قوز بالای قوز: پرسپولیس حامی مالی‌اش را از دست می‌دهد؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,پرسپولیس

 

در روزهایی که بازیکنان و مربیان منتظر پرداخت مطالباتشان هستند، باشگاه با اسپانسر به مشکل خورده و بعید است همکاریشان ادامه پیدا کند.

 

پرسپولیس حامی مالی‌اش را از دست می‌دهد؟ 

‌در حالی که در آخرین جلسه هیات مدیره و حامی مالی توافق ابتدایی برای دریافت مطالبات و تمدید قرارداد همکاری برای فصل آینده صورت گرفته بود، حالا مذاکرات آنها به بن‌بست نزدیک شده که اگر اوضاع بر همین قرار بماند، باشگاه دیگر روی کمک‌های خارج از قرارداد حامی مالی‌اش هم نمی‌تواند حساب کند. پرسپولیس با مشکل مالی مواجه شده و این در حالی است که بر خلاف انتظارها، انتخاب اعضای جدید هیات مدیره هم تغییری در شرایط این تیم و باشگاه ایجاد نکرد و متاسفانه مدیران جدید هنوز نتوانسته‌اند منبع درآمد جدیدی برای باشگاه پرسپولیس پیدا کنند. آنها در جلسات اخیر هیات مدیره هم بیشتر روی بررسی دریافت مطالبات از حامی مالی فعلی باشگاه تمرکز کرده بودند و در اتفاقی عجیب می‌بینیم که هیچ برنامه‌ی مشخصی برای تامین هزینه‌ها نداشته‌اند.

 

 یک طرف پیروزی و قهرمانی است و در سوی دیگر، بی‌پولی و نداری. در تمرینات، برانکو و در زمین بازیکنان از جان مایه می‌گذارند برای موفقیت پرسپولیس. مدیران باشگاه اما دست روی دست گذاشته و نشسته‌اند به امید اینکه پاداشی از ای‌اف‌سی و فیفا و یا کمکی خارج از قرارداد از حامی مالی برسد تا شاید بتوانند برای روزمره‌ی پرسپولیس خرج کنند و مطالبات مربیان و بازیکنان را بپردازند.

 

این البته مشکلِ دیروز و امروز نیست و پرسپولیس بی‌پولی را با همه‌ی مدیرانش تجربه کرده اما شرایط امروز کمی متفاوت به نظر می‌رسد و به قول طرفداران برانکو، اراده‌ای به میان آمده برای فراری دادن این مربی که خب بعید است مدیران پرسپولیس مقابل آن سر خم کرده باشند. در مقابله با مشکلات مالی اما کاملا ناتوانند. آنها حتی با پاداش دو میلیون دلاری نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا هم نتوانستند بدهی‌شان به بازیکنان و مربیان را بپردازند و بدتر اینکه ممکن است حامی مالی‌شان را هم از دست بدهند.

 

‌در حالی که در آخرین جلسه هیات مدیره و حامی مالی توافق ابتدایی برای دریافت مطالبات و تمدید قرارداد همکاری برای فصل آینده صورت گرفته بود، حالا مذاکرات آنها به بن‌بست نزدیک شده که اگر اوضاع بر همین قرار بماند، باشگاه دیگر روی کمک‌های خارج از قرارداد حامی مالی هم نمی‌تواند حساب کند. پرسپولیس در روزهای پایانی سال با چالش بزرگ مالی مواجه شد و مطالبات بازیکنان و کادر فنی و همچنین هزینه‌های جاری باشگاه دردسر بزرگی برای اعضای هیات مدیره شکل داده بود.

 

این در حالی است که بر خلاف انتظارها، انتخاب اعضای جدید هیات مدیره هم تغییری در شرایط ایجاد نکرد و مدیران جدید هنوز نتوانسته‌اند منبع درآمد جدیدی برای باشگاه پیدا کنند. آنها در جلسات اخیر هیات مدیره هم بیشتر روی بررسی دریافت مطالبات از حامی مالی فعلی باشگاه تمرکز کرده بودند و در اتفاقی عجیب می‌بینیم که هیچ برنامه‌ای برای تامین هزینه‌ها نداشته‌اند.

