سهراب برگشت، کیانوش انصراف داد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,مسابقات بین‌المللی

 

اگرچه موضوع آسیب دیدگی دیسک کمر سهراب مرادی و احتمال وداع او با دنیای قهرمانی باعث شد تا شرایط بازگشت و تثبیت جایگاه کیانوش رستمی در دسته 96 کیلوگرم فراهم شود و بهانه‌گیری‌های این وزنه‌بردار برای مدتی کمتر از قبل شود اما در نهایت با بازگشت دوباره سهراب مرادی بعد از ترمیم آسیب‌دیدگی دیسک کمرش در آلمان، گویا آرامش ایجاد شده برای رستمی در این وزن برهم خورده است! تا حدی که گویا در آستانه اعزام تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان به رقابت‌های وزنه‌برداری آسیایی 2019 چین، کیانوش رستمی مجددا دست کادرفنی را مثل رقابت‌های جهانی 2018 ترکمنستان در حنا گذاشته و خیال وزنه زدن در جدال آسیایی چین را ندارد!

 

کیانوش رستمی که بعد از حضور قابل قبول در دو رویداد بین‌المللی سال گذشته یعنی رقابت‌های جام پادشاهی تایلند و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی فجر تهران (که هر دو مسابقه گزینشی بازی‌های المپیک 2020 توکیو بود) با تایید کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری به‌عنوان نفر فیکس دسته 96 کیلوگرم انتخاب شده بود، تا امروز که فقط 2 روز مانده به اعزام تیم ملی وزنه‌برداری به رقابت‌های آسیایی حرفی از نرفتن به چین نزده بود، به یکباره و در آستانه اعزام تیم به چین، اعلام کرده که قصد همراهی تیم ملی وزنه‌برداری در رقابت‌های آسیایی چین را ندارد!

 

کیانوش رستمی درست دقیقه نود، در شرایطی که تیم ملی تا چند روز دیگر باید به کشور چین محل برگزاری مسابقات آسیایی بزرگسالان (گزینشی بازی‌های المپیک 2020 توکیو) اعزام شود انصراف خود را از حضور در این رویداد قاره‌ای اعلام کرده است.

 

 رستمی مدعی شده است چون بعد از جام فجر سال گذشته تا امروز مسوولان ورزش و فدراسیون وزنه‌برداری به او رسیدگی نکرده‌اند قصد حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را ندارد و قید وزنه‌ زدن در این رقابت‌ها را زده است.

 

البته سوای این قبیل موارد حاشیه‌ای که تقریبا به بهانه‌گیری‌های همیشگی قهرمان طلایی بازی‌های المپیک 2016 ریو تبدیل شده است، اینطور به نظر می‌رسد که بازگشت سهراب مرادی به شرایط تمرینی و مداوای آسیب‌دیدگی کمر این وزنه‌بردار توانمند که یکی از مدعیان اصلی کسب مدال طلای بازی‌های المپیک 2020 توکیو در دسته 96 کیلوگرم به شمار می‌رود نیز برای کیانوش رستمی مزید بر علت شده است. زیرا سهراب مرادی جدی‌ترین و سرسخت‌ترین وزنه‌بردار این دسته است و در صورت بهره‌برداری از شرایط آرمانی جسمانی، حریف جدی ندارد. اگر سهراب مرادی با همین فرمانی که پیش گرفته حرکت کند، قطعا خیلی زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد می‌تواند به آمادگی ایده‌آل قبلی خود بازگشته و دوباره به مرد شماره یک دسته 96 کیلوگرم جهان تبدیل شود.

 

بنابراین شرایط نه چندان ایده‌آل رکوردی کیانوش و توجه بیشتر مسوولان ورزش به اینکه سهراب مرادی را هر طور شده به رقابت‌های جهانی 2019 و بعد از آن المپیک 2020 برسانند باعث شده تا بار دیگر بهانه‌گیری‌های رستمی در آستانه رقابت‌های آسیایی آغاز شود. زیرا اینطور به نظر می‌رسد که با حضور دوباره سهراب در تمرینات، کیانوش رستمی جایگاه خود را تقریبا در این وزن و با شرایط رکوردی که دارد متزلزل دیده و تصمیم دارد به بهانه کم توجهی مسوولان ورزش دست کادرفنی تیم ملی را بار دیگر در حنا گذاشته و بی‌خیال وزنه زدن در مسابقات آسیایی چین شود. حالا باید منتظر ماند و دید که کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری و مسوولان فدراسیون بعد از اینکه کیانوش رستمی مجددا در آستانه یک رویداد مهم خیلی غیر منتظره چنین تصمیمی گرفته، برای بهانه جدید او چه برنامه‌ و تدبیری دارند؟

 

به هر روی و با توجه به اینکه کیانوش رستمی از حضور در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا انصراف داده است، بنابراین برای اعزام کامل تیم (۱۰ نفره) طبق قانون و پیش‌بینی کادرفنی تیم ملی، باید از نفرات رزرو به جای کیانوش رستمی در ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های آسیایی استفاده شود، که با این شرایط به احتمال زیاد این فرصت به مصطفی جوادی ملی‌پوش دسته 81 کیلوگرم می‌رسد.

 

طبق قانون، تیم‌ها در فهرست نهایی خود می‌توانند ۱۰ نفر اصلی به همراه دو نفر رزرو را معرفی کنند و برخواه سرمربی تیم ملی هم پیش از این با اعلام ترکیب نهایی تیم، مصطفی جوادی در دسته ۸۱ کیلوگرم و محسن دادرس در فوق سنگین را به عنوان نفرات رزرو معرفی کرده بود که به واسطه حضور سعید علی‌حسینی و علی داودی در دسته فوق سنگین جایی برای اعزام محسن دادرس در این وزن نیست. بنابراین جوادی در دسته 81 کیلوگرم می‌تواند جانشین خوبی برای کیانوش رستمی در رقابت‌های آسیایی چین باشد.

 

بر همین اساس و باتوجه به انصراف کیانوش رستمی از رفتن به رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در چین نفرات زیر در اوزان دهگانه به رقابت‌های آسیایی اعزام می‌شوند.

 

دسته 81 کیلوگرم: میرمصطفی جوادی

دسته ۸۹ کیلوگرم: علی میری و مسعود چترایی

دسته ۹۶ کیلوگرم: ایوب موسوی

دسته ۱۰۲ کیلوگرم: امیر حقوقی و رضا بیرالوند

دسته ۱۰۹ کیلوگرم: علی هاشمی و کیا قدمی

دسته ۱۰۹+ کیلوگرم: علی داودی و سعید علی حسینی

 

مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ که گزینشی المپیک ۲۰۲۰ نیز به شمار می‌رود از ۲۹ فروردین تا ۸ اردیبهشت به میزبانی چین برگزار می‌شود.

  

رضا عباسپور

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------