احسان پور طلا گرفت



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , رقابت های کشتی
«بهنام احسان پور» آزادکار وزن 61 کیلوگرم در دیدار فینال این وزن در رقابت های قهرمانی آسیا با پیروزی مقابل حریفی چینی به مدال طلا دست یافت.

به گزارش ایرنا، رقابت های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا روز گذشته در شهر «شی آن» چین آغاز و امروز (چهارشنبه) با شناخت نفرات و تیم های برتر به کار خود پایان می دهد.

 

در وزن 61 کیلوگرم «بهنام احسان پور» در دور نخست مقابل «سیریپونگ جومپاکام» از تایلند با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور دوم «راحول آواره» از هند را با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل «جین چئول کیم» از کره جنوبی در یک کشتی طوفانی با نتیجه 12 بر یک پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

 

احسان پور در دیدار فینال مقابل «مینگهیو لیو» دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از چین با نتیجه 2 بر یک پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

 

بهنام احسان‌پور دارنده مدال طلای جوانان سال 2012 جهان، نفر پنجم رقابت‌های جهانی سال 2016 و عضو تیم‌ ملی در رقابت‌های جهانی 2015 لاس‌ و گاس و 2017 پاریس، دارنده مدال طلای سال 2017 و دو مدال نقره سال‌های 2015 و 2016 آسیا است.

 

در وزن 74 کیلوگرم «محمد نخودی» در مبارزه نخست مقابل «آمیت کومار دهانخار» از هند با نتیجه 2 بر 1 مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. نخودی در این گروه با توجه به آسیب دیدگی «یوهی فوجی نامی» از ژاپن و حضور نیافتن وی، به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد.

 

نخودی در دیدار رده بندی موفق شد در یک کشتی نفسگیر با نتیجه 9 بر 8 از سد «ایلگیز ژاکیبیکوف» از قرقیزستان بگذرد و مدال برنز بگیرد.

 

نخودی آزادکار 18 ساله تیم ملی، نفر سوم نوجوانان دنیا در سال 2017 و قهرمان نوجوانان آسیا در سال 2018 است.

 

تا لحظاتی دیگر کامران قاسم پور در وزن 86 کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن 92 کیلوگرم و یدالله محبی در وزن 125 کیلوگرم برای کسب مدال طلا باید به مصاف حریفان خود بروند.

 

روز گذشته و در مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا رضا اطری، بهمن تیموری و رضا یزدانی در اوزان 57، 79 و 97 کیلوگرم به مدال طلا و پیمانی بیابانی و یونس امامی در اوزان 65 و 70 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------