 

البته ایرج عرب که در روزهای ابتدایی سال و بعد از انتخاب اعضای جدید هیات مدیره حکمش از سرپرستی به مدیرعاملی ارتقا پیدا کرد، طی این مدت نزدیک به 10 جلسه برای برطرف کردن موانع و دریافتی با نمایندگان حامی مالی باشگاه برگزار کرده که در آخرین جلسه، تفاهم‌نامه‌ای بین طرفین به امضا رسید و بررسی نهایی به جلسه بعدی موکول شد. آقای مدیرعامل ‎امیدوار بود در این بخش و پیش از سفر تیم به امارات مبلغ 20 میلیارد به عنوان بخش پایانی مطالبات از حامی مالی دریافت کند اما در اتفاقی عجیب اکنون آنها مدعی شده‌اند که در این مقطع تنها 4 میلیارد پرداختی خواهند داشت چرا که مابقی این پول آن را مدیرعامل پیشین باشگاه دریافت کرده است.

 

موضوعی که باشگاه پرسپولیس را بدجوری در منگنه قرار داده چرا که طی توافق با برانکو ایوانکوویچ و همین‌طور بازیکنان تیم، قرار بود بعد از دیدار با سپاهان بخشی از مطالبات آنها پرداخت شود. حالا اما پولی در کار نیست که آنها منتظرش باشند و اعضای هیات مدیره هم با وجود جلسات پرتعدادشان در روزها و هفته‌های اخیر تا این لحظه برای دستیابی به منابع مالی ناکام مانده‌اند. برای همین مدیران باشگاه قرار گذاشتند که چهارشنبه (امروز) دوباره دور هم جمع شوند و در حالی که نماینده‌ی حامی مالی هم در جمع‌شان حاضر است، برای ادامه‌ی همکاری تصمیم بگیرند.

 

شاید تفکرشان این بوده که با تحت فشار گذاشتن حامی مالی و تهدید به قطع همکاری در پایان فصل می‌توانند به پول برسند اما شاید بهتر بود انرژی و تمرکز خود را روی درآمدزایی از راه‌های دیگر می‌گذاشتند تا امروز هوادارِ پرسپولیس نگرانِ رفتن برانکو و اعتصاب احتمالی بازیکنان و یا جدایی‌شان نباشد. آنها اما ترجیح دادند با همین حامی مالی کلنجار بروند و با پیشنهادهای تازه‌شان سایه‌ی سنگین بحران را از سر پرسپولیس بردارند.

 

البته شنیده‌ایم ایرج عرب همزمان و موازی با توافق برای تمدید قرارداد با حامی مالی فعلی پرسپولیس، با دیگر مشتریان باشگاه هم وارد مذاکره شده و به توافقات مثبتی رسیده اما آنچه اهمیت دارد این است که تا امروز، هیچ باری را نتوانسته از روی دوش پرسپولیسی‌ها بردارد. پس دوباره برگشت به سمت حامی مالی فعلی و با مشورت اعضای هیات مدیره شرط و شروطی گذاشت که اگر مقبول نیفتد، باشگاهِ بدهکارِ پرسپولیس در پایان فصل تنها منبع درآمدش را هم از دست خواهد داد.

 

پیشنهاد مدیرعامل این بود که بخشی از قرارداد فصل آینده را حامی مالی همین حالا در اختیار پرسپولیس بگذارد که پذیرفته نشد و ایرج عرب از یک کمپانی دیگر وعده گرفت که به وقت امضای قرارداد و در واقع پیش از شروع همکاری در فصل آینده، 20 میلیارد در اختیار پرسپولیس گذاشته شود تا آنها بتوانند بخشی از بدهی باشگاه به مربیان و بازیکنان را بپردازند. هر چند تا اینجای کار، اتفاق تازه‌ای نیفتاده و بعید هم هست که حامی مالی فعلی باشگاه، شرط عجیب پرسپولیسی‌ها برای ادامه‌ی همکاری در فصل آینده را بپذیرد.

 

 ایران  ورزشی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------