سرپرست سپاهان: پست لیدر پرسپولیس نبود، خون از دماغ کسی نمی‌آمد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,سرپرست سپاهان

 

اتفاقات تلخ دیدار پرسپولیس و سپاهان در تهران تا مدت‌ها می‌تواند در رسانه‌ها بازتاب داشته باشد و چه‌بسا فضای مخرب بعد از این دیدار نیز بتواند دیدارهای بعدی دو تیم به‌ویژه بازی نیمه‌نهایی جام‌حذفی را هم تحت‌الشعاع قرار دهد.

 

در همین خصوص سراغ سرپرست سپاهان رفتیم تا درباره دلایل رخ دادن فاجعه روز جمعه صحبت کنیم. گفت‌وگوی  فرهیختگان  را با رضا فتاحی در ادامه می‌خوانید.

 

هیچ‌کس مثل شما البته بعد از امیر قلعه‌نویی به وقایعی که اتفاق افتاد، نزدیک‌تر نبود. بر شما و سپاهان در این دیدار چه گذشت؟

بازی سپاهان و پرسپولیس همیشه حساس بوده و هست. روز قبل از بازی هم در جلسه هماهنگی بازی این هشدار را دادم که با توجه به پست مجازی لیدر پرسپولیس، ممکن است اتفاقاتی در این بازی بیفتد. اگر این پست منتشر نشده بود، به شما قول می‌دادم که هیچ‌اتفاقی در این دیدار رخ نمی‌داد و خون از دماغ کسی نمی‌آمد.

 

مگر این دو تیم برای اولین‌بار بود که در تهران با هم بازی می‌کردند؟ ما قرار بود 50 اتوبوس را اعزام کنیم که با این پست، بسیاری از هواداران به صورت خودجوش اتوبوس‌هایی را برای اعزام به تهران هماهنگ کردند. قرار بود سه هزار تماشاگر سپاهانی به ورزشگاه بیاید که با این پست 7 هزار نفر به آزادی آمدند و این یعنی این پست هواداران ما را تحریک کرد. در جریان این دیدار عوامل ویژه زحمات زیادی کشیدند اما در جلسه قبل از بازی مقرر شد بالای سر تماشاگران ما خالی باشد یا اگر هواداران سپاهانی آمدند، این جایگاه‌ها به آنها برسد که متاسفانه با هجوم هواداران، یگان ویژه هم کاری از دستش برنیامد تا ماحصل آن اتفاقات ناگواری باشد که شاهد آن بودیم.

 

فحاشی به سرمربی سپاهان هم کمی شرایط را برای تیم اصفهانی سخت کرد.

بله، از دقیقه یک، فحاشی به سرمربی سپاهان آغاز شد که به هر حال این موضوع به‌هیچ‌وجه زیبا نیست. آقای قلعه‌نویی آدم کمی در فوتبال نیست. باشگاه‌ها و افتخاراتی را که او به‌عنوان مربی به دست آورده، کنار بگذاریم، به هر حال او زمانی سرمربی تیم ملی این مملکت بوده است. نه‌تنها ایشان بلکه احترام امثال برانکو و دایی در فوتبال ما واجب است. دیگر امثال امیر قلعه‌نویی و علی دایی در فوتبال ایران نمی‌آید. آقای قلعه‌نویی این فحاشی‌ها را به جان خرید به خاطر اینکه سنگ‌پرانی‌ها تمام شود.

 

البته قبل از اینکه هواداران پرسپولیس هم بالای سر سپاهانی‌ها مستقر شوند، هواداران تیم اصفهانی تا حدی ناآرامی‌ها را آغاز کرده بودند.

 

این فوتبال چه ارزشی دارد که الان یک نفر هوادار هم جانش را از دست داد؟! در این بین حدود 70-60 هوادار سپاهان هم مجروح و زخمی شدند. دست هواداران سپاهان را می‌بوسم و دم‌شان گرم که برای این بازی از اصفهان راهی تهران شدند و از آنها بابت این اتفاقات عذرخواهی می‌کنم، اما واقعا فوتبال ارزشش را ندارد که این حوادث تلخ به وجود بیاید.

 

بازی حذفی دو تیم در نصف‌جهان هم می‌تواند از حالا خطرناک باشد.

به‌هیچ‌وجه. چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ آن هم یک فوتبال است و امیدوارم به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که مشکلی در این بازی پیش نیاید و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. مگر سال 91 در فینال حذفی پرسپولیس را در تهران بردیم، اتفاقی افتاد؟ هیچ اتفاقی نیفتاد؟ یا در بازی‌ای که در دقیقه 97 گل خوردیم و قهرمانی را دادیم، خونی از دماغ کسی آمد؟

 

در یک صحنه هم نیروی انتظامی با هجوم به سپاهانی‌ها، آنها را از ورزشگاه بیرون کرد.

ما روی نیمکت بودیم و واقعا کمتر حواس‌مان معطوف سکوها بود. شرایط روی نیمکت هم بسیار سخت بود. اصلا جرات نمی‌کردیم لب خط برویم. یک سنگ به پای من خورد که هنوز نمی‌توانم به‌خوبی راه بروم. یک سنگ به کمر فیزیوتراپ ما زدند که به خیر گذشت. ان‌شاءالله در کل فوتبال ما فرهنگ‌سازی شود تا شاهد این مسائل نباشیم.

 

داوری چطور بود؟

سیدجلال در آن صحنه‌ای که کریمی داشت تک‌به‌تک می‌شد، با آرنج به گردنش کوبید که به هر حال کارشناسان باید در این خصوص نظر بدهند.

 

در یک صحنه در پایان بازی برانکو حسابی برافروخته شده و از کوره دررفت.

برانکو هم بیشتر روی وقت اضافه انتقاد داشت، البته ما هم اعتراضاتی داشتیم.

 

شما برای مساوی به میدان آمدید؟

به‌هیچ‌وجه. اگر بازی را می‌بردیم، در کورس قهرمانی می‌ماندیم. الان هم اتفاقی نیفتاده چون 9 امتیاز دیگر باقی مانده است که باید صبر کرد تا ببینیم چه اتفاقاتی در 3 هفته آینده می‌افتد.

 

حرف پایانی؟

با حضور تورک کمیته اخلاق قدرتمندی در فدراسیون فوتبال داریم و مطمئن هستیم که آنها این مسائل را موشکافی کرده و با عوامل این اتفاقات قاطعانه برخورد خواهند کرد.

 

فرهیختگان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------