کمک خانواده اسامه بن‌لادن به باشگاه شفیلد یونایتد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , باشگاه شفیلد یونایتد

 

نشریه دیلی میل انگلیس نوشته است که خانواده اسامه بن‌لادن، رهبر پیشین گروه القاعده به باشگاه شفیلد یونایتد که به تازگی به لیگ برتر انگلیس صعود کرده، کمک نقدی کرده است. طبق افشاگری‌هایی که در دادگاهی در انگلیس صورت گرفت، 3 میلیون پوند توسط یکی از اعضای خانواده بن‌لادن به باشگاه قرض داده شده است.

 

این جزییات در دادگاهی فاش شد که به نبرد تلخ مالکیت باشگاه شفیلد یونایتد مربوط است. یکی از دلایل دعوای دو مالک باشگاه هم یک وام 3 میلیون پوندی است که مشخص شده از سوی خانواده اسامه بن‌لادن آمده است.

 

مدیر پرسابقه و هوادار همیشگی تیم شفیلد یونایتد، کوین مک‌کابه در ازای سرمایه‌گذاری 10 میلیون پوندی که شاهزاده عبدا... بن‌مسعود بن عبدالعزیز آل سعود در سال 2013 در این باشگاه انجام داد، 50 درصد از سهام باشگاه را به او فروخت. اگرچه رابطه میان این دو سهامدار در ابتدا خوب بود اما دو سال پیش روابط آنها به کلی تیره و تار شد و اختلافات عمده‌ای میان‌شان پیش آمد.

 

یکی از اصلی‌‌ترین اختلافات آنها که باعث از میان رفتن اعتماد‌شان به یکدیگر شد، وام 3 میلیون پوندی بود که ماه فوریه سال 2017 از طریق شاهزاده عبدا... به حساب باشگاه واریز شد که طبق اعلام نماینده شاهزاده عبدا... به واسطه یکی از اعضای خانواده بن‌لادن به باشگاه شفیلد یونایتد رسیده بود. مالک عربستانی می‌گوید، این وام بدون بهره بوده و قرار بوده سال 2018 پس داده شود اما مک کابه می‌گوید، این پولی است که قرار نبوده پس داده شود و شاهزاده عربستانی به واسطه سمتش به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان عربستان، این پول را گرفته و وارد باشگاه کرده است. نماینده شاهزاده عربستانی می‌گوید، مک کابه می‌دانسته این پول از اعضای خانواده بن لادن گرفته شده است و در یکی از ایمیل‌هایش نوشته، متنفر است این تیتر را در رسانه‌ها ببیند که «شفیلد برای افراطی‌ها پولشویی می‌کند.»

 

مک کابه قصد دارد سهامش در شفیلد را بفروشد اما دوست ندارد سهامش به دست شاهزاده عبدا... بیفتد.

 

ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------