(عکس) مهاجرت عاطفه احمدی به فرانسه؟



عاطفه احمدی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
دختر ملی پوش ایران شبانه و بدون اطلاع مسئولین راهی فرانسه شد.

طرفداری نوشت: فدراسیون اسکی بواسطه شکل فعالیت و البته اقلیم خاص کشور ایران که پیشتر خشک و کویری است، در ایران فعالیت فصلی دارد. فعالیتی که تنها محدود به روز‌های سرد زمستان می‌شود و در بقیه اوقات این فدراسیون در حالت نیمه تعطیل بسر می‌برد. با آغاز فصل سرما و بارش برف در کوهستان‌های ایران، فعالیت فدراسیون اسکی آغاز شده و شهاد برگزار لیگ بین المللی آلپاین در پیست دربندسر و لیگ بین المللی صحرانوردی در پیست الیگودرز هستیم که هر دو لیگ در هفته دوم خود بسر می‌برند، اما یک اتفاق شوک آور فصل اسکی آغاز نشده، این رشته را تحت الشعاع قرار داده است.

 

رقابت‌های لیگ بین‌المللی اسکی آلپاین از هفته گذشته به میزبانی پیست دربندسر آغاز شده و دیروز (شنبه) نیز هفته دوم آن برگزار شد.

 

در هفته اول این رقابت‌ها عاطفه احمدی بهترین اسکی‌باز لیگ بود و به مقام قهرمانی نیز رسید، اما او در روز نخست هفته دوم در مسابقات به شکل عجیبی غیبت داشت. چند ساعت بعد علت غیبت این اسکی باز مشخص شد؛ وقتی احمدی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی عکسی را از خود داخل هواپیما منتشر کرد؛ هواپیمایی که مقصد آن پاریس بود. یک سفر بی سر و صدا و بدون اطلاع مسئولین فدراسیون اسکی که البته خود در سفر هستند!

 

احمدی یکی از مهمترین اسکی بازان زن ایران است و از همین رو سفر ناگهانی و بدون اطلاع وی همه رو شوکه کرده. او در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ حضور داشت و مسابقات جهانی ایتالیا برای اولین بار در تاریخ اسکی زنان، توانست به مانش دوم راه یابد هرچند که به خط پایان نرسید.

 

احمدی در المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ به عنوان نماینده زن کاروان ایران حضور داشت و حتی در مراسم افتتاحیه به عنوان پرچمدار انتخاب شد تا پیشاپیش کاروان ایران رژه برود. از همین رو سفر ناگهانی یکی از مهمترین چهره‌های اسکی ایران اتفاق عجیب و شوک آوری است.

 

فرانسه مقصدی است که احمدی به آنجا سفر کرده، کشوری که تا چند هفته دیگر میزبان مسابقات جام جهانی آلپاین است و اتفاقا تیم اسکی آلپاین ایران نیز در این مسابقات شرکت خواهد کرد. اما سفر زودهنگام و بدون اطلاع احمدی به این کشور خبر از یک مهاجرت دیگر در رشته اسکی می‌دهد. رشته‌ای که البته مدیران آن بیشتر شبیه مدیران پروازی هستند و بیشتر از آنکه در ایران باشند در خارج از ایران به سر می‌برند!

 

عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی که در چند وقت اخیر به فربه کردن فدراسیون و اضافه کردن رشته‌های دیگر از هاکی روی یخ تا والیبال برفی به این فدراسیون تلاش فراوانی کرده، هم اکنون در روسیه است. او پس از اضافه کردن رشته هاکی روی یخ به این فدراسیون در نخستین سفر هاکی بازان ذیل فدراسیون اسکی که برای بازی‌های کشور‌های اسلامی صورت پذیرفت، فرصت را از دست نداد و همراه هاکی بازان به تاتارستان سفر کرد تا رکورد سفر را همچنان در اختیار داشته باشد. نظریان که ظاهرا علاقه زیادی به سیر و سیاحت دارد با وجود نیمه تعطیل بودن فدراسیون اسکی در نیمی از سال در سال جاری به کشور‌های ایتالیا، سوئیس و چک سفر کرده و روسیه چهارمین سفر او در سال جاری محسوب می‌شود.

 

جالب اینکه نظریان با وجود بازگشت تیم‌های هاکی روی یخ ایران به کشور، هنوز در روسیه حضور دارد! تیم ملی هاکی روی یخ کشورمان که برای حضور در بازی‌های زمستانی کشور‌های اسلامی راهی شهر کازان در جمهوری تاتارستان شده بود، پس از کسب عنوان نایب قهرمانی صبح جمعه - ۳۰ دی ماه در حالی به کشور بازگشت که خبری از نظریان رئیس فدراسیون اسکی نبود. ظاهرا یکی از ملی پوشان ایران در تاتارستان به کرونا مبتلا شده و از همین رو در قرنطینه به سر می‌برد و مجوز پرواز نگرفته و رئیس فدراسیون نیز برای اینکه این ملی پوش تنها نماند، ترجیح داده که کماکان در روسیه حضور داشته باشد!

 

کنایه آمیز اینکه علاوه بر رئیس مسافر اسکی، هیچیک از دیگر مسئولین فدراسیون و کادر فنی نیز در جریان سفر احمدی نبوده اند و او بدون اطلاع و چراغ خاموش مقدمات سفر خود را انجام داده و شبانه تهران را ترک کرده. آنچه احتمال بی بازگشت بودن این سفر را تقویت می‌کند.

 

اگرچه به نظر می‌رسد که برخی از افراد حاضر در فدراسیون که با احمدی رابطه نزدیکی داشته اند، از سفر او مطلع بوده و این شائبه وجود دارد که در انجام مقدمات این سفر به او کمک نیز کرده اند. باید منتظر بود و دید که در نهایت احمدی چه تصمیمی در ادامه خواهد گرفت و آیا او را نیز باید به لیست مهاجران پرتعداد ورزش ایران اضافه کنیم؟

  

عاطفه احمدی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
 
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------