بابا، مامان، تو مدیر برنامه‌های من شو!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی <p style= 

 

آیا روزهای سوپرایجنت‌هایی که از قراردادهای بازیکنان میلیون‌ها یورو به جیب می‌زنند رو به پایان است؟ بازیکنان حالا رو به اعضای خانواده‌هایشان آورده‌اند تا آنها ایجنتشان باشند.

 

ژرژ مندس و مینو رایولا دو چهره اصلی در میان ایجنت‌ها در بازار نقل و انتقالات هستند. آنها تقریبا به اندازه بازیکنانشان ثروت دارند.

 

مندس که کریستیانو رونالدو و ژوزه مورینیو از موکلانش هستند، در سال گذشته 75 میلیون پوند درآمد داشته است. آژانس گستیفوت او 760 میلیون پوند ارزش دارد.

 

رایولا هم از انتقال 89 میلیون پوندی پل پوگبا از یوونتوس به منچستریونایتد، 41 میلیون پوند درآمد کسب کرد.

 

اما لیونل مسی، نیمار، گونسالو ایگواین و مائورو ایکاردی بازیکنانی هستند که به‌ جای رفتن به سراغ ایجنت‌های مشهور، از اعضای خانواده‌هایشان خواسته‌اند که این وظیفه را به عهده بگیرند.

 

البته این اعضای خانواده هم مانند ایجنت‌های مشهور حریص هستند. اخیرا دانیل، برادر و ایجنت مارکو آرنائوتوویچ گفته که این بازیکن وستهم به‌شدت به دنبال رفتن به لیگ چین است، جایی که برای خرید او 5/31 میلیون پوند پیشنهاد داده‌اند. این در حالی بود که او تنها دو ماه پیش‌تر گفته بود مارکو می‌خواهد در لیگ برتر بماند چون بازیکنان بزرگ در این لیگ حضور دارند.

 

در نهایت، مارکو آرنائوتوویچ قرارداد جدیدی با وستهم امضا کرد و دستمزد او هم بیشتر شد.

گفته می‌شود چلسی برای نگه داشتن کالوم هادسون اودوی و جلوگیری از پیوستن او به بایرن مونیخ کار دشواری پیش رو دارد، چرا که بیسمارک، پدر او خواهان انجام این انتقال است.

 

این بازیکن که قهرمان جام جهانی زیر 17ساله‌ها شده است، در ژانویه اخیر درخواست انتقال داد که با آن موافقت نشد. حالا گفته می‌شود رابطه او و باشگاه تا حدی خراب شده است که او تماس‌های باشگاه را هم جواب نمی‌دهد.

 

ایجنت‌ها که با نام واسطه هم شناخته می‌شوند، پیش از این محدودیت‌هایی داشتند اما با برطرف شدن این محدودیت‌ها، حالا این مهم‌تر شده است که بازیکنان فرد مناسبی را به‌عنوان ایجنت انتخاب کنند. فیفا مقررات ایجنت شدن را در آوریل 2015 عوض کرد. پیش‌تر، افرادی که می‌خواستند ایجنت شوند باید آزمون ورودی می‌دادند و از چند جنبه باید تحت ارزیابی قرار می‌گرفتند.

 

حالا تقریبا هر فردی می‌تواند ایجنت شود، به شرط آنکه در ماه اول کار خود 500 پوند بپردازد و هر 12 ماه 250 پوند (به همراه مالیات بر ارزش افزوده) حق عضویتش را هم پرداخت کند.

 

فیفا حسن شهرت و شخصیت ایجنت‌ها را هم بررسی می‌کند اما با توجه به اینکه بیش از دوهزار نفر به‌عنوان ایجنت در فوتبال حضور دارند، مشخص است که فیفا در این زمینه سختگیر نیست. ایجنت‌ها کافی است سابقه انجام جرم و تخلفات رانندگی نداشته باشند.

 

به همین دلیل است که بازیکنان به سراغ افراد خانواده، یا حتی همسرشان رفته‌اند تا آنها به جای غریبه‌ها ایجنتشان باشند.

 

حضور زنان در دنیای فوتبال پررنگ نیست اما واندا، همسر مائورو ایکاردی در حال حاضر قدرتمندترین زن فوتبال ایتالیا است. او فردی است که مسوول امضای قرارداد جدید ایکاردی با اینتر است و البته با چلسی، منچستریونایتد و ناپولی هم در تماس است.

 

حالا که یکی از مهاجمان مشهور اروپا، همسرش را به‌عنوان ایجنت خود انتخاب کرده است، بازیکنان جوانی که می‌خواهند قراردادهایی با مبالغ بالا امضا کنند چه کار می‌کنند؟

 

نیکولو زانیولو، مهاجم 19ساله رم را با فرانچسکو توتی افسانه‌ای مقایسه می‌کنند اما زمانی که رایولا - که نخستین انتقال بزرگ او بردن پاول ندود به لاتزیو در سال 1996 بود - به سراغ این بازیکن آمد، ایگور، پدر او به‌شدت با آمدن رایولا مخالفت کرد و گفت که پسرش با او کار نخواهد کرد.

 

این روندی است که در اروپا در پیش گرفته‌اند. حتی بازیکنان جاافتاده در لیگ برتر مانند ایلکای گوندوغان از منچسترسیتی، شکودران موستافی از آرسنال و جسی لینگارد و دنی ولبک از منچستریونایتد همه اعضای خانواده خود را به‌عنوان ایجنت انتخاب کرده‌اند.

 

اغلب نگاه خوبی به ایجنت‌ها نمی‌شود، هرچند که آنها مانند بازیکنان موکلشان، اغلب سال‌ها زحمت کشیده‌اند تا به مراحل بالا رسیده‌اند. زمانی که بازیکنی با ایجنتش درمی‌افتد، این کار می‌تواند باعث شود که دوران فوتبال آن بازیکن به پایان برسد. امانوئل ابوئه در سال 2013 مجبور شد به سباستین بواسو، ایجنت خود 800 هزار پوند بپردازد. ابوئه در سال 2016 یک سال از فوتبال محروم شد، قراردادش را ساندرلند فسخ کرد و او دیگر به فوتبال نپرداخت.

 

سام استاپلتون، ایجنت مشهور انگلیسی که باعث انتقال جان استونز از بارنزلی به اورتون شد، بر این باور است که اعتماد و پول دو دلیلی است که بازیکنان روی به خانواده‌هایشان آورده‌اند: «به نظرم مساله اصلی اعتماد بازیکنان به اعضای خانواده‌شان است. آنها می‌بینند که آژانس‌های بزرگ پول‌های هنگفتی به دست می‌آورند و می‌خواهند که این پول در خانواده بماند. زمانی که بازیکن ایجنت را انتخاب می‌کند، قرار است انتخاب او بلندمدت باشد.

 

به این ترتیب او فردی را برمی‌گزیند که بتواند سال‌ها با او کار کند اما بعضی از این اعضای خانواده بازار را نمی‌شناسند. شما باید بدانید که چطور مذاکره کنید، همه بندهای قراردادها را بدانید و از این خبر داشته باشید که اوضاع سایر بازیکنان چگونه است. این با تجربه، آموزش و دانش به دست می‌آید که اعضای خانواده شاید اینها را نداشته باشند.

 

من فکر نمی‌کنم که دوران سوپرایجنت‌ها رو به پایان باشد. ایجنت‌های مشهور تجربه بسیاری دارند و با افراد و باشگاه‌های متعددی در ارتباط هستند و باشگاه‌ها می‌خواهند که با این افراد کار کنند.»

 

 

ایران ورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------