همه استقلالی‌هایی که قرضی رفته بودند، برگشته‌اند/ کاسیانو نزدیک شد، منشا دور!



  استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
طی فصل گذشته بازیکنانی مانند فردین رابط، آرش رضاوند، امین قاسمی‌نژاد، سینا خادم‌پور، آرش داجلیری و متین کریم‌زاده 6 بازیکنی بودند که به‌صورت قرضی راهی تیم‌های دیگر شدند و حالا باید منتظر بازگشت ساپینتو باقی ماند تا بعد از بازگشت وی به تهران و درصورت حضور این نفرات در تمرین، وی نظرش را درباره همکاری با این عده از بازیکنان استقلال اعلام کند.

 تیم فوتبال استقلال قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر سرانجام دست به‌کار شد و طی یکی دو روز اخیر در راستای تقویت تیمی و پوشش نقاط‌ضعف خود خریدهایی را انجام داد و از سوی دیگر نیز با چند مهره خود برای تمدید قرارداد به توافق رسید. بااین‌حال طی روزهای اخیر یکی از ابهاماتی که برای هواداران این تیم به وجود آمده، این است که سرنوشت بازیکنانی که به‌صورت قرضی از استقلال فصل گذشته راهی تیم‌های دیگر شدند، به کجا خواهد انجامید. طی فصل گذشته بازیکنانی مانند فردین رابط، آرش رضاوند، امین قاسمی‌نژاد، سینا خادم‌پور، آرش داجلیری و متین کریم‌زاده 6 بازیکنی بودند که به‌صورت قرضی راهی تیم‌های دیگر شدند، ضمن اینکه زکریا مرادی نیز دو فصل قبل به‌منظور سپری کردن دوران خدمت سربازی راهی ملوان شد و حالا با پایان دوران خدمت خود باید به استقلال برگردد. این درحالی است که درباره سرنوشت 6 بازیکن دیگر به‌همراه مرادی، باید منتظر بازگشت ساپینتو باقی ماند تا بعد از بازگشت وی به تهران و درصورت حضور این نفرات در تمرین، وی نظرش را درباره همکاری با این عده از بازیکنان استقلال اعلام کند. درباره امین قاسمی‌نژاد هفته گذشته از این موضوع خبر دادیم که وی درصورت ماندن مجیدی در استقلال قصد جدایی داشت اما حالا وی منتظر نظر سرمربی جدید آبی‌هاست تا درصورت اطمینان و اعتمادش به استقلال برگردد. طبق شنیده‌ها این بازیکن دیروز در این خصوص جلسه‌ای را با مدیربرنامه‌هایش برگزار کرد. همچنین آرش رضاوند که در فولاد نیم‌فصل موفقی را سپری کرد، موردتوجه نکونام قرار گرفته اما طق شنیده‌های «فرهیختگان» باشگاه استقلال در نامه‌ای مکتوب برای باشگاه فولاد اعلام کرده است که درصورت رضایت طرفین، این باشگاه علاقه‌مند است به ازای صدور رضایتنامه رضاوند، احسان پهلوان را که به‌تازگی از پرسپولیس جدا شده و به فولاد پیوسته، جذب کند! درباره سایر بازیکنان قرضی آبی‌ها همان‌طور که در بالا ذکر شد، قرار است ساپینتو نظر نهایی خود را اعلام کند. هرچند بعید است همه آنها شانس ماندن در استقلال را داشته باشند و باید دید کدام‌یک می‌توانند نظر سرمربی پرتغالی را جلب کنند. فردین رابط و سینا خادم‌پور که هر دو با استقلال دو سال دیگر قرارداد دارند و به‌صورت قرضی فصل گذشته را در خارج از تهران سپری کردند در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تاکید کرده‌اند که اولویت‌شان ماندن در استقلال است، هرچند می‌دانند ساپینتو باید درخصوص آنها تصمیم بگیرد.

 

کاسیانو نزدیک شد، منشا دور!

 

 

انتشار تصویر قرارداد کاسیانو با باشگاه پرسپولیس حواشی زیادی را برای این انتقال به‌وجود آورد. گفته می‌شود در این ماجرا پای چند ایجنت در میان بوده و آنها به این ‌دلیل که نفع خود را در خطر می‌دیدند، اقدام به انتشار تصویر قرارداد این بازیکن برزیلی کرده‌اند. البته دلیل دیگری هم برای این اقدام عنوان‌شده؛ می‌گویند برای نشان دادن بالا بودن رقم قرارداد بازیکنان این فصل باشگاه پرسپولیس این اقدام را انجام داده‌اند!

