بازی نفت آبادان و استقلال به تعویق افتاد/ دردسر جدید برای استقلال و محمد نادری



استقلال,اخبار امروز,اخبار جدید
دیدار باشگاه فوتبال صنعت نفت آبادان با تیم فوتبال استقلال در هفته بیستم لیگ برتر با اعلام ستاد مقابله با کرونا به تعویق افتاد.

به گزارش فارس، به علت تقاضای مکتوب استقلال از ستاد مقابله با کرونا در فوتبال و باتوجه به بحران کرونایی اخیر تیم استقلال و قوانین سختگیرانه رقابت های بین المللی و لیگ قهرمانان آسیا (AFC Champions League) در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی، در شرایط کرونا با تقاضای این باشگاه جهت تعویق بازی این تیم در هفته بیستم در مقابل نفت آبادان موافقت شد.

 

قبل از این قرار بود این مسابقه در روز پنجشنبه ۱۹ فروردین انجام شود.

 واکنش مسئول کمیته مسابقات به لغو بازی استقلال:سال گذشته هم دیدار پرسپولیس و نساجی را لغو کردیم

 

لغو دیدار استقلال و نفت آبادان باعث اعتراض برخی باشگاه‌ها شد تا جایی که مدیر رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس در صفحه مجازی خود اعلام کرد ما (پرسپولیس)  در شرایط کرونایی به آبادان رفتیم اما این مسابقه لغو شد.

 

سهیل مهدی در خصوص دلیل لغو بازی استقلال و نفت آبادان به فارس گفت:  این درخواست(لغو بازی)  حدود 5، 6 روز قبل ارسال شد و ستاد مقابله با کرونا هم موضوع را بررسی کرده و در نهایت به این نتیجه رسید که بازی نفت آبادان و استقلال به تعویق بیفتد. این موضوع را هم به ما ابلاغ کرد. خوشبختانه تقسیم کارها به شکلی است که گروه‌های تصمیم‌گیرنده متنوع هستند. درباره کرونا در فوتبال هم فقط ستاد مقابله با کرونا در فوتبال تصمیم‌گیری می‌کند که اعضای آن هم مشخص هستند. ما در بحث برنامه‌ریزی و اجرای کار فعالیت داریم همانگونه که وظایف ارکان قضایی مشخص است.

 

وی تصریح کرد: این تقسیم کار کمک می‌کند تمام تصمیم‌ها مشخص ، حرفه‌ای  و متناسب با شرایط اتخاذ شود. آنگونه که ما شنیده‌ایم به دلیل سختگیری‌هایی که در کشور عربستان وجود دارد ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفت بازی استقلال و صنعت نفت را به تعویق بیندازد تا دست نماینده کشورمان یعنی تیم استقلال در عربستان بسته نباشد. همانگونه که سال گذشته با تصمیم این ستاد بازی پرسپولیس مقابل نساجی هم در آستانه حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد.

 

دردسر جدید برای استقلال و محمد نادری

 باشگاه کورتریک بلژیک مدعی شده برای پیوستن نادری به استقلال رضایت نامه نداده است و حضور این بازیکن در ترکیب آبی ها غیر قانونی است و آبی ها در آستانه یک حکم جنجالی از سوی فیفا هستند.

استقلال,اخبار امروز,اخبار جدید

در آستانه شروع مجدد مسابقات لیگ برتر در سال جدید باشگاه استقلال با دردسری جدی روبرو شده که اگر ماجرا ختم به خیر نشود یک فاجعه در انتظار این تیم خواهد بود که می‌تواند شروع تلخی برای آبی‌ها و هواداران این تیم در ابتدای سال ۱۴۰۰ رقم بزند. 

 

ماجرا از آن قرار است که باشگاه کورتریک بلژیک شکایتی علیه محمد نادری و باشگاه استقلال به فیفا ارسال کرده مبنی بر اینکه رضایت نامه‌ای به این بازیکن نداده و نادری متهم به جعل سند شده است. 

 

باشگاه کورتریک حدود سه ماه قبل اخطاریه‌ای برای باشگاه استقلال فرستاد و در این خصوص به مسئولان باشگاه هشدار داد ولی مدیران این باشگاه علاوه بر اینکه نسبت به این نامه بی توجه بودند، مانع رسانه‌ای شدن موضوع شده و حالا این پرونده که مدتی است در فیفا به جریان افتاده به نتیجه رسیده و مسئولان فیفا به سود باشگاه بلژیکی رای دادند و نادری و باشگاه استقلال محکوم شدند. 

 

هنوز کمیته انضباطی فیفا در خصوص وضعیت نادری و استقلال حکمی صادر نکرده ولی طبق آیین نامه علاوه بر محرومیت سنگین و جریمه نقدی احتمالی، بازی‌هایی که این بازیکن در ترکیب استقلال به میدان رفته هم ۳ بر صفر خواهد شد و در این صورت باید منتظر یک فاجعه در لیگ برتر باشیم. 

 

یکی از مسئولان رده بالای استقلال که نخواست نامش فاش شود ضمن اعلام این خبر به ایلنا عنوان کرد که باشگاه استقلال با کمک فدراسیون فوتبال در تلاش است تا با رایزنی و کمک گرفتن از مهدی بیات، رییس فدراسیون فوتبال بلژیک که اصالتا ایرانی است این مشکل را برطرف کنند و باید دید باشگاه استقلال در مدت محدودی که برای گرفتن رضایت باشگاه کورتریک دارد (۱۴ آپریل) می‌تواند این پرونده را حل و فصل کند یا نه.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------