماه آتی پدیدار می‌شود بنابراین پنجره های نقل و انتقالات در آن برهه تاثیرات پاندمی را بروز می‌دهند.

 

بودجه باشگاه‌ها با توجه به عدم درآمدزایی چند ماهه به شدت ضربه خورده و سارتوری معتقد است مقررات بازی جوانمردانه مالی به منظور سرپا شدن مجدد باشگاه‌ها، باید تسهیل شود.

 

وی گفت: اصلی‌ترین قانون که باعث وارد شدن فشار به باشگاه ها می‌شود، مقررات تراز دخل و خرج است که ستون این مقررات بوده و با توجه به شرایط نیاز به تسهیل مقررات احساس می‌شود.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------