 

  استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

  روزهای نقل‌وانتقالات برای پرسپولیس روزهای گرم و داغی است. با توجه به جذب 7بازیکن جدید و نامدار توسط سرخ‌های پایتخت حرف‌وحدیث و شایعات هم در مورد این نقل و انتقالات داغ زیادتر از هر زمان دیگری شده است. «فرهیختگان» نگاهی انداخته به آخرین اخبار نقل‌وانتقالات پرسپولیس و البته حواشی که این روزها فکر هواداران پرسپولیس را حسابی به خودش مشغول ساخته است.

 

 2روز تا روشن شدن تکلیف کاسیانو

از باشگاه پرسپولیس درمورد آخرین وضعیت قرارداد با کاسیانو و گادوین منشا سوال می‌کنیم و به این جواب‌ها می‌رسیم. کاسیانو 90 درصد کار انتقالش به پرسپولیس نهایی شده و به‌محض امضای قراردادی که برایش ارسال‌شده و ظاهرا بخشی از قرارداد رسانه‌ای هم شده کارهای مربوط به سفرش و حضورش در تهران انجام خواهد شد. از باشگاه پرسپولیس خبر رسید که ظرف فردا و پس‌فردا تکلیف انتقال این مهاجم برزیلی مشخص خواهد شد.

 

 منشا شاید وقتی دیگر

درمورد گادوین منشا گفته می‌شود مذاکراتی با این بازیکن و مدیربرنامه‌هایش صورت گرفته و هنوز توافقی حاصل نشده و حضور این بازیکن در پرسپولیس را 50 – 50 می‌دانند، حتی از باشگاه پرسپولیس خبر رسید شاید موضوع پرسپولیسی شدن منشا کلا منتفی شود. البته باید باز هم منتظر باشیم و ببینیم در روزهای دیگر چه اتفاقاتی می‌افتد. از فولاد هم به‌عنوان یکی از مشتریان مهاجم فصل گذشته مس رفسنجان نام برده می‌شود.

 

 پشت‌پرده افشای قرارداد کاسیانو

انتشار تصویر قرارداد کاسیانو با باشگاه پرسپولیس حواشی زیادی را برای این انتقال به‌وجود آورد. گفته می‌شود در این ماجرا پای چند ایجنت در میان بوده و آنها به این ‌دلیل که نفع خود را در خطر می‌دیدند، اقدام به انتشار تصویر قرارداد این بازیکن برزیلی کرده‌اند. البته دلیل دیگری هم برای این اقدام عنوان‌شده؛ می‌گویند برای نشان دادن بالا بودن رقم قرارداد بازیکنان این فصل باشگاه پرسپولیس این اقدام را انجام داده‌اند!

 

طبق شنیده‌ها ماجرا از آنجا آغاز شده که باشگاه پرسپولیس از 2 وکیل در پرتغال خواست برای کاهش رقم این بازیکن با باشگاه پرتغالی وارد مذاکره شوند تا به کمک آنها رقم قرارداد را معقول کنند. انتخاب این دو وکیل و دادن وکالت کاری به آنها توسط باشگاه پرسپولیس عاملی شد که برخی ایجنت‌ها نسبت به آن واکنش نشان و اقداماتی در این رابطه انجام دهند، حتی کشیده شدن پای سپاهان به این ماجرا برای جذب کاسیانو هم به همین دلیل بوده است! به‌نظر می‌رسد حاشیه‌های این انتقال ظاهرا تمامی ندارد. البته باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که از نشردهنده این قرارداد شکایت خواهد کرد.

 

 منع جذب بازیکن خارجی تکذیب شد

گفته‌شده به علت جذب سریع و پرسروصدای بازیکنان صاحب‌نام توسط باشگاه پرسپولیس از وزارت ورزش به این باشگاه اعلام‌شده فعلا اقدام به جذب هیچ بازیکن خارجی نکنند. وقتی موضوع را پیگیری کردیم متوجه شدیم موضوع چندان هم درست نیست، می‌گویند چون حرف‌وحدیث‌ها درمورد یارگیری پرسپولیس و عدم آغاز نقل‌وانتقالات باشگاه استقلال بسیار زیاد بوده از باشگاه سرخ پایتخت خواسته‌اند فعلا اقدامی برای جذب بازیکن خارجی نکنند! جالب است برخی نزدیکان تیم و باشگاه پرسپولیس از بابت ایجاد مشکل بر سر انتقال کاسیانو به جمع سرخ‌پوشان ابراز نگرانی می‌کنند و این ممنوعیت را دلیل تغییر مسیر احتمالی کاسیانو می‌دانند اما دیروز از وزارت ورزش خبر رسید که چنین موضوعی اصلا صحت ندارد و این وزارتخانه هیچ‌دخالتی در جزئیات عملکرد گروه‌ها و باشگاه‌های فوتبال نخواهد داشت.

