هتلی که سه لژیونر ایرانی در آن بودند ۱۲ متر زیر زمین فرو رفته است



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
محمد جاویدان، یکی از اعضای خانواده محمدرضا میراحمدی می‌گوید: هتلی که آنها در «طبقه دوم» آن بودند کاملا تخریب شده و ساختمان هم حدود ۱۲ متر زیر زمین فرو رفته است. زلزله دیروز باعث شد این هتل بیشتر داخل زمین فرو برود. 

 …«کمک کنید ما زیر آوار گیر کرده‌ایم»… پیام‌هایی از کاربران در فضای مجازی است که زیر آوار زلزله مهیب ترکیه گرفتار شده‌اند و امید دارند نجات‌دهنده‌ای برای کمک به آنها از راه برسد.

 

به گزارش اعتماد، در پی وقوع زمین‌لرزه بزرگی در ترکیه تعدادی از ورزشکاران ایرانی طی تماسی با رسانه‌های داخلی نگرانی‌ها را برطرف کردند اما تا الان هیچ خبری از سه بازیکن تیم ملی فوتبال نقص عضو ایران نشده است. «حامد مطرودی، محمدرضا میراحمدی و مهدی سعیداوی» سه فوتبالیست ایرانی اهل خوزستان و شاغل در ترکیه هستند که خانواده‌های آنها هیچ خبری از این سه نفر ندارند. حتی روز ۱۷ بهمن‌ماه در فضای مجازی اخباری مبنی بر ارسال پیام از سوی محمدرضا میراحمدی منتشر شد اما تا این لحظه این موضوع تایید نشده است. این سه لژیونر در «هتل کیرکبال» شهر «مالاتیا» بودند که زلزله ویرانگر ترکیه رخ داد. 

 

ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر بخش‌هایی از ترکیه و سوریه را لرزاند. چند ساعت بعد مجدد پس‌لرزه‌های قوی در مرکز ترکیه حس شد و زلزله دیگری به بزرگی ۷.۵ ریشتر این منطقه را لرزاند. دیروز هم دو پس‌لرزه با بزرگی ۵.۴ ریشتر در شرق ترکیه و ۵.۶ ریشتر در مرکز این کشور ثبت شد. این در حالی است که پس از زلزله‌های اصلی ۲۴۳ پس‌لرزه در این مناطق به وقوع پیوسته است. 

 

تاکنون نیز (لحظه تنظیم این گزارش، ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر ۱۸ بهمن ماه) ۳۴۱۹ نفر در ترکیه و ۱۶۰۲ نفر در سوریه بر اثر این زمین‌لرزه جان‌شان را از دست داده‌اند. حال این زمین‌لرزه که از بزرگ‌ترین زلزله‌های قرن اخیر در ترکیه است، نگرانی‌های زیادی را برای لژیونرهای ورزش ایران در این کشور ایجاد کرده است. 

 

حردانی، رییس هیات جانبازان معلولین استان خوزستان در مورد این سه فوتبالیست به «اعتماد» می‌گوید: «در حال حاضر ما اطلاع دقیقی از این افراد نداریم. از روز دوشنبه که زلزله رخ داد تا همین الان که با شما صحبت می‌کنم هیچ خبری از آنان نیست. فقط از طریق یکی از همکاران‌مان با مربی آنها که اهل ترکیه هم هست در ارتباط بودیم البته او هم از وضعیت این سه نفر بی‌اطلاع است ولی می‌گویند هنوز برخی افراد در آن قسمت زنده زیر آوار هستند.» 

 

او در ادامه درباره مشخصات هر کدام از آنها می‌گوید: «مهدی سعیداوی؛ ۳۸ ساله از جانبازان ۵۰ درصدی تیم و از شهرستان سوسنگرد، محمدرضا میراحمدی ۲۵ ساله از رامهرمز که از ناحیه پا دچار قطع عضو است و حامد مطرودی ۲۷ ساله از شهرستان محروم شادگان که ایشان هم از ناحیه پا قطع عضو است از سوی تیم ملی به شهر مالاتیای ترکیه رفته بودند. این سه نفر درگیر مسابقات بودند و در اکثر مواقع در حال رفت‌وآمد به ترکیه. ورزشکاران دیگر که اهل البرز هستند خوشبختانه از حال خودشان خبر دادند و سالم هستند. امیدوارم هرچه سریع‌تر از این سه نفر هم خبری شود.» 

