چرا بارسلونا برتر از رئال مادرید است؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,ال کلاسیکو
بارسلونا در سال‌های اخیر توانسته است بیشتر عناوین را به خود اختصاص دهد و در این زمینه بالاتر از رئال مادرید قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، پیروزی شنبه شب بارسلونا برابر رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو تنها تیم ارنستو والورده را یک گام به قهرمانی نزدیک نکرد بلکه این برد به معنای پیش افتادن در ال کلاسیکو بود. آبی اناری ها در حال حاضر رکورد ۹۶ پیروزی را برابر مادرید را به ثبت رساندند و پس از ۸۷ سال در این رابطه از حریف قدیمی شان پیش افتادند.

 

دلیل اصلی این اتفاق، عملکرد آبی اناری‌ها در سال‌های اخیر بوده است. بارسای پپ گواردیولا توانست پیروزی‌های پیاپی را در ورزشگاه رئال مادرید به دست آورد. این موضوع باعث شد آبی اناری‌ها خیلی به سفیدپوشان نزدیک شوند. از هشت حضور اخیر بارسا در سانتیاگو برنابئو، این تیم هفت پیروزی به دست آورد. برخی از این بردها نیز با نتایج قاطع ۴ بر صفر و ۳ بر صفر بوده است.

 

این بردها باعث شده است بارسا در سال‌های اخیر بهترین تیم در اسپانیا باشد. تنها در این مدت پیروزی در ال کلاسیکو به دست نیامده است. آبی اناری‌ها در ۱۰ سال گذشته فاتح عناوینی هم شدند. این تیم هفت بار در لالیگا قهرمان شد. در حالی که مادرید تنها دو بار جام را بالای سر برد. یک بار هم عنوان قهرمانی به اتلتیکومادرید رسید.

 

شرایط کوپا هم به این شکل است. بارسا در یک دهه اخیر هفت بار در این رقابت ها قهرمان شده است. تیم کاتالانی در چهار دوره اخیر جام قهرمانی را بالای سر برد و ۲۵ می می‌تواند با شکست والنسیا برای پنجمین سال پیاپی به این عنوان دست یابد. اگر این کار را کند یک رکورد تاریخی به نام خود ثبت خواهد کرد.

 

شرایط در اروپا تقریباً برابر است، البته اگر سه دوره اخیر را مدنظر قرار ندهیم چون مادرید هر سه سال جام قهرمانی را بالای سر برد. اگر ۱۳ سال گذشته بررسی شود دو تیم در چهار قهرمانی برابر هستند اما اگر این قرن در نظر گرفته شود ۶ عنوان برای سفیدپوشان است.

 

مسئول این اتفاق ها چند نفر هستند اما بالاتر از همه لیونل مسی قرار دارد. با این حال نباید بازیکنانی همچون لوییس سوارس، جرارد پیکه، سرخیو بوسکتس، ژاوی ارناندس، آندرس اینیستا، کارلس پویول، ویکتور والدس، مارک آندره تراشتگن، داوید ویا و… را فراموش کرد. همچنین نقش سرمربیان مهم بوده است. گواردیولا، لوییس انریکه و اکنون والورده دوران درخشانی را برای بارسا رقم زدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------