آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی‌نسب خطاب به میثاقی: در مورد باشگاه ما اظهار نظر نکنید!

مربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل از بازی تیمش برابر شمس‌آذر خطاب به مجری یک برنامه تلویزیونی از او خواست که «درباره…

سکوت عجیب تاج در کنگره AFC/ غلط زیادی رئیس فیفا مقابل چشم رئیس فدراسیون فوتبال ایران!



رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال  ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال این بار مقابل چشم رئیس و نماینده فدراسیون فوتبال ایران عنوان خلیج همیشگی فارس را تحریف کرد. 

به گزارش دانا؛ سی‌وسومین مجمع عمومی (کنگره) کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز با حضور جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال در پایتخت بحرین صورت گرفت و با رأی اعضای کنگره، شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه برای یک دوره دیگر بر کرسی ریاست AFC ابقا شد و مهدی تاج هم به آرای لازم برای نایب‌رئیسی دست یافت.

 

در حالی که در این کنگره مهدی تاج و اعضای کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال حضور داشتند، رئیس فیفا بار دیگر در خلال سخن‌رانی‌اش برای اعضای کنگره از عبارت جعلی و دروغین خلیج ع.ر.ب.ی. برای نام و عنوان خلیج همیشگی فارس استفاده کرد؛ آن هم در شرایطی که این اقدام پیش از این حساسیت‌های زیادی را برانگیخت.

 

جانی اینفانتینو پیش از این در پست و استوری اینستاگرام شخصی خود این عبارت دروغین و جعلی را برای تورنمنت فوتبال کشورهای عربی به‌کار برده بود که این مسئله واکنشی عجیب و بدون مخاطب را از سمت فدراسیون فوتبال ایران در پی داشت. حالا با تکرار این تحریف از سوی رئیس فیفا، بی‌کاربرد بودن آن اطلاعیه بیش از پیش به چشم آمده است.

 

در شرایطی که مهدی تاج به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشت؛ دوست او یعنی اینفانتینو بار دیگر نام خلیج همیشگی فارس را با اقدامی استراتژیک تحریف کرد و در عین تعجب این امر واکنش تیم ایرانی حاضر در سالن را هم به همراه نداشت!

 

به‌نظر می‌رسد اقدامات دستگاه دیپلماسی ورزشی کشورمان اعم از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال به حدی غیرقابل توجه و بی‌اهمیت بوده که رئیس فیفا باز هم دست به چنین غلط اضافه‌ای می‌زند و کدهای اخلاقی خود فیفا را نقض می‌کند؛ این بار مقابل چشم ایرانی‌ها!

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------