دلیل تردد بازنشسته‌ها در وزارت ورزش/ ضیایی و فرجی در انتظار رای



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , وزارت ورزش
معاون توسعه منابع وزارت ورزش ضمن ارائه توضیحاتی در مورد تردد بازنشسته‌ها در این وزارتخانه به وضعیت دو رئیس فدراسیون اشاره کرد و گفت: هنوز رایی از دیوانه عدالت اداری صادر نشده است. 

به گزارش مهر، بیشتر از سه ماه از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها می‌گذرد. عمل به این قانون در ورزش با کنار گذاشتن ۱۲ رئیس از فدراسیون‌های ورزشی همراه بود ضمن اینکه در ساختمان وزارت ورزش هم منجر به انتخاب‌هایی جدید برای معاونت بخش بانوان و مدیریت حراست شد اگر چه آمد و رفت مسئولان قبلی این دو بخش به این ساختمان همچنان ادامه دارد و همین مسئله اجرای قانونمند و یکسان قانون در مورد همه ورزشی‌ها را با ابهام مواجه کرده است.

 

ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه و چرایی حضور فریبا محمدیان و محمدجواد عباباف به عنوان افراد بازنشسته در این وزارتخانه توضیح داد و گفت: زمانیکه به خاطر تبعیت از قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها نامه اتمام فعالیت آنها را زدیم، از سازمان اداری و استخدامی کشور و بر اساس یک سوم زمان خدمت درخواست شناسه خدمت برای آنها کردیم.

 

به گفته وی و طبق قانون یک سوم زمان خدمت، افراد بازنشسته نمی‌توانند پست بگیرند اما می‌توان از خدمات مشاوره‌ای آنها استفاده کرد. براین اساس همکاری با این افراد در این قالب انجام می‌شود.

 

معاون توسعه منابع وزارت ورزش همچنین گزارش خبرگزاری مهر در مورد فریبا محمدیان را تأیید کرد و به این پرسش مبنی بر اینکه «با این اوصاف شرایط بازگشت به کار فریبا محمدیان چطور خواهد بود؟» پاسخ داد.

 

وی در این زمینه گفت: در صورتیکه دیوان عدالت اداری حکم بازنشستگی فریبا محمدیان را لغو کند، بازنشستگی وی ملغی الاثر خواهد شد و در این صورت بازگشت به کار بلامانع می‌شود. این موضوع در حال پیگیری است اما هنوز هیچ رأی و حکمی در رابطه با خانم محمدیان به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است.

 

معاون وزیر ورزش همچنین در مورد احمد ضیایی و محمدصادق فرجی که پیگیر شکایتشان به دیوان عدالت اداری برای استفاده از ماده ۶۰ قانون خدمات کشوری جهت بازگشت به کار بودند، گفت: هنوز در مورد این دو نفر و استعلام انجام شده برای آنها پاسخی به وزارت ورزش اعلام نشده است.

 

شرایط محمدرضا داورزنی معاون توسعه منابع وزارت ورزش و بازنشستگی وی، موضوعی بود که فرامرزیان در بخش پایانی این گفتگو به آن اشاره و تاکید کرد: در قانون خدمات کشوری و ماده ۹ این قانون در مورد سنوات و سن افراد برای بازنشستگی به ترتیب ۳۰ سال خدمت و ۶۰ سال و همچنین ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سال قید شده است. آقای داورزنی ۵۸ ساله هستند و طبق این قانون هیچ منعی برای فعالیت وی وجود ندارد. او بازنشسته نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------