تارتار: با وجدان راحت مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرم/ پروین یادم داد شرافتم را به چیزی نفروشم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تارتار
سرمربی پارس جنوبی جم درباره حواشی پیش آمده قبل از بازی با پرسپولیس گفت: اتهام‌زنندگان را به خدا واگذار می‌کنم. بچه‌هایم شرف و دارند و برای حفظ آبرویشان هر کاری می‌کنند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از باشگاه پارس جنوبی، با توقف پرسپولیس در هفته بیست و نهم لیگ برتر مقابل ماشین‌سازی تبریز حالا سرنوشت جام قهرمانی لیگ هجدهم به روز آخر مسابقات کشیده شده است؛ جایی که پرسپولیس در جم مهمان پارس جنوبی با هدایت مهدی تارتار است و در صورتی که شکست بخورد و سپاهان بتواند در دیگر بازی، استقلال خوزستان را از پیش رو بردارد، آن وقت جام به اصفهان می‌رود.

 

سرمربی پارس جنوبی که البته بارها اعلام کرده با شرافت و همه توان تیمش را به مصاف پرسپولیس می‌فرستد با هجمه‌های زیادی در فضای مجازی مواجه شده و خودش را آماده نبرد حساس با سرخ‌های پایتخت می‌کند. تارتار که از توهین‌ها در فضای مجازی ناراحت است، صحبت‌های جالبی را در این خصوص و برخی موضوعات دیگر مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

 

بازیکنان من قهرمان لیگ هستند

سرمربی پارس جنوبی در شروع صحبت‌های خود، گفت: قبل از هر چیزی باید به یک واقعیت اشاره کنم. همه می‌دانند که چه مشکلات شدیدی را تجربه کردیم و با بحران مالی شدید روبرو بودیم. بازیکنان و مربیان باشگاه پارس در بین تمام تیم‌های لیگ برتری با ۳۵ درصد دریافتی کمترین پول از قرارداد خود را تا به اینجای فصل در این شرایط سخت اقتصادی دریافت کرده‌اند. به همین خاطر باید بگویم که بازیکنان من از همین الان هم قهرمان واقعی لیگ هستند و با این وضعیت مالی و مشکلاتی که بوده به تمام معنا شاهکار کرده و با غیرت خودشان در تمام بازی‌ها به زمین رفتند.

 

اگر پول می‌گرفتیم، جایگاه بالاتری داشتیم

تارتار با اشاره به جایگاه تیمش در جدول رده بندی، تاکید کرد: اگر حق و حقوق اعضای تیم به موقع پرداخت می‌شد و با مشکلات شدید مالی که روی روحیه و انگیزه بازیکنانم تأثیر منفی در طول سال گذاشت روبرو نبودیم، قطعاً می‌توانستیم باز هم نتایج بهتری بگیریم. از طرفی دیگر شما بودجه باشگاه پارس جنوبی را با بودجه بسیاری دیگر از تیم‌های لیگ برتر مقایسه کنید. آن وقت بهتر متوجه می‌شوید که با ۳۵ درصد دریافتی و این اختلاف سرمایه‌گذاری برای بستن تیم با سایر رقبا با غیرت کار کردیم.

 

۶ ماه است دریافتی نداشتیم

وی در ادامه به مشکلات مالی پارس جنوبی پرداخت و عنوان کرد: متأسفانه با وجود همه حرف‌ها و وعده‌هایی که در طول ماه‌های گذشته شنیدیم مشکلات مالی ما حل نشد. ما از حدود ۶ ماه پیش که ۳۵ درصد از قراردادهایمان را دریافت کردیم، تاکنون هیچ دریافتی نداشتیم و برخی بازیکنان جوان ما واقعاً مشکلات زیادی دارند.

 

همه ما از شرایط موجود ناراحت هستیم و اگر در مسابقات با تمام وجود بازی می‌کنیم به خاطر شادی مردم جم و هواداران پارس جنوبی و البته تیم‌هایی است که با آنها بازی داریم. به هر حال تأثیر پارس جنوبی در کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی را همه می‌دانند و به همین خاطر برای اینکه حق به حق‌دار برسد، همه توانمان را به کار می‌گیریم. آقای رضائیان مدیرعامل باشگاه و آقای موسوی رئیس منطقه ویژه پارس جنوبی به همراه خانم الماسی نماینده مردم جم در مجلس تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند اما باید حمایت‌ها بیشتر شود و امیدوارم مشکلات‌مان قبل از بازی با پرسپولیس حل شود.

