فتح‌الله‌زاده:استقلال با بازیکن یک میلیاردی قهرمان نمی‌شود/خطیر می‌خواست هوادار علیه من شعار بدهد!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت:استقلال تیم محلات نیست و قهرمان آسیا است و با بازیکن یک میلیاردی نمی‌تواند قهرمان شود.

علی فتح‌الله زاده در گفت‌وگو با فارس، درخصوص شرایط این روزهای استقلال و ارزیابی‌اش از اتفاقات اخیر صحبت‌های زیر را انجام داد:

 

* اوضاع و احوال استقلال را چطور می‌بینید؟ 

واقعا در این روزها شرایط تیم‌داری سخت است. من دیدم که آقای سعادتمند مصاحبه کرده در حالی که من خارج بودم وقتی دیدم او از ما کمک خواسته اعلام می‌کنم با کمال میل در خدمت‌شان هستم و اتفاقا از این حرف خیلی خوشم آمد. امیدوارم شرایط به شکلی پیش برود که مطالبات استقلال هم نقد شود چون این باشگاه کلی پول طلب دارد و به جای اینکه برخی دوستان در باشگاه مرتب مصاحبه کنند بهتر است وقت بگذارند و به این موضوع برسند. من حاضر هستم به آ‌قایان سعادتمند و فتحی و بقیه اعضای هیات مدیره کمک کنم و در کارگروهی که آنها تشکیل می‌دهند قرار بگیرم چون واقعا این پول سنگین است و می‌تواند گره استقلال را باز کند.

 

* این روزها هواداران استقلال از شرایط تیم‌شان خیلی ناراحت هستند و بعضا مقابل باشگاه تجمع می‌کنند. 

من از مردم می‌خواهم که آرامش داشته باشند و دندان روی جگر بگذارند. مدیریت باشگاه انصافا کار سختی دارد و طلب‌های باشگاه از فصل گذشته پیش‌خور شده است. ما استقلالی هستیم و باید به تیم‌مان کمک کنیم.نمی‌خواهم بگویم اینهایی که مقابل باشگاه تجمع می‌کنند دشمنان استقلال هستند ولی مسئولان باشگاه هم باید تلاش کنند که این شرایط حساس مدیریت شود. در این شرایط اگر پاتوسی از استقلال برود کار خیلی سخت می‌شود.

 

*به نظر شما استقلال باید در نقل و انتقالات برای حفظ بازیکنانش پول‌های سنگین بدهد یا شما مخالف این موضوع هستید؟ 

این بستگی به بازیکنی است که می‌خواهد قراردادش را با استقلال تمدید کند گر آن بازیکن پاتوسی است من بودم حتی 4 میلیارد به او می‌دادم که بماند چطور برای تیم‌های دیگر پول هست ولی برای استقلال پول نیست مگر آنها پول نمی‌دهند؟ ما نباید استقلال را کوچک ببینیم. مطمئن باشید همین پاتوسی را با رقم‌های سنگین تیم‌های دیگر جذب می‌کنند درست نیست که ما سه میلیارد پول ندهیم بعد فلان تیم شهرستانی 4 میلیارد به بازیکنانش بدهد و استقلال در بازی‌ها دو تا دو تا بخورد و تماشاگر تیم دق کند. من اگر باشم دست روی دست نمی‌گذارم.استقلال تیم محلات نیست و قهرمان آسیا است و با بازیکن یک میلیاردی نمی‌تواند قهرمان شود. کار آنجایی اشتباه است که 4 یا 5 میلیارد به گرو و نویمایر داده می‌شود این کار غلط است نه پرداخت پول به پاتوسی.

 

*این روزها فضای مجازی آفت استقلال شده و به نظر می‌رسد همه چیز تحت تاثیر اتفاقات فضای مجازی رقم می‌خورد. معاون باشگاه در فضای مجازی پررنگ است و به نظر می‌رسد این موضوعات بیشتر در حال ضربه زدن به باشگاه است. 

من قبول دارم که همه چیز از حالت طبیعی خارج شده است. مدیران باشگاه باید همه چیز را خوب مدیریت کنند و نباید تحت تاثیر فضای مجازی تیم ببندند وقتی فتحی معاون ورزشی انتخاب می‌کند باید از او کار خوب بخواهد با تمام احترامی که برای دوستان قائل هستم معتقدم اشکال کار استقلال اینجاست که ما الان به فکر تیم بستم افتاده‌ایم در این فضای رقابتی همه تیم‌ها به فکر بستن تیم خوب هستند و طبعا رقم‌ها هم بالا می‌رود. آقایان منزوی و ماجدی زمانی در باشگاه معاونان من بودند و یادشان می‌آید که برای بستم تیم از نیم فصل کارمان را شروع کردیم. وقتی فصل تمام شد تقریبا تمامی نفراتمان را بسته بودیم و تیم آماده و مهیای فصل آینده بود.اگر از دو ماه پیش دوستان این موضوع را می‌سنجیدند خیلی بهتر می‌شد.

 

*به نظر شما استقلال فصل آینده می‌تواند مدعی باشد؟ 

فعلا که تیم را سرمربی نبسته است من همه چیز را تحلیل می‌کنم و می‌بینم که هوادار نگران است چند روز پیش دیدم علی خطیر مقابل باشگاه حرف‌هایی می‌زند که کمی عجیب است من جای او بودم به جای اینکه کاری کند که علیه من شعار بدهند به تماشاگران می‌گفتم که فتح‌الله زاده را تشویق کنید چون ما همه استقلالی‌ هستیم ولی دوستان از این کارها بلد نیستند. مگر یادتان نیست همین هواداران مقابل باشگاه می‌آمدند و شعار می‌دادند ولی من با آنها صحبت می‌کردم و در نهایت همان‌هایی که شعار می‌دادند تیم‌ ما را تشویق می‌کردند. مدیر باشگاه استقلال باید سعه صدر داشته باشد و با افراد معمولی فرق کند. من هم از هواداران می‌خواهم دیگر شعار ندهند و صبور باشند.

 

*صحبت شما درمورد جدایی مجیدی چیست؟

 مجیدی دوست داشت در استقلال بماند و به هر دلیلی این اتفاق صورت نگرفت من به او تبریک می‌گویم و امیدوارم حضورش در تیم امید زمینه‌ساز آغاز دوران مربیگری او باشد و من مطمئن هستم فرهاد به عنوان سرمربی یک روز به استقلال برمی‌گردد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------