محکم‌کاری در قراردادهای جدید با استفاده از مدل قایدی و اللهیار/تاکید ساپینتو و باشگاه: رضاوند باید بماند



 فوتبال استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
تیم فوتبال استقلال درحالی خود را برای حضور پرقدرت در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کند که هنوز لیست این تیم کامل نشده است. 

از آنجایی که بسیاری از بازیکنان جدید بدون نظر سرمربی پرتغالی جدید استقلال خریداری یا ماندگار شده‌اند در اردوی ترکیه سعی می‌کنند با قدرت کار کرده و توانایی‌های خود را به رخ این مربی در پیش‌فصل رقابت‌ها بکشند این درحالی است که طبق شنیده‌ها قرار است به محض بازگشت استقلال از اردوی ترکیه چند بازیکن دیگر هم با تصمیم آقای سرمربی در لیست خروجی این تیم قرار بگیرند تا قبل از آغاز فصل این دسته از بازیکنان شرایط خود را تعیین‌تکلیف کنند. البته لیست بزرگسالان استقلال نیز تا به امروز فقط یک جای خالی دارد و درصورتی‌که سرمربی پرتغالی قصد خرید بیشتر از یک بازیکن را داشته باشد مطمئنا نفرات بیشتری هم در لیست خروجی ساپینتو قرار خواهند گرفت. 

 

با این حال نکته‌ای که تا پیش از این بسیاری از آبی‌دوستان را نگران کرده بود به شرایط قراردادی بازیکنان این تیم مربوط می‌شود و همان‌طور که قبلا اشاره کردیم 21 بازیکن استقلال که فصل گذشته عضو این تیم بودند تا پایان فصل 22 قرارداد داشتند. از این تعداد بسیاری از آنها امروز یا از استقلال جدا شده‌اند یا اینکه قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرده‌اند و نکته قابل‌توجه اینکه خریدهای جدید استقلال هم با قراردادهای دو سال یا بیشتر به این تیم پیوسته‌اند تا این خطر در برهه زمانی فعلی برای پایان فصل جدید از سر آبی‌ها رفع شود.

 

 قراردادهای جدید با سیاست جدید

استقلال فصل بیست‌ویکم به جز خریدهای این تیم در نیم‌فصل(حردانی و سیلوا، آمانوف و دو خارجی دیگر این تیم که در ابتدای فصل در زمان مدیریت آجورلو به این تیم پیوستند) با نظر فرهاد مجیدی و با سیاستگذاری احمد مددی، مدیرعامل وقت این باشگاه بسته شد. بر همین اساس استقلال به‌گونه‌ای بسته شد که قرارداد حدود 80 درصد از بازیکنان جدید این تیم دو ساله و با ذکر بند فسخ با رقم‌هایی پایین بود؛ البته در نیم‌فصل در «فرهیختگان» از آفت قراردادهای دوساله نوشتیم اما درباره بند فسخ بازیکنان از آن جایی که هنوز این مورد برای استقلال تبدیل به معضل نشده بود، نکته‌ای ارائه نشد.

 

در ادامه اما و با پایان فصل استقلالی‌ها در حالی یکی از ستاره‌های فصل قبلی خود را از دست دادند که همین معضل یعنی داشتن بند فسخ با رقمی پایین در قرارداد این بازیکن عامل اصلی جدایی حسین‌زاده شد و با وجودی که این بازیکن یک سال دیگر با استقلال قرارداد داشت، درنهایت با پرداخت رقمی معادل 250 هزار دلار آبی‌پوشان را ترک کرد و راهی بلژیک شد. این درحالی است که مهدی قایدی پیش از این با پرداخت رقمی حدودا 7 تا 8 برابر این مبلغ به الاهلی پیوسته بود.

 

در این بین بلایی برای استقلالی‌ها رسیده بود که به خیر گذشت. براین‌اساس که مهدی مهدی‌پور، هافبک مدافع ملی‌پوش محبوب آبی‌ها که یک سال دیگر با استقلال قرارداد داشت نیز به واسطه داشتن بند فسخ و داشتن پیشنهاد از تیم‌های قطری طی هفته‌های گذشته، ساز جدایی کوک کرد اما درنهایت این بازیکن با اصلاح قراردادش در جمع استقلالی‌ها ماندگار شد تا این تیم در میانه زمین شاکله خود را حفظ کرده باشد.

