نقوی‌حسینی: من با مسئولان وزارت ورزش برای تغییر میزبانی تماس گرفتم!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,نقوی‌حسینی

 

چرخش میزبانی فینال لیگ برتر والیبال از تبریز به تهران حاشیه‌ساز شد. 14 اسفندماه بود که سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به 4 تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی، ضمن اعلام شرایط برگزاری دیدارهای فینال و رده‌بندی صراحتا اعلام کرد فینال سال 97 در تبریز(به عنوان شهر بی‌طرف) برگزار خواهد شد.

 

چهارشنبه اما شهرداری ورامین و سایپای تهران درحالی با شکست حریفان خود، صعودشان به فینال را قطعی کردند که به فاصله 2 روز از این اتفاق، منوچهر پورحسن سرپرست سازمان لیگ در خبری قابل تامل اعلام کرد سالن ۱۲ هزار نفری آزادی از رقابت‌های فینال میزبانی خواهد کرد؛ موضوعی که البته واکنش تند مسئولان باشگاه سایپا و سکوت معنادار مسئولان شهرداری ورامین را به دنبال داشت. تا جایی که حسین خوش‌نظر مدیر ورزشی باشگاه سایپا پای مصوبه امضا شده تیم‌ها در جلسه چندی پیش فدراسیون را وسط کشید. مصوبه‌ای که دلالت بر میزبانی تبریز داشت. همین مسئله هم باعث شد تا مدیر ورزش نارنجی‌پوشان تاکید کند سایپا با میزبانی تهران مخالف است و قطعا داستانی وجود دارد که آقایان نظر خود را در‌خصوص میزبان فینال تغییر داده‌اند!

 

  به عنوان یک چهره سیاسی دخالتی در ورزش نداشتم

اشاره غیرمستقیم خوش‌نظر به دلایل تغییر میزبانی بی‌ارتباط با شایعات اخیر مبنی بر مخالفت مسئولان باشگاه شهرداری ورامین با برگزاری فینال در تبریز نیست. گفته می‌شود ورامینی‌ها که طی فصل 97 لیگ برتر والیبال بارها و بارها در مسائل مختلف دست به دامان سید‌حسین نقوی‌حسینی نماینده شهرشان در خانه ملت شده بودند، این بار نیز از این اهرم قدرت برای تغییر میزبانی فینال لیگ برتر استفاده کردند تا تنها یک تماس تلفنی او با مسئولان وزارت ورزش کافی باشد تا یک ‌شبه تمام معادلات میزبانی تبریز بهم بریزد و صدای اعتراض نارنجی‌پوشان سایپا هم تقریبا به جایی نرسد.

 

برای بررسی صحت و سقم این شایعات با نقوی‌حسینی تماس گرفتیم. نماینده شهر ورامین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا او برای تغییر میزبان فینال لیگ برتر والیبال از تبریز به تهران تماسی با داورزنی معاون وزیر ورزش داشته یا خیر، به خراسان می‌گوید: «به عنوان وکیل تماشاگران تیم شهرداری ورامین موظفم از حق آن‌ها دفاع کنم. به همین دلیل با مسئولان ورزش کشور صحبت کردم و گفتم این‌که ما یک مسابقه را به جایی ببریم که تماشاگران نیایند، خدمت به ورزش نیست و برخلاف اصول ورزش است. به آن‌ها گفتم شما با این کار تماشاگران را به عنوان سرمایه‌های ورزش کشور از حق طبیعی‌شان محروم می‌کنید.

 

این ظلم در حق تماشاگر است. با توجه به این‌که شهرداری ورامین صدرنشین لیگ برتر والیبال بود، حق ما بود که هر 2 بازی فینال به میزبانی ورامین برگزار شود اما گفتیم در تهران برگزار شود که هم تماشاگران ما بیایند و هم تماشاگران سایپا. من با گفتن این حرف‌ها از حق تماشاگران تیم شهرم دفاع کردم.‌» نقوی درحالی تاکید دارد که هدف او دفاع از حق تماشاگران ورامین بوده که حالا این دفاع یک‌جانبه موجبات اعتراض مسئولان باشگاه سایپا را فراهم آورده. چون سایپا در تهران به اندازه ورامین تماشاگر نخواهد داشت. نقوی‌حسینی می‌گوید: «اتفاقا سایپا باید از ما تقدیر و تشکر کند.

