پورعلی‌گنجی: شاید از پرسپولیس بروم!



    پورعلی‌گنجی,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
مدافع میانی پرسپولیس بعد از اینکه چند فصل بحث حضورش در این تیم وجود داشت، در نهایت با امضای قرارداد با سرخ‌ها پیراهن شماره هشت محبوب خود را نیز دریافت کرد اما این روزها از یک خلا بزرگ در زندگی‌ فوتبالی‌اش می‌گوید: غیبت هواداران پرسپولیس.

به  گزارش ورزش سه ؛ مرتضی پورعلی‌گنجی از دوره‌ای که در نفت تهران درخشش را شروع کرد موردتوجه پرسپولیس و علاقه‌ی هواداران این تیم بود. خصوصا اینکه او همیشه طی این مدت توانسته بود ارتباط نزدیکی با این تیم حفظ کند و شواهد همیشه از نزدیک بودن انتقال وی به جمع سرخ‌ها خبر می‌داد. در نهایت انتظار هواداران پرسپولیس به پایان رسید و در این تابستان آنها با این کپشن کوتاه و عکس امضای قرارداد مواجه شدند: «مرتضی اینجاست، عضوی از ارتش سرخ.»

 

پورعلی‌گنجی که در بازگشت به لیگ برتر امیدوار بود در کنار هواداران پرسپولیس اهداف بزرگ خود را دنبال کند اما این روزها از وجود این خلا بزرگ احساس نارضایتی می‌کند. در ادامه گفتگوی خبرنگار ما با مدافع محبوب پرسپولیسی‌ها را می‌خوانید.

 

یکی از اولین سوالات ما مربوط به حضور پورعلی‌گنجی‌ در پرسپولیس و علاقه‌اش به پیراهن شماره هشت است. او در این باره می‌گوید: «خوشحال بودم از این بابت که به ایران می‌آیم و در کنار این هواداران پرشور و پرتعداد برای آنها بازی‌ می‌کنیم و تکل می‌زنیم و انگیزه‌مان روز به روز بیشتر می‌شود. اما متاسفانه با شرایطی که هست فقط دو سه بازی سعادت این را داشتم که در کنار هواداران بازی کنیم. اما ما قرارداد داریم و بابت پولی که می‌گیریم سعی می‌کنیم تمام توان را بگذاریم، برای آنهایی که پشت تلویزیون بازی را می‌بینند یا سر تمرین حاضر می‌شوند. خودمان هم ناراحت هستیم که هواداران نیستند و امیدواریم هر چه زودتر آنها را کنار خودمان را داشته باشیم. درباره شماره هشت؟ علاقه شخصی من به این شماره است. دوست دارم هر جایی که هستم لااقل شماره‌ها را به هشت ربط بدهم. بعضی جاها ۸۸ بود، بعضی جاها هشت و بعضی جاها هم مثل شن‌زن چین شماره ۳۵ پوشیدم که سه بعلاوه پنج باشد و ربطی به هشت داشته باشد. یک حس درونی و یک علاقه است و خوشحالم در پرسپولیس هم این شماره هشت محبوب به من رسید.»

 

اوضاع پرسپولیس خوب است

مدافع میانی سرخ‌ها در جملاتی‌ کوتاه با اشاره به صدرنشینی تیمش تا پایان هفته سیزدهم از شرایط مناسب برای تداوم این روند می‌گوید: «خدا را شکر در پرسپولیس اوضاع خوب است و من هم در حد خودم و چیزی که در توان دارم می‌گذارم تا به تیم و نتیجه گرفتن تیم کمک کنم و باعث خوشحالی هواداران شویم.»

 

هدف اولم حضور در جام‌جهانی قطر بود

پورعلی‌گنجی که با پشت سر گذاشتن یک مصدومیت سنگین به پرسپولیس آمده بود، توانست در این‌تیم خیلی زود به آنچه که انتظارش داشت نزدیک شود؛ حضور در تیم ملی و جام‌جهانی قطر: «می‌خواستم افتخار این را داشته باشم تا بتوانم در این تیم بزرگ و هواداران بزرگ و فوق العاده بازی کنم و از این طریق نیز به تیم ملی برگردم و در جام جهانی بازی کنم و خوشحالم که به این هدف رسیدم. امیدوارم تا زمانی که در خدمت پرسپولیس هستم بتوانم موفق باشم و انتظارات را برآورده کنم و نتایج خوبی کسب کنیم.»

 

می‌توانستیم استقلال و پیکان را ببریم

یکی از چالش‌های یحیی گل‌محمدی توقف طی دو دیدار اخیر بوده. اینکه چه عواملی تاثیر داشته تا آنها مقابل پیکان و استقلال به یک امتیاز بسنده کنند: «بعد از جام جهانی می‌توانستیم در هر دو بازی مقابل استقلال و پیکان برنده باشیم اما متاسفانه با تساوی پایان یافت. هدفی که داشتیم به نتیجه نرسید علیرغم شانس های گلزنی خوبی که داشتیم. با این حال الان در صدر جدول هستیم و دو بازی تا پایان فصل داریم. باید همچنان در دفاع و تهاجم باهوش باشیم و از موقعیت‌ها برای حفظ صدرنشینی استفاده کنیم تا نیم فصل را با حضور در جایگاه اول پایان دهیم.»

