آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

ساپینتو فقط با شرایط جدید می‌ماند



 ساپینتو ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

تیم فوتبال استقلال درحالی به پیکار نهایی جام حذفی رسیده و قرار است در حساس‌ترین دیدار فصل خود فرداشب به مصاف پرسپولیس برود که هنوز تکلیف نیمکت هدایت این تیم و تداوم یا عدم تداوم همکاری ریکاردو ساپینتو با باشگاه استقلال برای فصل بعدی رقابت‌ها مشخص نیست.  البته ساپینتو در ابتدای فصل قبلی با قراردادی دوساله به استقلال پیوست این درحالی است که طی ماه‌های گذشته روایت‌های متفاوتی از نحوه بسته شدن قرارداد استقلالی با سرمربی پرتغالی منتشر شده است. 

 

اما درحالی‌که فقط یک روز دیگر تا آخرین دیدار آبی‌ها تا پایان فصل باقی مانده گمانه‌زنی‌های زیادی در این بین به راه افتاده که براساس آن عده‌ای ساپینتو را ماندنی و عده دیگری او را رفتنی می‌دانند.  این درحالی است که طی روزهای گذشته حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال از مذاکرات خود با مدیربرنامه‌ها و وکیل این سرمربی خبر داده و بارها اعلام کرده اولویت وی حفظ این سرمربی برای فصل بعدی هست اما عده دیگری معتقدند تا تکلیف استقلال در فینال حذفی مشخص نشود، سرنوشت ماندن یا رفتن ساپینتو هم مشخص نخواهد شد. 

 

 ساپینتو سنت‌شکنی می‌کند؟

نکته قابل‌توجه درباره سرمربی پرتغالی استقلال اینکه وی در هیچ تیم و کشوری برای دو فصل پیاپی سرمربیگری نکرده و عده‌ای نقطه ضعف بزرگ ساپینتو را در همین موضوع می‌دانند. حال اینکه این امر می‌تواند نشانه‌ای باشد بر رفتن وی از استقلال، به نظر می‌رسد درصورتی‌که شرایط بر وفق مراد مرد پرتغالی باشد این مربی سرانجام سنت‌شکنی کرده و برای اولین بار طی دو فصل در یک تیم بماند.  اما اینکه واقعا این اتفاق بیفتد یا خیر همه چیز به مذاکرات طرفین در روزهای آینده بستگی خواهد داشت ضمن اینکه برخلاف روایت‌هایی که در گذشته مطرح شده، درصورت کسب هر نتیجه‌ای در فینال حذفی، طرفین یعنی استقلال و ساپینتو باید برای فصل بعدی به توافق دوباره برسند.

 

درواقع طی شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» اگرچه قرارداد بسته‌شده برای فصل اخیر دوساله منعقد شده اما در مفاد آن قید شده است که برای فصل دوم همکاری باید طرفین به توافق مجدد برسند.  ساپینتو سال گذشته با رقمی در حدود 600 هزار دلار به استقلال پیوست و طبق قرارداد درصورت باقی ماندن باید 20 درصد به این رقم اضافه شود (720 هزار دلار) این درحالی است که در هیچ کجای قرارداد الزامی در این خصوص وجود نداشته و سرمربی پرتغالی استقلال می‌تواند رقم بیشتری را هم برای باقی ماندن طلب کند. طبق شنیده‌ها تمامی برنامه‌های آماده‌سازی و لیست این سرمربی برای فصل بعدی آماده است اما علاوه‌بر تحقق شرط‌های وی که در گذشته به آنها اشاره کردیم برای ادامه همکاری؛ حالا شرایط جدیدی نیز باید به وجود بیاید تا سرمربی فعلی آبی‌ها در استقلال ماندگار شود. 

 

 قصه شفر درحال تکرار

استقلالی‌ها به‌خوبی ماجراهای پایان فصل هفدهم لیگ برتر را به یاد دارند. درحالی‌که این باشگاه در اواسط نیم‌فصل اول وینفرد شفر آلمانی را به جای منصوریان انتخاب کرده و هواداران این تیم تا روزهای پایانی فصل از عملکرد وی راضی بودند، اما مدیران وقت استقلال اینقدر برای تمدید قرارداد با این سرمربی آلمانی تعلل کردند که آنها درنهایت زیر فشار حداکثری درخواست هواداران مجبور شدند صبح روز فینال جام حذفی به خرمشهر لشکرکشی کرده و با رقمی به‌مراتب بیشتر از آنچه فکرش را می‌کردند با شفر تمدید کنند. 

 

بر همین اساس در برهه زمانی فعلی نیز این ماجرا به‌نوعی درحال تکرار است و درحالی‌که می‌شد با همان 20 درصد افزایش قرارداد و با برآورده کردن نسبی شرط‌های ساپینتو، با وی برای فصل بعدی به توافق رسید اما حالا به نظر می‌رسد در صورت موفقیت احتمالی استقلال در جام حذفی با توجه به الزام‌آور نبودن بند افزایش 20 درصدی قرارداد برای فصل بعدی، ساپینتو مبلغی به‌مراتب بیشتر از این ارقام به همراه آپشن‌های قراردادش درخواست خواهد کرد. جالب اینکه این بار هم درصورت قهرمانی استقلال در جام حذفی، احتمالا این امر با فشار حداکثری هواداران آبی محقق خواهد شد.

 

 فرهیختگان

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------