 

چون ما بازی فینال را به خانه سایپا آورده‌ایم. حال اگر این تیم در تهران تماشاگر ندارد که نباید مردم ما محروم شوند و هزینه تماشاگر نداشتن تیم مقابل‌مان را بدهیم. اصلا ما باید اعتراض کنیم چون هر 2 بازی باید به میزبانی ورامین برگزار شود، نه در تهران!» نماینده ورامین در خانه ملت درحالی در کسوت یک چهره سیاسی به مسائل ورزشی ورود کرده که همواره این مسئله مورد اعتراض چهره‌های ورزشی است. او می‌گوید: «من اصلا به ورزش ورود پیدا نکرده‌ام. اجازه ندهید کسی با این صحبت‌ها جو‌سازی کند. من هیچ دخالتی در ورزش نکردم. من فقط از حقوق موکلان خودم دفاع کردم. فدراسیون می‌توانست به خواهش‌های من توجه کند یا نکند.‌»

 

 وزارت ورزش می‌توانست خواهشم را رد کند

 به او می‌گوییم شما با مسئولان فدراسیون درخصوص تغییر میزبان فینال صحبت نکرده‌اید و مستقیم به سراغ مسئولان وزارت ورزش که مرجع بالا دست فدراسیون هستند، رفته‌اید. نقوی‌حسینی این‌طور پاسخ می‌دهد: «چه اشکالی دارد؟ اصلا من از هر‌کسی این درخواست را کرده باشم. وزارت ورزش می‌توانست خواهش مرا استد‌لال کند و اگر دلایل من غیرمنطقی بود، آن را رد کند. اما من حرف غیرمنطقی نزدم چون حق تماشاگران ورامینی بود که بازی فینال تیم‌شان را ببینند.‌»

 

 نیروی انتظامی نبود بازیکنان ورامین در مشهد شهید می‌شدند

او درحالی از حق تماشاگران ورامینی دفاع می‌کند که سال‌هاست بداخلاقی‌های تماشاگران این شهر در سالن‌های والیبال نقل رسانه‌هاست و البته مورد انتقاد کارشناسان. با این‌حال نقوی‌حسینی هم در این خصوص حرف‌هایی برای گفتن دارد: «چنین اتفاقاتی که می‌گویید از طرف تماشاگران تیم ما نمی‌افتد. من فیلم بازی تیم‌مان در مشهد با پیام خراسان را دیدم.

 

توهین‌هایی که مشهدی‌ها به کل مردم ورامین کرده‌اند را شنیده‌اید؟ ناسزاهایی گفتند که من تا به‌حال از کسی نشنیده‌ام. تیم ما در مشهد بازی کرد و اگر اسکورت نیروی انتظامی نبود، همه بازیکنان ما را در مشهد شهید می‌کردند. پژمان‌فر نماینده خراسان در مجلس در سالن مسابقه بوده و از خجالت ناسزاهایی که مشهدی‌ها می‌گفتند از سالن مسابقه بیرون رفت. می‌خواهم بگویم که بالاخره تماشاگران تیم‌ها شور دارند. اما باید مدیریت شوند.‌»

 

 وزارتخانه دستوری برای تغییر میزبانی نداده!

نقوی‌حسینی درحالی تماس با مسئولان وزارت ورزش برای انتقال میزبانی به تهران را در مصاحبه با خراسان تایید کرد که افشین داوری ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این اتفاق، دلایل دیگری را مطرح می‌کند. سرپرست فدراسیون والیبال در واکنش به این سوال خراسان که آیا وزارت ورزش برای انتقال میزبانی فینال به تهران به فدراسیون والیبال دستور مستقیم داده، می‌گوید: «اصلا‌و ابدا. از سوی وزارت ورزش به من به عنوان سرپرست فدراسیون چیزی انتقال داده نشده. ضمن این‌که اگر نماینده ورامین در‌خصوص تغییر میزبانی با مسئولان وزارت ورزش تماس گرفته، اطلاعی ندارم. من نه نماینده ورامین را‌ دیده‌ام و نه صدایش را شنیده‌ام.

 

وزارت ورزش اصلا درخصوص میزبانی پلی‌آف و فینال که ورود نمی‌کند. اصلا نه برای وزارت ورزش و نه برای فدراسیون والیبال نفعی ندارد که میزبان فینال کدام شهر باشد. این تیم‌ها هستند که در این‌خصوص تصمیم‌گیری کرده‌اند. طی 2 جلسه‌ای هم که در این خصوص با مسئولان تیم‌ها داشتیم، مقرر شد در وهله اول سالن 12 هزار نفری آزادی درصورت آمادگی میزبان باشد(چون مسابقات سوارکاری در حال برگزاری بود). اگر آزادی آماده نبود، تبریز میزبان باشد. اما مشخص شد که آزادی امکان میزبانی دارد.

 

موضوع خاصی نبود و این خواست خود باشگاه‌ها بود.‌» او در پاسخ به این‌که اگر میزبانی تهران خواست باشگاه‌ها بوده‌، پس چرا سایپا نسبت به این موضوع اعتراض دارد هم می‌گوید: «خودشان نشسته‌اند و رای داده‌اند. بالاخره این شبهه‌ای است که برای مسئولان سایپا به وجود آمده. اجازه بدهید‌، سازمان لیگ‌ قطعا امروز(دیروز) با مسئولان سایپا نشست برگزار خواهد کرد و روز یک‌شنبه پورحسن زمان برگزاری فینال را اعلام خواهد کرد.‌»

 

   

 خراسان/سارا اصلانی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------