ابهام در میزبانی ایران برای اجلاس شورای المپیک آسیا



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , شورای المپیک آسیا
ایران میزبان اجلاس آتی اعضای هیات اجرایی و هیات رئیسه شورای المپیک آسیا است اما مشخص نیست انتخابات تعیین کننده این شورا همزمان با همین نشست برگزار می‎شود یا پیش از آن. 

به گزارش مهر، انتخابات شورای المپیک آسیا (OCA) مهمترین اتفاقی است که پیش روی این نهاد بین المللی به عنوان اولین و مهمترین نهاد ورزشیِ تاثیرگذار در ورزش آسیا، قرار دارد. قرار است انتخابات OCA که علاوه بر هیات اجرایی و هیات رئیسه، در کمیسیون های مختلف این شورا نیز انجام خواهد شد، اسفندماه برگزار شود.

 

اتفاقا کمیته ملی المپیک ایران هم برای حضور در این انتخابات، ۸ کاندیدای خود را مشخص و به صورت رسمی به OCA معرفی کرده است. علاوه بر این کمیته ملی المپیک ایران موافقت شورای المپیک آسیا را برای میزبانی اجلاس آتی این شورا نیز کسب کرده است.

 

موافقت رسمی شورای المپیک آسیا برای برگزاری نشست آتی هیات اجرایی و هیات رئیسه این شورا در ایران در جریان بازی های المپیک جوانان آرژانتین و توسط شخصِ «شیخ احمد الفهد الصباح» به رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک اعلام شد. برای جلب این موافقت، صالحی امیری با شیخ احمد در جریان سفر وی به تهران و همچنین سفری که خود به لوزان سوئیس داشت، رایزنی های لازم را انجام داده بود. 

 

در هر صورت ایران که اردیبهشت ماه سال۹۴ هم میزبان شصت و ششمین اجلاس شورای المپیک آسیا در تهران بود، مجددا برگزارکننده این اجلاس خواهد بود که به احتمال زیاد در کیش و به عنوان اولین نشست اعضای هیات اجرایی و هیات رئیسه OCA در سال جدید میلادی برگزار می شود اما دقیقا مشخص نیست این نشست همزمان با انتخابات پیش رو خواهد بود یا بعد از آن؟!

 

آنچه مسلم است اسفندماه به عنوان زمان برگزاری انتخابات شورای المپیک آسیا تعیین شده اما هنوز مشخص نیست که این انتخابات و برگزاری اولین نشست اعضای OCA در سال ۲۰۱۹ میلادی همزمان است یا در زمان های متفاوت و جدا از یکدیگر.

 

اگر مبنای شورای المپیک آسیا برگزاری همزمان انتخابات و نشست اعضا باشد، ایران در واقع اسفندماه میزبان کنگره انتخاباتی OCA می شود در غیر این صورت سال آینده اولین اجلاس شورای المپیک آسیا در سال جدید میلادی را میزبانی می کند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صالحی امیری (هیات اجرایی شورای المپیک آسیا)، عبدالحمید احمدی (کمیسیون فرهنگی)، محمد علیپپور (کمیسیون ورزش برای همه)، فضل الله باقرزاده (کمیسیون آموزش و پژوهش)، علی دادگر (کمیسیون قوانین)، هادی ساعی (کمیسیون ورزشکاران)، محمود عبداللهی (کمیسیون رسانه)، خانم فرهادی زاد (کمیسیون ورزش و زنان) ۸ کاندیدای معرفی شده کمیته ملی المپیک برای انتخابات شورای المپیک آسیا هستند. البته کاندیدای کمیسیون پزشکی هنوز معرفی نشده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------