آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شکست سنگین الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را واگذار کرد و رکورد شکست ناپذیری اش شکسته شد! به گزارش دیلی فوتبال؛ تیم های…

اردوی تیم ملی کشتی بدون چسب و آب معدنی!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , تیم ملی کشتی

 

کمتر کسی فکر می‌کرد کشتی به این زودی غرق در مشکلات و حواشی شود اما مشکلات مالی زیاد و حمایت‌های اندک باعث شد تا هر روز مساله تازه‌ای پیش آید. حالا دیگر مشکلات از در و دیوار خانه کشتی بالا می‌رود و هر روز هم بیشتر می‌شود اما این روند تا کجا باید ادامه پیدا کند؟ از بحرانی بودن اوضاع این ورزش هیچ کسی سودی نمی‌برد و به همین دلیل باید هر چه زودتر تکلیفش را روشن کرد. حالا دیگر باید انتخابات را برگزار کرد تا کشتی از این اوضاع به هم ریخته خارج شود

 

بحران کشتی را فرا گرفته است و این موضوعی نیست که قابل کتمان باشد. ضعف مدیریت باعث شده تا کشتی ایران بیش از هر زمان دیگری درگیر حواشی انتخابات ریاست فدراسیون باشد. به حدی در روزهای اخیر این حواشی افزایش پیدا کرده که به نوعی کار از دست سرپرست فدراسیون خارج شده است. شاید یکی از دلایل مهم خواستن او به وزارت ورزش و جوانان هم همین بود که وضاع بحرانی شده و مسولان ورزش نگران ادامه کار شده‌اند. کشتی ایران از روز یکشنبه باید رقابت‌های خود را در قهرمانی آسیا آغاز کند و صلاح نیست که دغدغه تمامی مجموعه کشتی در این روزهای حساس و مهم روند انتخابات باشد. الان باید همه نگران نتایج تیم ملی کشتی در قهرمانی آسیا باشند نه نتایج انتخابات ریاست فدراسیون کشتی.

 

جرقه اول را حسن یزدانی زد. ستاره کشتی آزاد ایران که امید اول این رشته در بازی‌های المپیک هم محسوب می‌شود. او که در دوره رسول خادم با وجود هر مشکلی حاضر به حرف زدن و انتقاد کردن از وضعیت کشتی نبود، به یکباره لب به انتقاد گشود و از مشکلاتی گفت که از دو سال پیش گریبان کشتی را گرفته است. البته شش ماه از این دو سال به دوره سرپرستی حمید بنی تمیم بر می‌گردد و 18 ماه دیگر مربوط به دوره مدیریت رسول خادم است اما حسن یزدانی به نوعی انتقاد کرد که برخی از مشکلات دوره خادم هم پای بنی تمیم نوشته شد.

 

یزدانی خیلی صریح و جدی از کمبودهایی گفت که از ابتدای سال 98 تا به حال اوج گرفته اما کسی جرات حرف زدن درباره آن را نداشت: «حدود 2 سال است که هیچ حقوقی نداریم، فدراسیون هم نمی‌تواند با بودجه محدودی که دارد حقوق‌ها را پرداخت کند. وزارت ورزش باید این موضوع را در نظر بگیرد که یک ورزشکار حرفه‌ای هزینه‌های بالایی دارد که باید تأمین شود نه اینکه تمام هزینه‌ها را از جیب خودش پرداخت کند. فدراسیون کشتی در حد توانش حمایت می‌کند اما کافی نیست. امیدوارم شرایط کشتی با حمایت مسوولان بهتر شود.»

 

بعد از انتقاد حسن یزدانی نوبت به رضا لایق رسید تا این بار او با حرف‌هایی عجیب اردوی تیم ملی کشتی را به هم بریزد. جواب او درباره این‌که در اردوی تیم ملی کمبود مکمل وجود دارد و یا این‌که کشتی گیران به آب معدنی نیاز دارند، بسیار عجیب و دور از انتظار بود: «بر اساس آزمایش‌های انجام شده آب مجموعه ورزشی آزادی مشکلی ندارد و نیازی نیست آب معدنی بخریم! در مورد مکمل هم هیچ‌گاه فدراسیون برای ورزشکاران مکمل تهیه نمی‌کرد و تنها زمانی که تیم ملی در آستانه اعزام به مسابقات جهانی بود، فدراسیون از نظر مکمل ملی پوشان را حمایت می‌کرد.» این حرف دبیر فدراسوین کشتی را چگونه باید ارزیابی کرد؟ یعنی کشتی گیران هر وقت در طول شبانه روز تشنه شدند باید بروند و از شیر آب بخورند؟ یعنی فدراسیونی به این عریض و طویلی و با این همه ادعا در تهیه کردن آب معدنی ناتوان است؟

 

البته موضوع فقط آب معدنی نیست، بلکه موضوع روند نگران کننده‌ای است که کشتی در پیش گرفته و مشخص نیست که با این وضعیت تا کجا می‌تواند پیش برود؟ هیچ کس نمی‌توانست چنین پیش بینی از اوضاع کشتی داشته باشد. حتی در ابتدا که بنی تمیم به‌عنوان سرپرست انتخاب شد، تصمیماتی را اتخاذ کرد که همه تصور می‌کردند این فدراسیون راه خود را با قدرت پیش می‌برد اما خیلی زود مسیر عوض شد و حالا موجی از نگرانی کشتی را فرا گرفته است. یعنی قرار است دوباره کشتی به روزهایی برگردد که مرحوم خطیب سرپرست فدراسیون بود؟ مرحوم خطیب از آذر 90 به‌عنوان سرپرست انتخاب شد و نزدیک به دو سال هم این مسوولیت را برعهده داشت. کسی هست که آن روزهای عجیب و باور نکردنی را فراموش کرده باشد؟ فکر کردن به آن روزها همه را نگران می‌کند. یعنی لحظه‌ای تصور کردن تکرار دوباره آن روزها برای کشتی ایران همه را افسرده می‌کند چه رسد به تکرار آن اتفاق ها.

 

به همین دلیل باید هر چه سریعتر رییس فدراسیون انتخاب شود و هر چه سریعتر هم رییس بعدی به فکر حل این مشکلات باشد. نکته مهم و عجیب دیگر این است که چطور فدراسیونی که همین چند ماه پیش در گزارشی آورده مالی خود را نزدیک به 400 میلیارد تومان عنوان کرده بود، در کمتر از چند ماه به روزی می‌افتد که دیگر آب معدنی هم وجود ندارد؟

 

بعد از این دو مورد آرام آرام مشکلات رو شد. انگار که پرده‌ افتاد و همه چیز عیان شد. گلایه‌ها یک به یک در بین کشتی گیران و مربیان افزایش پیدا کرد. از نبود چسب در تمرین تیم ملی گرفته تا لغو اعزام تیم ملی کشتی به برزیل به دلیل مشکلات مالی که دیدن همه اینها کنار هم نگران کننده است.

 

ایران/ محسن وظیفه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------