عقیق به‌ جای دلار!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

«توقف پرسپولیس برابر ذوب‌آهن در اصفهان و نیز محروم شدن شجاع خلیل‌زاده از بازی مهم هفته بعد با سپاهان، اتفاقات ناخوشایند چند روز گذشته برای پرسپولیسی‌ها بود. همه‌چیز اما همین نیست و کماکان نقش اول مصائب این تیم را «مشکلات مالی» بازی می‌کند. باورکردنی نیست که قهرمان دو دوره گذشته لیگ برتر و نیز نایب‌قهرمان آسیا درست در پرفشارترین و تعیین‌کننده‌ترین روزهای فصل با این حجم از گرفتاری‌های مالی دست به گریبان باشد.

 

پرسپولیس ۴۰ روز تعیین‌کننده در پیش دارد؛ مقطعی که می‌تواند در پایان یک فصل پرماجرا برای قرمزها همه چیز یا هیچ چیز به دنبال داشته باشد. در این شرایط طبعاً حفظ تمرکز و آرامش مهم‌ترین مساله است، اما فعلاً اتفاق دیگری دارد رخ می‌دهد. وضعیت در باشگاه طوری است که از در و دیوار خبرهای عجیب می‌بارد. از یک طرف گفته می‌شود برانکو که حدود ۱۱ ماه است حقوق نگرفته، اخیراً دو نامه برای استیفای مطالباتش به باشگاه زده و البته بندی در قراردادش وجود دارد که در صورت نگارش نامه سوم قرارداد طرفین فسخ خواهد شد. از سوی دیگر هم کارد طوری به استخوان بازیکنان رسیده که در میکسدزون ورزشگاه فولادشهر حتی صدای احمد نورالله‌ی هم درآمد و به انتقاد تند از مدیران باشگاه پرداخت. مجموعه این مسائل باعث شد هیأت‌مدیره سرخپوشان یک جلسه فوق‌العاده تشکیل بدهد اما ظاهراً این جلسه هم خروجی قابل توجهی نداشته است. این موضوع را از مصاحبه دیروز برانکو به وضوح می‌شد فهمید.

 

لحن نه‌چندان امیدوارکننده برانکو 

برانکو ایوانکوویچ قبل از تمرین دیروز پرسپولیس در محل باشگاه حاضر شد و با هیأت‌مدیره حرف زد. در حاشیه این دیدار، جعفر کاشانی که اخیراً سخنانش در مورد ایوانکوویچ حاشیه‌ساز شده بود یک انگشتر عقیق به سرمربی قرمزها هدیه داد تا شاید به نوعی از او دلجویی کرده باشد اما ظاهراً تنها اتفاق مثبت جلسه مزبور همین بوده است! لحن نه‌چندان امیدوارکننده برانکو در تمرین دیروز چنین موضوعی را آشکار می‌کند. مربی کروات در مورد جلسه باشگاه می‌گوید: «بابت انگشتر قشنگی که آقای کاشانی به من داد، تشکر می‌کنم. یک انگشتر نقره که نگین فیروزه دارد. وقت خیلی کم و کوتاه بود، چون باید به تمرین می‌آمدم. ما در مورد مسائل مالی صحبت کردیم. همان‌طور که می‌دانید شرایط خوب نیست. از طرفی باشگاه از بازیکنان می‌خواهد صبور باشند تا در فرصت کوتاه مشکل را حل کنند.»

 

جواب برانکو به احتمال ارسال نامه سوم و فسخ قرارداد هم نگران‌کننده است: «به هر حال در این مورد وکیل من وظیفه دارد این کار را انجام دهد، چون من هم در قبال آنها مسئولیت‌هایی دارم. حالا بعداً خواهیم دید چه می‌شود.»

 

نکته جالب اینجاست که سرمربی پرسپولیس هیچ مشکلی با مسائل فنی، فشردگی مسابقات، خستگی و مصدومیت بازیکنان و کورس وحشتناک قهرمانی ندارد. جملات او نشان می‌دهد داخل زمین همه چیز روبه‌راه است اما این اتفاقات ناخوشایند بیرون از میدان است که تعادل تیم را به هم ریخته: «من همیشه می‌خندم. مشکلی نیست. به لحاظ ورزشی این اتفاق طبیعی است، چون هر تیمی می‌خواهد قهرمان کشور را ببرد. بازیکنان تیم‌های مختلف بر خلاف ما همیشه قبل و بعد از بازی ما استراحت می‌کنند اما این روش هم برای ما خوب است. در این فشردگی روز به روز بهتر می‌شویم و پیشرفت می‌کنیم. اکنون صدر جدول هستیم و مثل سایر باشگاه‌ها چهار بازی دیگر داریم. هر چهار بازی هم برای ماندن یا نماندن است.»

 

روزهای سخت آقای مدیرعامل

 مدیریت در پرسپولیس برانکو یک کار سهل و ممتنع است؛ نتایج خوب تیم باعث می‌شود هر مدیری که می‌آید اتوماتیک‌وار در این موفقیت شریک شود و نام و رزومه خوبی برای خودش بسازد، اما در عین حال قصور در رتق و فتق امور باشگاه و ایجاد خلل در این پروژه موفق هم می‌تواند یک بدنامی تاریخی به دنبال بیاورد. ایرج عرب که از چند ماه پیش جانشین حمیدرضا گرشاسبی شده، چهارمین مدیری است که با برانکو کار می‌کند. مرد کروات توسط محمدحسین نژادفلاح به پرسپولیس آمد و بعد کار را با علی‌اکبر طاهری و گرشاسبی ادامه داد که دو نفر آخر به دلیل بازنشستگی رفتند و ایرج عرب جانشین آنها شد. شاید به جرأت بتوان گفت در طول چهار سال گذشته هرگز بحران مالی شرایط پرسپولیس را این‌قدر وخیم نکرده بود؛ آن هم در حالی که قرمزها امسال از پاداش نایب‌قهرمانی آسیا و پول ناشی از حضور بازیکنان‌شان در جام جهانی هم استفاده می‌کنند. قطعاً عرب هر چه زودتر باید بر این مشکلات فائق بیاید، در غیر این صورت کامیابی آخر فصل به نام برانکو و ناکامی احتمالی به اسم او و همکارانش ثبت خواهد شد.»

 

دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------