آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

میگلسانس: دل بوسکه به ایران دعوت شد اما نرفت



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
نگران بارسلونا نیستم، آژاکس در نیمه‌نهایی پدیده نیست 

نویسنده شهیر روزنامه «اسپورت کاتالونیا» در مصاحبه اختصاصی با  «فرهیختگان» پاسخگوی سوالاتی درباره وضعیت بارسلونا، تیم ملی اسپانیا، شایعه مذاکره ایران با دل بوسکه و همچنین آخرین اخبار از لیگ قهرمانان اروپا بود. لوئیس میگلسانس، نویسنده و دبیر گروه فوتبال اسپانیا با تاکید بر اهمیت نزدیک بودن تیم‌های باشگاهی به یکدیگر معتقد است در لیگ قهرمانان اروپا و به‌طور کلی در فوتبال باشگاهی این چند فصل گذشته هیچ تیمی الزاما یک پدیده نیست، همه تیم‌ها مدعی هستند حرفه‌ای شده‌اند و راه پیشرفت را به خوبی یاد گرفته‌اند. «اسپورت کاتالونیا» در چند روز گذشته نسبت به عملکرد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا مقالات با ارزشی منتشر کرده و جالب اینجاست که پیش از بازی آژاکس و یوونتوس از احتمال بالای موفقیت نماینده هلند نوشت و بر قدرت این تیم تاکید کرد. این روزنامه کاتالونیایی معمولا مواضع ضدمادریدی دارد چراکه در راستای مخاطب‌شناسی خود، نمی‌تواند صدها هزار هوادار دوآتشه بارسلونا را که از قضا جدایی‌طلب هم هستند نادیده بگیرد اما در بسیاری از مواقع مواضع ملی و بی‌طرفانه نویسندگان این روزنامه قابل تامل و ستایش است.»

 

میگلسانس در قسمت پایانی صحبت خود به موردی اشاره کرد که احتمالا به موضوع دعوت از دل بوسکه توسط یک فرد ایرانی مربوط می‌شد. دعوتی که شاید به خاطر مسائل مالی و البته برخی مشکلات اداری و ناهماهنگی‌های رسانه‌ای با شکست مواجه شد و حامی مالی برای چنین برنامه‌ای مشخص نشد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با میگلسانس را در ادامه می‌خوانید.

 

اولین سوال از شما درباره بارسلونا است؛ قهرمانی در لالیگا، احتمالا لیگ قهرمانان اروپا و رسیدن به سه‌گانه وعده داده شده.

 

به عقیده من بارسلونا در این فصل، بهترین تیم تاریخ بارسلونا نیست، اما تیم خوب و قابل احترامی تشکیل شده است. مسی مثل همیشه در حال شکستن رکوردهاست و فوق‌العاده خوب بازی می‌کند. او واقعا به این کهکشان تعلق ندارد و نعمت بزرگی برای بارسلونا محسوب می‌شود. والورده مرد آگاه و علمگرایی است. او مربی بزرگی است و به اندیشه‌های نابش احترام می‌گذارم. بارسلونا در اوج است و این حالت را تصادفی به دست نیاورده است.

 

در لیگ قهرمانان اروپا چطور؟ نگران آژاکس نیستید؟

این تیم قرار نیست در نیمه‌نهایی هم پدیده باشد، دیگر بس است و بارسلونا نباید چندان نگران قهرمانی در اروپا باشد.

 

به هر حال این تیم پدیده این دوره از مسابقات است!

اشتباه نکنید، آژاکس پدیده نیست. حق داشته به نیمه‌نهایی برسد اما یوونتوس این حق را نداشته است، این روزها تیم‌ها به یکدیگر نزدیک هستند و هیچ تیمی به یکباره به پدیده تبدیل نمی‌شود. بارسلونا در نیمه‌نهایی و شاید فینال با حریفانی مواجه می‌شود که مثل خودش به این مرحله رسیده‌اند و مدعی قهرمانی هستند.

 

وضعیت تیم ملی اسپانیا اکنون چطور است؟ آیا اسپانیا به روزهای طلایی خود نزدیک شده؟

اسپانیا با انریکه به روزهای خوبی رسیده اما شخصا در این باره بدبین هستم. این به خاطر ضدیت من با مادرید نیست، کسانی که مرا می‌شناسند به خوبی می‌دانند که من تیم ملی اسپانیا را دوست دارم و تحت‌تاثیر ماجراهای بین کاتالونیا و مادرید قرار نمی‌گیرم. اسپانیا به قهرمانی در جام‌جهانی فکر می‌کند اما همه ما بر این نکته واقف هستیم که رقبای بزرگ اسپانیا مثل آلمان یا انگلیس پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند.

 

این صحت دارد که فدراسیون فوتبال ایران در مقطعی از زمان که اتفاقا خیلی هم دور نیست، با ویسنته دل‌بوسکه مذاکره کرده است؟

نه، فدراسیون فوتبال ایران چنین مذاکره‌ای نداشته یا دست‌کم من در جریان آن نیستم، اما می‌دانم که از سوی یک مدیر برنامه یا شاید یک دوست به ایران دعوت شده بود و نرفت.

 

دلیل خاصی داشت؟

علتش هرگز ربطی به مسائل کلان نداشت، فرزند دل‌بوسکه بیمار است و او نمی‌توانست فرزندش را برای مدت طولانی مثلا بیش از چهار روز تنها بگذارد و حتی به یک پرستار بسپارد. او حق داشت بابت آن سفر مطالبه مالی هم داشته باشد و شاید مسائل مالی هم دافعه ایجاد کرده بودند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------