 

جدایی لوکادیا یک تصمیم شخصی بود اما…

جدایی مهاجم هلندی شوک بزرگی به پرسپولیس و هواداران این تیم بود. مرتضی مدعی است خیال آنها در محوطه جریمه حریف بابت این بازیکن راحت بود اما در ادامه شرایطی پیش آمده تا او طی تصمیمی شخصی از جمع آنها جدا شود: «رفتن لوکادیا هم شاید تاثیر داشت. او حداقل ۱۰ درصد از تیم بود و با گل هایی که در باکس می‌زد کمک کرد. اما او به خاطر تصمیم شخصی تیم را تنها گذاشت و رفت. هر بازیکنی به نوبه خود در نتیجه تیم کمک می‌کند اما بهرحال او را هم در اختیار نداریم. این جدایی ناراحت‌مان کرد اما این را هم در نظر بگیرید که زندگی شخصی‌اش بود. طی دو بازی اخیر نتیجه‌ای که می‌خواستیم نگرفتیم اما خوشبختانه فعلا صدر هستیم و امیدوارم تا پایان این صدر را نگه داریم.

 

تیم ما البته به چند بازیکن تمام کننده نیاز دارد و امیدوارم بتوانیم جذب کنیم و در ادامه راه به ما کمک کند.»

 

یک‌گل‌ بزنم بعدی‌اش هم می‌آید

پورعلی‌گنجی که تجربه بازی در پست هافبک دفاعی را هم دارد، علاقه ویژه‌ای به گلزنی دارد. شاید خاطره‌انگیزترین گل‌های او مربوط به جام‌ملت‌های استرالیا باشد. او در پرسپولیس هنوز موفق به گل زدن نشده و مدعی است اولی را که بزند، بعدی‌ها ‌پشت هم انجام می‌شود: «خب، هنوز پایم به گلزنی در پرسپولیس باز نشده است. کار من البته اول از همه دفاع کردن است و امیدوارم به تیمم کمک کنم تا بتوانیم کلین شیت کنیم و نتیجه کسب کنیم. البته مطمئن هستم اگر بتوانم اولین گلم را بزنم، انشاالله گل‌های بعدی هم پشت سر آن می‌آید.»

 

مقابل انگلیس روز ما و سیستم‌مان نبود

یک شکست باورنکردنی مقابل انگلیس که شاید هیچ‌وقت از خاطرمان نرود. پورعلی‌گنجی درباره آن بازی و عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی قطر اینطور می‌گوید: «در مورد تیم ملی فکر می‌کنم در بازی با انگلیس شاید سیستم و شاید هم شرایط بازیکنان در آن روز خوب نبود. نگاه کنید توپ‌هایی که انگلیس آورد همه رفت توی گل. بعضی روزها روز بازیکنان نیست، روز آن سیستم تیم نیست و یک سری جزییات را که ببازی کل بازی را می‌بازی. انگلیس بازیکنان حرفه ای و فوق العاده و البته گرانقیمتی دارد و شما یک اشتباه کوچک کنی گل می ‌شود و متاسفانه آن روز روز ما نبود و یک سری جزییات را باختیم و متاسفانه به ان شکل باختیم. در بازی با آمریکا هم همه ذهنیت ما از کادر تا بازیکنان پیروزی بود تا صعود کنیم اما سر یک اتفاق حسرت به دل ما گذاشته شد. چیزی که هست ما باید تمام زیرساخت‌های خودمان را از تیم ملی تا باشگاه‌ها درست کنیم.

 

شما اگر با «کشورهای دیگر مثل آمریکا و ... هم در نظر بگیرید ما از نظر زیرساخت تیم هشتم آسیا هستیم اما از نظر استعداد و کیفیت بازیکن قطعا اول هستیم. اما شرایط به شکلی هست که ما حتی به تیم‌های پایه هم نمی‌رسیم و این جزییات در نهایت در تورنمنت های بزرگ و جای بزرگ نتیجه کسب نمی شود. امیدوارم در جام ملت‌ها به نتیجه برسیم و قهرمان شویم.

 

پیشنهاد دارم اما دلم نیست…

حضور در جام‌جهانی فرصت ویژه‌ای برای هر بازیکنی محسوب می‌شود. پورعلی‌گنجی که بیشتر فصول گذشته را در تیم‌های خارجی از قطر تا چین بازی کرده، بار دیگر با پیشنهاد خارجی از سه کشور مواجه شده است. برای بازیکنی که به ایران آمده بود تا شاهد تشویق و حمایت هواداران از روی سکوها باشد، سکوت سکوها دلسردی بزرگی است تا جایی از کاهش انگیزه و روحیه‌اش می‌گوید. با این حال علیرغم بالا رفتن قیمت ارز که شاید هر کسی را اغوا کند، پورعلی گنجی از دینی روی دوش خود می‌گوید که به هواداران پرسپولیس دارد و مانع از تصمیمی شاید حتی عقلانی در وضعیت کنونی توسط او می‌شود و او اینبار حداقل تا پایان فصل، عشق را انتخاب می‌کند: «پیشنهاد داشتم و دارم. اما شرایط به شکلی است که دوست ندارم تیم را تنها بگذارم. به خاطر شرایط روحی و وضعیت کنونی و نبود هوادار واقعا و صادقانه اگر بخواهم بگویم، هیچ روحیه‌ای ندارم. انگیزه‌ای برای بازی کردن ندارم. اگر بخواهم بروم انشاالله جای خوبی خواهد بود تا پرچم پرسپولیس هم همیشه بالا باشد.»

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------