 

با این شرایط در پارس جنوبی نمی‌مانم

تارتار در پاسخ به این پرسش که آیا با شرایط موجود در پارس جنوبی می‌ماند یا خیر، اظهار داشت: طی روزهای گذشته بسیاری از هواداران به من لطف داشتند و خواهان ماندنم در پارس جنوبی شدند. واقعیت این است که من عاشق پارس جم هستم و این تیم را مانند فرزند خودم دوست دارم. به هر حال هیچ‌کس دوست ندارد تیمی که ۳ سال در آن حضور داشته و با هوادارانش زندگی کرده را رها کند. پارس جنوبی با ما به لیگ برتر صعود کرد اما واقعاً شرایط سختی را در طول فصل گذشته تجربه کردیم. مشکلات به ما فشار آورده و اگر شرایط به همین شکل باشد ضمن احترام به همه هواداران و مسئولان نمی‌توانم در پارس جنوبی بمانم.

 

مقابل پرسپولیس دنبال نشان‌دادن توانایی‌هایمان هستیم

سرمربی پارس جنوبی درباره تقابل با پرسپولیس در هفته پایانی و حساسیت این مسابقه گفت: طبیعتاً مثل تمام بازی‌های دیگر برای نتیجه گرفتن و نشان دادن توانایی‌های خودمان مقابل پرسپولیس قرار خواهیم گرفت. کاری به شرایط جدول و حساسیت‌های ایجاد شده نداریم. از نظر ما این بازی هم مثل ۲۹ مسابقه دیگری است که در لیگ برتر برگزار کردیم. تاکید بنده روی این مساله است که تلاش می‌کنیم که با موفقیت از زمین خارج شویم.

 

علی پروین و ناصر ابراهیمی یادم دادند شرافتم را به هیچ‌چیز نفروشم

از تارتار در خصوص حواشی روزهای گذشته سوال شد که او اینچنین واکنش نشان داد: من در مکتبی فوتبال بازی کردم و بزرگ شدم که شرافت حرف اول را در آن می‌زد. مربیان ما علی پروین و ناصر ابراهیمی بودند که همیشه تاکید داشتند شرافتمان را به هیچ چیزی نفروشیم و این حرف و درس بزرگ آنها همیشه آویزه گوش من بوده است. همه ما به دنبال روزی حلال هستیم و قطعاً آبرو و حیثیتمان از هر چیزی برایمان مهم‌تر است. قطعاً من و کادر فنی‌ام و البته بازیکنان دوست دارند پولی که می‌گیرند حلال باشد.

 

گفتم دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود اما...

وی درباره جمله‌ای که در برنامه فوتبال برتر شبکه سیما مبنی بر علاقه‌اش بر قهرمانی پرسپولیس بر زبان آورد هم توضیح داد: وقتی گزارشگر برنامه فوتبال برتر شبکه سه درباره تقابل با پرسپولیس در هفته آخر سوال کرد، تاکید کردم که دوست دارم تیمی که خودم در آن مربیگری می‌کنم قهرمان شود ولی تیم ما الان چنین شرایطی ندارد و طبیعتاً علاقه زیادی دارم که پرسپولیس قهرمان شود چون خودم بازیکن این تیم بودم. در همان مصاحبه گفتم که امیدوارم کار قهرمانی پرسپولیس به هفته آخر کشیده نشود و این تیم قبل از هفته آخر قهرمانی خود را مسجل کند چون قطعاً در جم روز سختی را برای آنها رقم خواهیم زد. تمام این جملات هم از تلویزیون پخش شده و در آرشیو صداوسیما موجود است اما متأسفانه بعضی‌ها که نمی‌دانم هدفشان چیست و نمی‌دانم آیا از کسی خط می‌گیرند یا نه، فقط آن قسمتی را که خودشان دوست داشتند از مصاحبه برداشتند و تنها این بخش حرف‌های من که گفتم دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود را در فضای مجازی منتشر کردند. من این آدم‌ها را حلال نمی‌کنم و نفر به نفرشان را به خدا می‌سپارم.

