روز سوم جام ۲۰۱۹؛ پیروزی دراماتیک لاجوردی‌ها، هت‌تریک برزیلی بعد از بیست سال، انگلیس فاتح نبرد بریتانیا



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,فوتبال
سومین روز از هشتمین دوره جام جهانی فوتبال بانوان دیشب با سه دیدار در شهرهای مختلف فرانسه پیگیری شد. 

در اولین دیدار روز یکشنبه و از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه تیم ملی ایتالیا پس از بیست سال دوری از این رقابتها، در حضور ۱۵۳۸۰ تماشاگر به مصاف تیم ملی استرالیا رفت.

 

در این بازی پر افت و خیز با دو گل آفساید و خودنمایی‌وار در لحظات حساس، سام کر کاپیتان ۲۵ ساله ی تیم ملی استرالیا و بهترین گلزن تاریخ لیگ ملی فوتبال زنان آمریکا، توانست پس از 9 مسابقه در دوره های حضور خود در جام جهانی، در دقیقه ۲۲ بازی، اولین گل خود را با ریباند ضربه پنالتی، به تور دروازه ی ایتالیا بنشاند.

 

در نیمه دوم با وجود برتری عددی استرالیا در همه آمارها، دختران آتزوری با حملات از مناطق مختلف زمین سعی در جبران نتیجه داشتند تا بالاخره در دقیقه ۵۶ باربارا بوناسیا ستاره جدید لاجوردی پوشان نتیجه را به تساوی کشاند.

 

در دقایق پایانی اما پیروزی دراماتیک ایتالیا رقم خورد تا گل دقیقه (5+90) بوناسیا و شادی گل وی، همه را به یاد ۱۳ سال پیش، جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و مصاف ایتالیا - استرالیا و گل دقیقه ی ۹۵ فرانچسکو توتی با آن شادی بعد از گل منحصر به فرد بیاندازد. در پایان این بازی باربارا بوناسیا زننده هر دو گل آتزوری به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

 

در دومین بازی روز یکشنبه و از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تیم ملی فوتبال برزیل برابر جامائیکا صف آرایی کرد. در این بازی اگر چه ستاره ی فوتبال برزیل، مارتا داسیلوا نود دقیقه از روی نیمکت سلسائو شاهد بازی بود، اما جایگزین وی کریستیان شب طوفانی خود و برزیل را با سه گل رقم زد تا بعد از بیست سال خاطره ی هت‌تریک سیسی و پریتنا در جام جهانی ۱۹۹۹ مکزیک برای طرفداران برزیل زنده شود.

 

عملکرد درخشان سیدنی اشنایدر، دروازه بان جامائیکا در مهار یک پنالتی و سه ضربه ی مستقیم، مانع از گلزنی بیشتر دختران برزیلی شد. نکته  جالب این بازی حضور فرمیگا، مسن ترین بازیکن تاریخ جام جهانی زنان با ۴۱ سال و ۹۸ روز  بود. وی اولین بازیکن تاریخ جامهای جهانی ست که در هفت دوره جام حضور دارد و در ۲۵ بازی ادوار مختلف جام حضور داشته و بعد از کریستین لیلی با سی بازی، در رتبه دوم قرار دارد. در پایان این بازی کریستیان زننده ی هر سه گل برزیلی ها به عنوان بازیکن برتر زمین معرفی شد.

 

در آخرین بازی روز یکشنبه و از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه تیم ملی انگلستان در حضور ۱۳۱۸۸ تماشاگر به مصاف اسکاتلند رفت. فیل نویل سرمربی تیم ملی انگلیس که در دوران بازی خود، سه جام جهانی را از دست داده بود، حالا در مقام سرمربی گری شیرزن ها، با پیروزی دو بر یک برابر اسکاتلند، و با کسب سه امتیاز خود را یکی از مدعیان اصلی جام می‌داند .پنالتی دقیقه ۱۴ انگلیس، هشتمین پنالتی ادوار مختلف جام جهانی برای شیرزنها بود که همچون هفت پنالتی قبلی، اینبار توسط ستاره اینروزهای تیم ملی انگلستان، نیکیتا پریس به سمت راست دروازه  لی الکساندر و در جهت حرکت دروازه بان به گل تبدیل شد. در ادامه و با ضربه محکم الن وایت، تیم ملی فوتبال انگلیس با نتیجه دو بر صفر نیمه اول را با پیروزی پشت سر گذاشت. تیم اسکاتلند اگر چه تلاش کرد تا در اولین حضور خود در جام جهانی با نتیجه ای بهتر از شکست بازی را به پایان برساند، اما در نهایت تنها موفق به جبران یک گل دیر هنگام توسط کلاری امسلی شد تا برنده جدال بریتانیایی دوره گروهی رقابتها انگلستان باشد.

 

امروز دوشنبه و در ادامه بازیها و از گروه D، تیم ملی فوتبال آرژانتین از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه و در ورزشگاه استادو فرانس پاریس به مصاف تیم ملی ژاپن می رود.

 

در دیگر بازی و از گروه E، تیم ملی فوتبال کانادا در ورزشگاه استادو لاماسون مون پلیه، راس ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف تیم ملی کامرون خواهد رفت.

 

 

  نود 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------