 

گفت‌وگو با دو نفر  از اعضای خانواده فوتبالیست‌ها 

حاتم، برادر حامد مطرودی درباره او به «اعتماد» می‌گوید: «حامد فرزند دوم است. در کل دو فرزند هستیم. من و حامد. برادرم ۲۷ سال دارد. تقریبا سه ماهی می‌شد که همراه دو نفر از اعضای تیمش به ترکیه رفته بود. زلزله حدود ساعت ۴ صبح روز دوشنبه اتفاق افتاد. من با حامد ساعت ۹ شب یعنی قبل از وقوع زلزله تماس تصویری داشتم و باهم صحبت کردیم.

 

آخرین بازدید از واتساپش هم ساعت ۲ بامداد بود اما از ۲ بامداد به بعد دیگر نه آنلاین شده و نه گوشی‌اش در دسترس است. حامد از ناحیه پای سمت راست قطع عضو بود. چون در کودکی وقتی ۱۰ سال داشت تصادف می‌کند و همان تصادف باعث می‌شود حامد پایش را از دست بدهد. طبق آخرین پیگیری‌هایی که انجام دادیم، مشخص شده تلفن‌ها و اینترنت آنجا قطع است. حامد با دو نفر از اعضای تیمش در یکی از اتاق‌های «هتل شهرداری مالاتیا» بودند. یعنی هر سه‌شان باهم هم‌اتاقی بودند. الان هم می‌گویند هتل به خاطر زلزله‌هایی که پشت سر هم رخ داده منهدم شده است. ما چشم‌انتظار هستیم از آنها خبری شود.» 

 

محمد جاویدان، یکی از اعضای خانواده محمدرضا میراحمدی است. جاویدان درباره وضعیت محمدرضا به «اعتماد» می‌گوید: «محمدرضا ۲۵ سالش بود و فرزند پنجم خانواده. او قبل از وقوع زلزله در ساعت ۲ بامداد با همسرش تماس تصویری داشت و صحبت کرد. ما هم که نمی‌دانستیم چنین اتفاقی قرار است بیفتد. صبح که از خواب بیدار شدیم و اخبار را نگاه کردیم، متوجه شدیم زلزله وحشتناکی در ترکیه رخ داده، سریع با تلفن همراهش تماس گرفتیم اما خاموش بود.

 

رییس هیات جانبازان خوزستان به ما می‌گوید؛ دو نفر دیگر از هم‌اتاقی‌هایش هم تلفن‌های‌شان از دسترس خارج شده و هیچ خبری از آنها نیست. از مربی آنها هم به واسطه دوست و آشنا پیگیر شدیم اما مربی‌شان می‌گوید؛ هتلی که آنها در «طبقه دوم» آن بودند کاملا تخریب شده و ساختمان هم حدود ۱۲ متر زیر زمین فرو رفته است. زلزله دیروز باعث شد این هتل بیشتر داخل زمین فرو برود. پیگیری کردیم، می‌گویند تا الان ۵ نفر را از زیر آوار هتل «کیرکبال» بیرون کشیدند که سه نفرشان زنده و دو نفرشان مرده بودند. امیدواریم محمدرضا و هم‌اتاقی‌هایش زنده باشند.» 

 

آقای جاویدان در ادامه می‌گوید: «محمدرضا معمولا به خاطر تیمش دو ماه ترکیه بود و یک ماه ایران. پای سمت راست او به خاطر تصادف از زیر زانو به بعد قطع شده بود. هر از گاهی هم سه استخوانی که زیر زانو هستند رشد می‌کردند و محمدرضا مجبور می‌شد آنها را جراحی کند.» 

 

او در مورد سوال آخر به شرح زیر پاسخ می‌دهد. 

 

  فیلمی از محمدرضا در اینستاگرام منتشر شده مبنی بر اینکه می‌گوید حالش خوب است! این خبر را تایید می‌کنید؟ 

 

خیر، فیلمی و پیامی که از او منتشر شده، صحت ندارد. ما از برخی منابع در ترکیه جویا شدیم و گفتند؛ چنین چیزی غیر ممکن است و صحت ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------