 

توهین‌کنندگان را به خدا می‌سپارم

تارتار درباره توهین‌هایی که طی روزهای گذشته به خودش شده، عنوان کرد: در فضای مجازی هیچ فعالیتی ندارم و صفحه خاصی در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر ندارم. به طور دقیق نمی‌دانم که چه کسانی فحاشی می‌کنند و چه حرف‌هایی می‌زنند ولی چیزهایی به گوشم رسیده است. سوالم من این است که مگر فوتبال چقدر ارزش دارد که من و امثال من و خانواده‌هایمان به این شکل باید مورد اهانت قرار بگیریم؟

 

وی ادامه داد: در همین چند هفته گذشته مگر به امیر قلعه نویی به عنوان پرافتخارترین مربی لیگ برتر توهین نکردند؟ مگر به شفر توهین نشد؟ مگر مربیان بزرگ دیگر در این فوتبال با هجمه فحاشی‌ها روبرو نشدند؟ این بار به خاطر شرایط جدول، قرعه به نام ما افتاده و کاری هم از دستمان بر نمی‌آید جز اینکه همه چیز و همه آدم‌ها را به خدا واگذار کنیم. این فضای بد فرهنگی باید از فوتبال ما ریشه کن شود.

 

بعد از پنالتی فروزان و گل محمد پروین هم توهین کردند

تارتار به بیان دو اتفاقی که در گذشته برایش رخ داد پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته وقتی در بازی با پرسپولیس پنالتی را به محسن فروزان دادم هم این هجمه‌ها ایجاد شد. برخی گفتند تارتار عمداً پنالتی را به فروزان داده تا گل نکند و پرسپولیس برنده شود. برخی هم گفتند او می‌خواسته پرسپولیس را خدای ناکرده تحقیر کند. یا در زمانی که سرمربی گهر دورود بود، یادم است محمد پروین یک گل زیر طاق زیبا به پرسپولیس در ورزشگاه آزادی زد که داور آن را قبول نکرد. من بعد از آن گل کلی اعتراض به داور کردم و بعد از بازی پرسپولیسی‌ها به من حمله کردند.

 

وجدانم راحت است

سرمربی پارس جنوبی افزود: ما هر کاری انجام دهیم، بعضی تصور خودشان را می‌کنند. مهم این است که وجدانم پیش خودم راحت است که هر کاری برای موفقیت پارس جنوبی کرده‌ام و در بازی آخر هم انجام می‌دهم. نتیجه هم دست خدا است و هرچه خدا بخواهد، همان می‌شود.

 

هجمه‌ها تأثیری روی من و تیمم ندارد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این حواشی روی پارس جنوبی تأثیرگذار است یا خیر، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان این حواشی اثری روی من و تیم ندارد و کار خودمان را می‌کنیم و هدفمان موفق شدن در این بازی است. ما با تمام قدرت جلوی پرسپولیس بازی خواهیم کرد و امیدوارم به هدفی که داریم برسیم و هواداران و مردم خوب جم و استان بوشهر را خوشحال کنیم. دیدید که جلوی تراکتورسازی هم در تبریز با قدرت بازی کردیم و سهمیه گرفتن این تیم را به چالش کشیدیم.

 

به جای مغز از زبانشان استفاده می‌کنند

تارتار در پایان گفت: بچه‌های من شرف دارند و برای آبرو و حیثیت خودشان بازی می‌کنند تا موفق شویم. فوتبال است و نتیجه آن غیر قابل پیش بینی. مهم اینجاست که ما تمام تلاش خود را می‌کنیم. حرف آخرم هم با آن دسته افرادی که فحاشی می‌کنند و دنبال حاشیه هستند. این دسته از افراد به جای اینکه زبانشان برای فحش دادن و انگشتانشان برای تایپ کردن مطالب توهین‌آمیز کار بکند، بهتر است از مغزشان کار بکشند و به این فکر کنند اگر روز پنج‌شنبه ما کار خارق‌العاده‌ای کردیم چطور می‌خواهند با وجدان خودشان کنار بیایند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------