دلیل افت رئال‌مادرید؛ ۱۳ بازیکن در شرایط بحران



رئال‌مادرید ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
افت رئال‌مادرید در بازی‌های اخیر، به این واقعیت ساده خلاصه می‌شود که ۱۳ بازیکن یعنی بیش از نیمی از تیم در بهترین سطح خود قرار ندارند، مصدوم شده‌اند یا جزو برنامه‌های آنچلوتی نیستند.

به گزارش ایرنا، رئال‌مادرید در بازی اخیر خود مقابل بارسلونا هم شکست خورد و سوپرجام اسپانیا را از دست داد؛ موضوعی که باعث شده رسانه‌های اسپانیایی به واکاوی چرایی این وضعیت کهکشانی‌ها بپردازند.

 

تارنمای مارکا در تحلیل و بررسی و وضعیت رئال‌مادرید در بازی‌های اخیر نوشت: کارلو آنچلوتی قبل از این، حدس زده بود که مادرید ممکن است در سال نوی میلادی خوب ظاهر نشود؛ زیرا بارها در صحبت‌های خود عنوان کرده بود که این فصل متفاوت است و برای شروع نمی‌دانیم بازیکنانی که از جام جهانی برگشته‌اند، چگونه هستند.

 

به نوشته مارکا، البته برای رکود این تیم در شروع سال ۲۰۲۳ دلایل و توجیه‌های بسیاری وجود دارد زیرا ۱۳ بازیکن یا افت کرده‌اند یا مصدوم شده‌اند و یا به این دلیل که در فرم مناسبی نیستند در برنامه‌های آنچلوتی نمی‌گنجند.

رئال‌مادرید ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

بازیکنانی که بیشترین آسیب را از جام جهانی دیده و به پاشنه آشیل کهکشانی‌ها تبدیل شده‌اند، عبارت‌اند از: دنی کارواخال در جام جهانی هم شرایط خوبی نداشت تا آنجا که نیمکت‌نشین بود و مارکوس یورنته مقابل مراکش به او ترجیح داده شد. این بازیکن با این شرایط نامناسب بدنی به رئال برگشت و مقابل بارسلونا فاجعه‌بار عمل‌کرد. رودیگر مدافع آلمانی هم به دلیل افت عملکرد به خرید شکست‌خورده رئال‌مادرید از چلسی تبدیل شده است. والورده هم به‌عنوان یک ستاره و با هشت گل زده به جام جهانی رفت؛ اما از زمان بازگشت از دوحه به‌شدت افت کرده و تأثیر خود را روی تیم از دست‌ داده است.

 

لوکا مودریچ هم در سن ۳۷ سالگی پس از جام جهانی سنگینی که داشت کاملاً از نظر بدنی خالی شده، تا آنجا که مقابل بارسا بسیار ضعیف عمل کرد و تعویض شد. کاماوینگا هم در جام جهانی دقایق زیادی حضور نداشت که آن هم در پست غیرتخصصی خود یعنی دفاع چپ بازی کرد. علاوه‌ بر آن، هرگز به‌عنوان یار ثابت خوب نبوده به همین دلیل در بازی‌های اخیر که فیکس بوده، بی‌دقت و بی‌نظم عمل کرده است.

 

در این میان، مندی به جام جهانی نرفت؛ اما مقابل بارسا و ویارئال از سطح ایده‌آلش دور بود. کیفیت پایین بازی‌های او، باعث شده تا مدیران رئال به‌صورت جدی به دنبال خرید در پست دفاع چپ و بازگرداندن فارن گارسیا باشند. مصدومیت آلابا هم باعث شد تا در سوپرجام به‌شدت ضعیف عمل‌ کند. اما بازیکنانی هم بودند که از لیست برنامه‌های آنچلوتی کنار گذاشته شده بودند؛ افرادی همچون هازارد که در بازی‌های اخیر بسیار کم‌رنگ بود و نمی‌توان به‌خاطر استفاده‌نکردن از او به آنچلوتی ایراد گرفت.

رئال‌مادرید ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

اودریوزولا هم به‌خاطر عملکرد ضعیف و مصدومیت گزینه ایده‌آلی برای آنچلوتی نیست و در زمستان در لیست خروج بود؛ اما مصدومیت لوکاس وازکز باعث شد تا فعلاً ماندنی شود. وایخو هم از جمله بازیکنانی است که آنچلوتی به‌ندرت به او بازی می‌دهد. قبل از جام جهانی فقط ۱۷ دقیقه بازی کرده بود و مقابل کاسرنیو ۳۹ دقیقه بازی کرد و ظاهراً قرار نیست که در ادامه فصل شرایطش عوض شود.

 

ماریانو دیاز هم که یکی از گران‌ترین خریدهای سال‌های اخیر رئال بود در این فصل به‌ندرت بازی کرده و جدا شدنش از این تیم قطعی است. شوامنی هم که خستگی جام جهانی به او آسیب رسانده و اخیرا هم مصدوم شده و به بازیکنی مشکل‌ساز برای آنچلوتی تبدیل شده است.

 

لوکاس وازکز هم دیگر بازیکنی است که مصدوم شده و یک ماه و نیم از میادین دور است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------