 

حالا این موضوع باعث شده است چشم مدیران استقلال حسابی بترسد؛ آنها در قرارداد جدید بازیکنان این تیم(چه آنهایی که از نیم‌فصل گذشته جذب شدند و چه آنهایی که قراردادشان تمدید شد) یا بند فسخی را قرار ندادند یا رقم بالایی را برای آن تعیین می‌کنند تا بازیکنانی که به این شکل با استقلال قرارداد می‌بندند، در ادامه و با وجود داشتن قرارداد با این باشگاه به این راحتی‌ها نتوانند هر زمان که خواستند از تیم‌های خارجی پیشنهاد آورده و این تیم را ترک کنند.

 

البته این بند فسخ‌ها با نظر مدیرعامل فعال شده و به نظر می‌رسد راهکارهای درنظر گرفته شده و سخت‌تر شدن شرایط جدایی، باعث شود تا در ادامه بازیکنان این تیم بیش از گذشته به قراردادهای خود با آبی پوشان وفادار بمانند.

 

 رکوردداران بند فسخ

استقلالی‌ها با این سیاست همراه با محکم‌کاری نه‌تنها باعث می‌شوند تا جلوی جدایی بازیکنانی مانند حسین‌زاده که در این تیم چهره و استقلال برایش سکوی پرتاب شده بود، گرفته شود بلکه بند فسخ با عدد بالا عاملی خواهد شد تا سود مالی خوبی نیز در صورت جدایی بازیکنان این تیم و پیوستن به تیم‌های خارجی نصیب باشگاه استقلال شود.

 

درخصوص بازیکنانی مانند حردانی یا مهدی‌پور شنیده می‌شود اولی با بند فسخی با عدد بالا به استقلال پیوسته و دومی هم با رقمی خیلی بیشتر از گذشته قراردادش را تمدید کرده است تا به نوعی این دو بازیکن در این زمینه رکورددار باشند.

 

البته به‌صورت طبیعی برخی از بازیکنان از ارائه پیشنهاد از کشورهای خارجی عاجز هستند و مطمئنا پیشنهادی نیز به آنها نخواهد رسید و به همین دلیل هم بند فسخ خاصی در قرارداد این دسته از بازیکنان ذکر نخواهد شد. در گذشته باشگاه استقلال با استفاده از این مدل از جدایی بازیکنانی مانند قایدی و صیادمنش حسابی سود کرده بود و حالا با همین مدل با نفرات جدید و آنهایی که احتمالا در فصول بعدی موردتوجه تیم‌های خارجی قرار می‌گیرند، قرارداد می‌بندد.

 

 سیاست جدید برای نفرات بعدی

طبق شنیده‌ها بازیکنان بعدی که در لیست تمدید قرارداد با باشگاه استقلال قرار گرفته‌اند، هم با همین سیاستگذاری قراردادشان تمدید شده و دیگر مانند گذشته به راحتی این امر صورت نخواهد گرفت که طبق خواست و دلخواه بازیکن و مدیر برنامه‌هایش، قرارداد هر بازیکنی تمدید شود.

 

در این بین قرار است با بازگشت استقلال از ترکیه مذاکره برای تمدید قرارداد با بازیکنانی مانند سیدحسینی، جعفر سلمانی، علیرضا رضایی، محمدحسین مرادمند و ابوالفضل جلالی در دستور کار قرار بگیرد و این دسته از بازیکنان هم با سیاست جدید با باشگاه انعقاد قرارداد جدید خود را به انجام خواهند رسید. البته طبق شنیده‌ها از این جمع فعلا حسینی و مرادمند با استقلال برای تمدید قرارداد به توافق رسیده‌اند و سایرین نیز بعد از مذاکره با باشگاه تکلیف‌شان مشخص خواهد شد. البته مطمئنا همه این اتفاقات با نظر سرمربی این تیم یعنی ساپینتو محقق خواهد شد.

 

 مورد خاص عارف غلامی

استقلالی‌ها درحالی برای ادامه همکاری با عارف غلامی به توافق رسیدند که این بازیکن تا قبل از تمدید قراردادش حسابی بازارگرمی راه انداخت تا جایی که رقم پیشنهادی وی به اندازه‌ای بود که اگر باشگاه آن را می‌پذیرفت این بازیکن به‌عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ استقلال معرفی می‌شد. با این حال استقلالی‌ها زیر بار درخواست بالای این بازیکن نرفتند و از سوی دیگر غلامی هم وقتی دورهای خود را زد و به ایران برگشت، ترجیح داد با رقمی که استقلال به وی اعلام کرد و اختلاف زیادی هم با درخواست خودش داشت، قراردادش را تمدید کند. با این حال تنها بازیکنی که در بین تمدیدی‌های این تیم قراردادی یک‌ساله به امضا رساند؛ عارف غلامی بود تا این بازیکن هم در صورت رسیدن آفر واقعی خارجی برای فصل بعد ممانعتی برای جدایی نداشته باشد.

