اتهام تبانی علیه پروفسور



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , برانکو
ماجرای توافق برانکو با الاهلی به واسطه مصاحبه اخیر پروفسور درباره زمان آغاز مذاکرات، ابعاد حقوقی پیدا کرد. 

 برانکو پروفسور دوست داشتنی که در قامت یک سوپرمن چهارسال قبل از پله های فرودگاه تهران پایین آمد، توانست در این مدت رکوردهای افسانه ای را بزند و حسابی محبوب شود، طوری که فسخ قراردادش به خاطر دریافت نکردن مطالبات، کارآمدی مدیران سرخ را نزد افکار عمومی هواداران زیر سوال برد.

 

برانکو در کنار نتایج شگفت انگیزش طی این سال ها به واسطه رفتارش که مثل یک جنتلمن واقعی است، محبوبیت افسانه ای در دل هواداران  کسب کرد؛ طوری که کمتر کسی بابت رفتنش او را ملامت می کند و تمام انتقادها متوجه مدیریت باشگاه شد که نتوانست در رقابت با دلارهای الاهلی، برانکو را حفظ کند. اما طی یکی، دو روز اخیر صحبت های برانکو ابعاد تازه ای به این ماجرا داده است، برانکو اخیرا اظهارنظری با این مضمون داشت که از چند ماه قبل مذاکراتی را با مدیران تیم جدیدش داشته است.

 

این موضوع وقتی حساس می شود که بدانیم پرسپولیس ۲۰ فروردین امسال در یک بازی زیبا با نتیجه ۲ بر صفر الاهلی را شکست داد. همان روزی که شجاع خلیل زاده با آن ضربه آکروباتیک پایه گذار بردی شیرین شد، سند اخراج فوساتی مربی الاهلی را امضا کرد. اما همان تیم دو هفته بعد یعنی در اردیبهشت ماه بعد از یک بازی ضعیف با نتیجه ۲ بر یک مغلوب الاهلی شد تا عملاً شانس صعود از گروه برایش کم رنگ شود.

 

هر چند کادر فنی و بازیکنان در آن مقطع داوری و بدشانسی را دلیل باخت می دانستند؛ اما حالا که پرسپولیس دوران بدون برانکو را سپری می کند شاید مدیران باشگاه به استناد مصاحبه اخیر برانکو ترجیح بدهند برای کاهش فشار هواداران وارد یک دعوای حقوقی پرچالش با عرب ها و برانکو شوند. در آن زمان برانکو تحت قرارداد با سرخ ها بوده و هرچند طلب داشته اما متعهد به باشگاه بوده است. برای آن ها که برانکو را می شناسند اتهام تبانی بسیار باور نکردنی است اما به لحاظ حقوقی قابل اثبات است به خصوص این که خود برانکو به موضوع  مذاکره حین مسابقات  لیگ قهرمانان آسیا  اذعان داشته است. همان زمان هم برخی رسانه ها از بازگشت با تاخیر برانکو به تهران بعد از یکی دو سفر آسیایی خبر دادند که احتمالاً یکی از آن ها مربوط به بازی با الاهلی بوده است.

 

باشگاه پرسپولیس یک سال و نیم پیش به اتهام تلاش برای اغوای بازیکن ریزه اسپور یعنی مهدی طارمی و آن هم در شرایطی که دو تیم بازی رودر رو نداشتند از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد و حالا می تواند با پیگیری هایی مطابق ماده ۶۹ آیین نامه انضباطی فیفا در خصوص تبانی با سران متمول الاهلی سرشاخ شود. در ماده ۷۲ آیین نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران هم این موضوع وجود دارد اما محل ارجاع ماجرا آیین نامه فیفاست و طی آن از محرومیت و جریمه سنگین برای مربی تا کسر امتیاز، محرومیت از نقل و انتقالات تا سقوط به دسته پایین تر هم برای جرایم باشگاه ها در نظر گرفته شده است.

 

در این بین شخصیت محبوب برانکو، تیم حقوقی قوی تیم های عربی که به طور معمول از وجود وکلای توانمند اروپایی بهره مند است و از همه مهم تر مراحل فرسایشی اثبات این ادعا، هر کدام می تواند دلایلی باشد که مدیران پرسپولیس را از پیگیری ماجرا منصرف کند. اما از همه این ها مهم تر این است که اثبات مذاکره الزاماً به معنی اثبات تبانی نیست و گاهی اثبات تبانی هم به منزله این است که باشگاه مدعی شود عوامل دیگری از جمله بقیه کادر فنی یا بازیکنان در ماجرا دخیل بوده اند. ماجرا هرچه باشد سوال از پروفسور این است که چرا در کوران بازی های آسیایی مذاکره کرده و فکر فصل بعد بوده؟ و از آن مهم تر چرا با تیم رقیب مذاکره کرده است؟

 

خراسان /سید مصطفی صابری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------