فرار سازمان لیگ از برگزاری سوپرجام



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
سوپرجام فوتبال ایران بازهم برگزار نخواهد شد و این بار سازمان لیگ فدراسیون فوتبال برای نیفتادن در چاله برگزاری این مسابقه ، پرسپولیس را به عنوان قهرمان معرفی کرد.

 به گزارش  ورزش سه این دومین قهرمانی سوپرجام پرسپولیس است بدون آنکه مسابقه ای بدهد. سال گذشته استقلال حاضر به برگزاری مسابقه در روز موعود نشد و در نهایت تصمیم براین گرفته شد که پرسپولیس به عنوان قهرمان معرفی شود. امسال هم قهرمانی این تیم در لیگ برتر و جام حذفی باعث شد که سازمان لیگ قید برگزاری این مسابقه را زده و جام را به پرسپولیس بدهد.

 

پرسپولیس و سپاهان؛ هرگز

قبل از بازی فینال جام حذفی مسئول برگزار کننده مسابقات درپاسخ خبرنگاری که از او درباره سرنوشت سوپرجام پرسید گفت:« با قهرمانی پرسپولیس سوپرجام روی هواست.» مساله این بود که در صورت قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی-که این اتفاق رخ داد- سازمان لیگ نمی دانست که این بازی را باید بین کدام دو تیم برگزار کند.

 

آن ها مانده بودند که پرسپولیس با تیم دوم جام حذفی که داماش بود بازی کند یا با سپاهان که در لیگ برتر به مقام دوم رسیده بود. بازی های پرسپولیس با هر دوتیم در این فصل جنجالی شده بود و این باعث می شد که عملا مسئولان برگزار کننده مسابقات بین دو گزینه دردسرساز قرار بگیرند. آن ها اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که در کل بیخیال برگزاری سوپرجام شوند. آسان ترین و شاید کم دردسرترین کاری که می شد انجام داد اما عدم برگزاری سوپرجام در دو سال پیاپی بیش از هرچیزی عملکرد و چهره فدراسیون را خدشه دار می کند.

 

سازمان لیگ شاید می دانست که برگزاری بازی پرسپولیس و سپاهان برای کسب مقام قهرمانی سوپرجام ، با توجه به اتفاقاتی که در دو بازی آخر این دو تیم در لیگ برتر و جام حذفی افتاد کار سختی است و از طرفی اگر این امتیاز به داماش داده می شد بی شک مورد قبول سپاهانی ها قرار نمی گرفت. درضمن سوپرجام کجا برگزار خواهد شد؟

 

سازمان لیگ درحالی از برگزاری سوپر جام فرار کرد که معلوم نیست برای دو بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر و بازی های احتمالی در جام حذفی و لیگ قهرمانان چکار خواهند کرد چون به نظر می رسد که نتوان بازی های این دو تیم را در لیگ برتر برگزار نکرد. اما سوپرجام از آنجایی که برای فدراسیون و سازمان لیگ اهمیت زیادی ندارد خیلی راحت به جای فراهم کردن شرایط برای برگزاری آن ، بیخیالش می شوند.

اما این آسان ترین راه و بدترین آن است. برگزار نکردن بازی سوپرجام به این دلیل که پرسپولیس هم لیگ برتر و جام حذفی را برده است بی تردید نادرست ترین تصمیم است چرا که در عمل نشان می دهد برگزار کنندگان مسابقات دستکم درحال حاضر توانایی برگزاری مسابقه ای در حد بازی فینال بین پرسپولیس و سپاهان را ندارند. البته نبود قوانین مشخص و قوانینی که به راحتی می توان آن ها را دور زد دلیل و ریشه اصلی چنین تصمیماتی است.

 

عدم برگزاری سوپرجام شاید باعث عبور بی دردسر سازمان لیگ از برگزاری یک بازی سخت شود اما اقتدار فدراسیون و این سازمان را بیش از پیش تحت تاثیر قرار داد و نتیجه این سست انگاری و خودبینی بی شک تاثیراتش را در فصل پیش رو و در اتفاقاتی که به مراتب بدتر از قبل خواهند بود نشان می دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------