آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

تمدید تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران از سوی AFC/ واکنش مسئول رکن صدور مجوز حرفه‌ای به تداوم تعلیق



فوتبال آسیا  ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
کنفدراسیون فوتبال آسیا از تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران خبر داد. 

به گزارش ایسنا، کارگروه صدور مجوز باشگاه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در چهارمین جلسه خود که امروز برگزار شد، از اتحادیه‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به دلیل توانایی‌هایشان برای تطبیق سیستم‌های مجوز باشگاه‌هایشان با تغییرات فصل جدید رقابت‌های باشگاه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا، تمجید کرده است.

 

مقررات به روز شده مجوز باشگاه های AFC (نسخه ۲۰۲۲) در ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۲ لازم الاجرا شد که هنگام اعطای مجوز به باشگاه های شرکت کننده در مسابقات باشگاه‌های AFC از فصل۲۴-۲۰۲۳ به بعد قابل اجرا هستند.

 

حمد محمد الجنیبی مسئول صدور مجوز در سخنرانی افتتاحیه از تلاش‌های برخی کنفدراسیون ها در این زمینه تقدیر کرد.

 

الجنیبی گفت: من می خواهم از تلاش های جمعی برای بالا بردن سطح حرفه ای در فوتبال باشگاهی آسیا علی‌رغم چالش ها قدردانی کنم. مجوز باشگاه‌ها بیش از یک دهه پیش در آسیا معرفی شد و همچنان نقش مهمی در ارتقای استانداردهای ورزش ما در این قاره دارد. کنفدراسیون فوتبال آسیا در طول این دوره تغییرات زیادی کرد و من مطمئن هستم که این تحولات، فوتبال آسیا را در مسیر درست هدایت خواهد کرد و موضع AFC را به عنوان یک کنفدراسیون نمونه مجدداً تایید خواهد کرد.

 

این گروه تصمیم گرفت که تعلیق اعمال شده برای کمیته مجوز باشگاه‌های فدراسیون فوتبال تاجیکستان را پس از اصلاح بیشتر نقص‌ها حذف کند.

 

در ادامه، کارگروه با تمدید تعلیق مجوز باشگاه‌های فدراسیون فوتبال ایران تا رفع تمام نواقص موافقت کرد.

 

 واکنش مسئول رکن صدور مجوز حرفه‌ای به تداوم تعلیق/ زارعی: نماینده AFC به ایران می‌آید

مسئول رکن صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: احتمال دارد پس از بازدید آتی نماینده AFC از کشورمان، کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ما هم رفع تعلیق شود.

 

مصطفی زارعی در گفت‌وگو با   فارس، در مورد ادامه تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال کشورمان اظهار داشت:‌در هفته گذشته دو جلسه با AFC برگزار کرده و مدارک و مستندات را به آنها ارائه کردیم. به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک یک نماینده از کنفدراسیون برای بررسی شرایط به ایران سفر خواهد کرد و نتیجه منوط به این سفر خواهد بود.

 

وی در خصوص اینکه سایت AFC اعلام کرده تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تا زمان رفع تمامی نواقص ادامه دارد توضیح داد: نواقص ما دو بخش داشت. یک بخش مربوط به فرآیندهایی بود که باید در گذشته طراحی می‌شد و بخش دیگر مربوط به آینده است. درمورد فرآیندی که مربوط به گذشته بود، کار را تقریبا به شکل رضایت‌بخشی انجام دادیم اما در مورد مسائلی که باید در آینده رقم بخورد خود AFC اعلام کرد باید نماینده‌اش به ایران بیاید تا امکانات، نیروی انسانی و بررسی کرده و سپس تصمیم‌گیری کند.

 

مسئول رکن صدور مجوز حرفه‌ای در خصوص آخرین وضعیت جلسات خود با مدیران باشگاه‌ها عنوان کرد:‌ بیشتر هدف ما آسیب‌شناسی از آنچه است که در گذشته اتفاق افتاد. متأسفانه باشگاه‌ها در گذشته خیلی حساسیت‌های مربوط به مجوز حرفه‌ای را درک نکرده بودند و هدف‌مان این بود با حضور در محل هر باشگاه با بالاترین مقامات و مسئولان آنها صحبت کرده و حساسیت‌ها را گوشزد کنیم. باید نقایصی که در گذشته وجود داشت به باشگاه‌ها اطلاع‌رسانی کنیم. صدور مجوز حرفه‌ای زمان‌بر است و اینگونه نیست در یک هفته بتوان همه کارها را انجام داد.

 

زارعی اضافه کرد:‌ از همین الان که دو هفته از فصل گذشته تا 10، 11 ماه دیگر باشگاه‌ها باید فعال باشند و برای رفع نقایص خود اقدام کنند تا نتیجه کار در 10 خرداد سال آینده اعلام شود. به صورت مثال باید همه باشگاه‌ها برای تیم بزرگسالان خود کلاس‌های آموزشی در جهت افزایش آگاهی بازیکنان خود برگزار کنند. مثلاً برای آنها در خصوص کنترل دوپینگ، قوانین بازی، قوانین نژادپرستی و ... زیر نظر مدرسان دارای صلاحیت کلاس برگزار کرده تا بازیکنان فرم‌هایی را امضا کنند. این کاری است که باید همین الان انجام شود.

 

وی ادامه داد:‌ در گذشته دوستان می‌خواستند همه کارها را در هفته یا لحظه آخر جمع‌آوری کنند و به همین دلیل به مشکل می‌خوردند اما وظیفه داریم اکنون این موارد را به باشگاه‌ها یادآوری کنیم. باید صورت‌های مالی خود را هر چه سریع‌تر تمام کنند، مفاصا حساب خود را ارائه بدهند و نقایصی که در گذشته وجود داشته هر چه سریع‌تر رفع کنند. همه این موارد را با دوستان مطرح کردیم. خوشبختانه هر سه باشگاه گل‌گهر، پرسپولیس و استقلال که با مسئولان آنها جلسه داشتیم، حساسیت‌ها را درک کردند. ان‌شاءالله در هفته‌های آینده این فرآیند را ادامه می‌دهیم.

 

مسئول رکن صدور مجوز حرفه‌ای در خصوص اینکه این کمیته در کشورمان همزمان با تاجیکستان تعلیق شد اما چه اتفاقی رخ داد که برخلاف ما کمیته مجوز حرفه‌ای این کشور رفع تعلیق شد، توضیح داد:  در جریان اتفاقاتی که در تاجیکستان رخ داد نیستم اما درمورد فدراسیون خودمان باید بگویم در این یک ماه که خودم مسئول مجوز حرفه‌ای شده‌ام کارهای خیلی خوبی انجام شده و مستندسازی خیلی خوبی هم صورت گرفته است. فکر می‌کنم پس از بازدید نماینده AFC از کشورمان کمیته مجوز حرفه‌ای رفع تعلیق خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------