مورد عجیب مارک ویلموتس برای هدایت ایران



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , مارک ویلموتس
سرمربی بلژیکی اولین مربی خارجی تیم ملی فوتبال ایران است که قراردادش در کشور خودش امضا می شود. 

به گزارش  ورزش سه ، بعد از سفر مارک ویلموتس به ایران و بازدید از امکانات فوتبال کشور او بدون آنکه قراردادی به امضا برساند به بلژیک برگشت تا این شائبه پیش بیاید که احتمالا توافق انجام نگرفته و ویلموتس قید همکاری با تیم ملی ایران زده است. بعد از چند روز بی خبری اما شب گذشته مدیرروابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال روز سه شنبه در سفری که به کشور بلژیک خواهد داشت نشست نهایی را با مارک ویلموتس برگزار می کند تا قرارداد این مربی تا پایان جام جهانی 2022 به امضا برسد.

 

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال نیز درباره زمان امضای قرارداد ویلموتس گفته است: «ما قرار بود امروز قرارداد ویلموتس را در بروکسل امضا کنیم و  با او صحبت کردیم ولی از آنجا که امروز و فردا کاری در تهران داشتیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم قرارداد را روز سه شنبه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل امضا کنیم. با توجه به اینکه سفری هم برای شرکت در مراسم فیفا دارم سعی کردیم قرارداد را بلافاصله امضا کنیم تا او به تهران سفر کند و بعد از اعلام اسامی اردوی تیم ملی را در تهران آغاز کند.»

 

با این شرایط باید ویلموتس را سرمربی قطعی تیم ملی و جایگزین کارلوس کی روش بدانیم. نکته قابل توجه درباره این مربی 50 ساله که سابقه هدایت تیم ملی بلژیک را نیز در کارنامه اش دارد، این است که او اولین مربی خارجی تاریخ فوتبال ایران است که قراردادش داخل ایران امضا نمی شود.

 

در گذشته مربیان خارجی زیادی در تیم ملی فوتبال ایران کار کردند. از آخرین آنها که کارلوس کی روش بود تا نفراتی نظیر میروسلاو بلاژویچ، برانکو ایوانکوویچ، ایویچ، ویرا، پوکله کوویچ، اوفارل و ... . قرارداد همه این مربیان خارجی در سفری که آنها به تهران داشتند امضا شد و حالا تصمیم فدراسیون فوتبال چنین بوده که ویلموتس اولین مربی ای باشد که خارج از کشور قراردادش را امضا می کند.

 

البته که امضای قرارداد در خارج از ایران مساله خاصی نیست و بازدهی کاری سرمربی آینده تیم ملی از همه چیز مهم تر است اما بی تردید این شرایط برای اولین بار در فوتبال ایران رخ می دهد. طبیعی است که اهالی فوتبال و به خصوص رسانه ها علاقه مند باشند قرارداد سرمربی تیم ملی در تهران و مقابل چشمان آنها امضا شود تا اخبار دقیق تری به اطلاع مخاطبان فوتبال رسانده شود، اما تصمیم فدراسیون فوتبال این بوده که ویلموتس به دور از هیاهوهای رسانه ای رسما سرمربی تیم ملی شود و کارش را آغاز کند.

 

این مربی بعد از امضای قرارداد قرار است به زودی به تهران بیاید و کارش را آغاز کند. او قرار است اولین لیست بازیکنان مورد نظرش را برای تیم ملی انتخاب و رسما هدایت ایران را برعهده بگیرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------