 

 قرارداد صادقی جای نگرانی ندارد

با جدایی امیرحسین حسین‌زاده در اوج جوانی از استقلال و درحالی‌که این بازیکن یکی از ارکان قهرمانی این تیم در فصل گذشته محسوب می‌شد و البته در ادامه با درخشش امیرعلی صادقی دیگر جوانی که فصل گذشته همراه با حسین‌زاده از سایپا به استقلال پیوست در اردوی ترکیه، این نگرانی برای هواداران استقلال ایجاد شد که نکند صادقی هم با همان شرایطی که حسین‌زاده به این تیم پیوسته بود قراردادش را استقلال منعقد کرده باشد.

 

البته در فقره صادقی نیز یک شوک دیگر به استقلال وارد شد مبنی‌بر اینکه مدیران استقلال باید تا قبل از تیرماه سال جاری مبلغ رضایتنامه این بازیکن به همراه ابوالفضل جلالی را با باشگاه سایپا تسویه می‌کردند که درنهایت با سپری شدن موعد مقرر و عدم پرداخت این مبلغ، سایپا دست پیش را گرفت و اعتراض لازم را مبنی‌بر بازگشت این دو بازیکن به اردوی نارنجی‌پوشان انجام داد اما درنهایت و بعد از رایزنی و مذاکرات دو باشگاه درنهایت صادقی و جلالی در استقلال ماندنی شدند.

 

با این حال صادقی که با 17 سال سن فصل گذشته راهی استقلال شده بود برخلاف حسین‌زاده با قراردادی 4 ساله به این تیم پیوسته و طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» با وجود باقی‌ماندن 3 فصل دیگر از این قرارداد، باشگاه استقلال قرارداد صادقی را تا زمان مشخص دیگری تمدید کرده است و طبق شنیده‌ها بند فسخ وی نیز درصورت پرداخت رقم نسبتا بالایی و با نظر مدیرعامل استقلال فعال خواهد شد.

 

تاکید ساپینتو و باشگاه: رضاوند باید بماند

فعالیت باشگاه استقلال در بازار نقل‌وانتقالات در پیش‌فصل جاری همچنان ادامه دارد و همان‌طور که روز قبل ذکر کردیم استقلالی‌ها در صورتی که رضاوند در این تیم ماندگار شود، با جذب یک هافبک خارجی در پست وینگر یا پشت مهاجم پرونده نقل‌وانتقالاتی خود را در امر جذب بازیکن بسته تا هرچه سریع‌تر برای آغاز فصل آماده شوند.  در این بین درخصوص رضاوند شنیده می‌شود با وجود تداوم میل این بازیکن به جدایی از استقلال و بازگشت به فولاد اما ساپینتو و باشگاه استقلال آب پاکی را روی دست هافبک این تیم ریخته و به او اعلام کرده‌اند که اجازه جدایی را به وی نخواهند داد. این درحالی است که رضاوند یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد.  همچنین با وجود آنکه از محمد نادری به‌عنوان مدافع چپ جدید استقلال نام برده می‌شد و اخبار از بازگشت قریب‌الوقوع این بازیکن بلندقد به اردوی آبی‌ها حکایت داشت اما با توجه به ترافیک بازیکن در پست‌هایی که محمد نادری در آن بازی می‌کرد(دفاع میانی و چپ) ساپینتو موجودی فعلی تیمش را به نادری ترجیح داده تا پرونده بازگشت این بازیکن هم بسته شود.

 

 فوتبال استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

درخصوص مهدی قایدی هم طی روزهای گذشته برخی رسانه‌ها این شائبه را ایجاد کردند که به واسطه حضور قایدی در لیست خروجی احتمالی الاهلی، این بازیکن در مسیر بازگشت به استقلال قرار دارد که طبق شنیده‌های «فرهیختگان» از مدت‌ها پیش استقلالی‌ها مذاکره با مدیر برنامه‌های قایدی را برای بازگشت آغاز کردند اما از آنجایی که این بازیکن تمایلی به بازگشت ندارد و از سوی دیگر باشگاه این بازیکن نیز رقم بالایی را برای او تعیین کرده، این مذاکرات به سرانجام نرسید تا پرونده بازگشت قایدی نیز بسته شود. احتمالا این بازیکن به‌صورت قرضی شاگرد مجیدی در الاتحاد خواهد شد.

 

 فرهیختگان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------