گزینه خارجی استقلالی‌ها بعد از شفر کیست؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

روبرتو دونادونی، همان گزینه‌ای است که وینفرد شفر، ۴ هفته‌ای می‌شود صدای پایش را می‌شنود. از همان ۴ هفته پیش که علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه، مذاکره با ایجنت ایتالیایی را برای به توافق رسیدن با دونادونی آغاز کرده بود. خبری که به تأیید ایجنت ایتالیایی طرف مذاکره خطیر هم رسیده است.

 

هرچند که عده‌ای خبر مذاکره با دونادونی برای استقلال را همطراز با مذاکره با مورینیو برای تیم ملی می‌دانند اما واقعیت این است که معاون باشگاه از ۴ هفته پیش با ایجنت این سرمربی ایتالیایی وارد مذاکره شده بود.

 

سرمربی ایتالیایی که بعد از سال‌های بازیگری‌اش در تیم‌هایی چون میلان و تیم ملی فوتبال ایتالیا، مدت‌هاست در ایتالیا مربیگری می‌کند و حالا به گزینه مدنظر استقلالی‌ها تبدیل شده است. کسی که می‌توانست خیلی زودتر از این حرف‌ها جایگزین شفر شود، اگر مشکلات مالی باشگاه مانع نمی‌شد.

 

استقلال اما به همان اندازه که برای کنار گذاشتن شفر درگیر مشکلات مالی است، در مذاکره با دونادونی یا هر سرمربی خارجی دیگری با مشکلاتی از همین جنس روبه‌روست. شرایط اقتصادی باشگاه استقلال در حال حاضر اجازه استخدام مربی خارجی را به مدیران این باشگاه نمی‌دهد. بخصوص که اگر آنها بخواهند حکم برکناری شفر را هم امضا کنند باید غرامت 600 هزار دلاری‌اش را بپردازند که این هم کار آسانی برای استقلالی‌ها نخواهد بود.

 

در واقع در صورت قطع همکاری با شفر، ادامه دادن با فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل، شاید تنها چاره استقلالی‌ها در حال حاضر باشد. هرچند که حتی قطع همکاری با شفر، با توجه به مبلغی که باید در ازای قرارداد فصل آینده‌اش به او پرداخت شود، ماجرای دیگری است که مانع از اخراج شفر و یا هر تصمیم سریع دیگری درباره او می‌شود.

 

به همین خاطر است که به نظر می‌رسد مدیران باشگاه استقلال دنبال راهی هستند تا با شفر برای جدایی به توافق برسند و مجبور نباشند بابت قرارداد فصل آینده پولی به او بپردازند تا شاید راحت‌تر به گزینه‌های خارجی مثل دونادونی فکر کنند. آنها چاره‌ای ندارند جز اینکه به همان اندازه که این قرارداد غیرمنطقی بسته شده، در قطع همکاری با او منطقی و هوشمندانه عمل کنند تا کمترین ضرر متوجه باشگاه استقلال شود.

 

هرچند که تا پایان فصل هرگونه پیش‌بینی درباره آینده استقلال و گزینه‌های جایگزین شفر، کار سختی است. برای باور هر خبری حول این داستان‌ها و پیش‌بینی آنچه انتظار نیمکت استقلال را می‌کشد اما باید همچنان منتظر ماند.

 

  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------