 

 موضع باشگاه؛ دنبال محبی نیستیم

محمد محبی را یادتان هست؟ بازیکنی که باشگاه سپاهان همراه مبلغی به تیم سانتاکلارا پرتغال منتقل کرد تا بتواند مانع صدور رضایتنامه شهریار مغانلو به پرسپولیس در فصل قبل شود! حالا این خبر منتشرشده که باشگاه پرسپولیس وقتی شنیده احتمال لغو جذب مهاجم خارجی برایش وجود دارد به‌دنبال محبی رفته و می‌خواهد این ستاره ایرانی را از تیم سانتاکلارا خریداری کند! جالب است که تیم‌های استقلال و سپاهان هم دنبال جذب این بازیکن هستند. نکته مهم اما این است که باشگاه پرسپولیس هرگونه تماس، پیگیری و مکاتبه درمورد این خبر را رد می‌کند.

 

 پرسپولیس هافبک دفاعی خارجی می‌خواهد؟

درحالی‌که گفته می‌شود ممنوعیت‌هایی بر سر جذب بازیکن خارجی برای پرسپولیس ایجادشده اما باشگاه سرخ پایتخت به درخواست یحیی گل‌محمدی به‌دنبال یک هافبک دفاعی خارجی است. این درخواست درحالی مطرح‌شده که این تیم علاوه‌بر میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا، رضا اسدی را نیز درکنار خود دارد و این بازیکن هنوز با تیم دیگری قرارداد نبسته است. ظاهرا گل‌محمدی هافبک دفاعی خارجی را به اسدی ترجیح داده است اما طبعا اولویت با جذب یک مهاجم خارجی است.

 

 خروجی‌های پرسپولیس جلو زدند

درحالی‌که تعداد بازیکنان جدید پرسپولیس با حضور علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی، محمدمهدی احمدی و سعید صادقی به 7 بازیکن رسیده و هنوز تکلیف جذب کاسیانو و منشا مشخص نشده و تعداد بازیکنان خروجی لیست پرسپولیس بیشتر از ورودی‌ها شده است. تا امروز جدایی حامد لک، رامین رضاییان، احسان پهلوان، سعید آقایی، محمد شریفی، علی شجاعی، منوچهر صفروف، احسان حسینی، رضا اسدی و تمیروف یا قطعی شده یا در شرف جدایی هستند. سیدجلال حسینی هم از فوتبال خداحافظی کرده است. به‌نظر می‌آید یحیی به فکر یک ‌خانه‌تکانی اساسی در تیمش است.

 

 شهیم هنوز بلاتکلیف

بعد از اینکه عرفان باقری در مصاحبه‌ای اعلام کرد با پرسپولیس قرارداد بسته و بعد مشخص شد که این بازیکن کپی فسخ قراردادش را به باشگاه ارائه داده نه اصلش را، این بازیکن به استقلال بازگشت تا پرونده جذب او کامل بسته شود اما هنوز تکلیف سرخ‌پوش شدن امیر شهیم، مهاجم ماشین‌سازی تبریز و خیبر خرم‌آباد مشخص نشده. او باید از تیم سابقش رضایتنامه بگیرد. البته مشخص نیست او باید از خیبر خرم‌آباد رضایتنامه بگیرد یا ماشین‌سازی تبریز که حسابی در مورد مالکیت این بازیکن مدعی است. اگر رضایتنامه‌اش را دریافت کند احتمالا با پرسپولیس قرارداد امضا خواهد کرد.

 

 تسویه با استوکس هفته بعد با شهرخودرو به‌زودی

باشگاه پرسپولیس برای ثبت همه قراردادهای بسته‌شده باید بدهی خود را به استوکس و البته باشگاه شهرخودرو پرداخت کند تا پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه باز شود. در این مورد باشگاه پرسپولیس می‌گوید طلب استوکس تا هفته دیگر در حساب این بازیکن خواهد نشست و برگه تسویه‌حساب مالی این بازیکن تحویل فیفا خواهد شد. درمورد شهرخودرو نیز می‌گویند با مسئولان این باشگاه جلسه‌ای داشته‌اند و به‌زودی طلب این باشگاه پرداخت خواهد شد.

 

فرهیختگان  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------