تخلف کمیته اخلاق رد شد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

با اظهارنظر رسمی رییس کمیته استیناف، پرونده اعتراض مدیران فوتبالی به رای کمیته اخلاق وارد فاز جدید و غیر قابل پیش‌بینی شد. مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند نایب رییس دوم فدراسیون و رییس سازمان لیگ، ‌عبدالکاظم طالقانی عضو هیات رییسه و رییس هیات فوتبال خوزستان، سعید فتاحی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ و حقوقدان‌های ورزشی تا روز گذشته در صحبت‌های خود ضمن حمله به کمیته اخلاق به صراحت اعلام کرده بودند طبق قوانین، ‌رسیدگی به اتفاقات فینال جام حذفی در صلاحیت کمیته استیناف نبود و قضات این رکن قضایی فدراسیون خودشان تخلف کرده‌اند. متن مصاحبه‌های آنها هم در رسانه‌ها موجود است. منتهی علیرضا صالحی رییس کمیته استیناف ابهام بزرگ درباره ورود غیرقانونی کمیته اخلاق به این پرونده را برطرف کرد و به ایران ورزشی گفت: «بعد از بررسی‌های انجام شده تا کنون صلاحیت کمیته اخلاق تأیید شده و کمیته استیناف وارد مراحل بعدی بررسی پرونده شده است.»

 

با این اظهارنظر رسمی حالا مشخص می‌شود که رای کمیته اخلاق کاملا قانونی بوده و حیدر بهاروند و فتاحی تا زمانی که کمیته استیناف رای نهایی را درباره اعتراض آنها صادر کند از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم هستند.

 

صالحی دیروز در مصاحبه‌ای کوتاه با خبرگزاری فارس هم درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده صحبت‌های مهمی انجام داد و گفته است: «ما هنوز هیچ تصمیمی در این مورد نگرفتیم اما صحبت‌های این عزیزان را شنیده‌ایم که البته نیاز به یکسری مدارک داریم و قرار شده که این مدارک به دست ما برسد و سپس جمع‌بندی لازم را انجام دهیم. به خاطر اینکه لیگ نوزدهم را در پیش داریم و در حال حاضر رییس سازمان لیگ نداریم و همچنین رییس کمیته مسابقات هم برای شروع لیگ نداریم، پس سعی می‌کنیم پرونده را در اولویت گذاشته و پس از بررسی مدارک رای نهایی را صادرکنیم.»

 

طبق پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که سعید فتاحی در لایحه دفاعیه خود در کمیته استیناف تاکید کرده هیچ‌کدام از اتفاقات رخ داده در اهواز به خاطر قصور او نبوده و او و همکارانش کار خود را طبق قانون به درستی انجام داده‌اند. او به همراه حیدر بهاروند به صراحت نیروی انتظامی را مسوول عدم اجرای مصوبه و اتفاقات فینال معرفی کرده‌‌اند و عقیده دارند برقراری امنیت ورزشگاه و کنترل تماشاگران بر‌عهده آنها نبوده است. فتاحی اتهام سفارش به تماشاگران داماش برای درآوردن لباس این تیم و نشستن در جایگاه پرسپولیسی‌ها را تکذیب کرده و تاکید داشته انتخاب ورزشگاه فولاد هم به خاطر اصرار او نبوده و این تصمیم در شورای تامین به صورت جمعی اتخاذ شده است.

 

مهم‌ترین ابهام در رای کمیته اخلاق علیه حیدر بهاروند و سعید فتاحی اما سرنوشت آیین‌نامه مسابقات فوتبال ایران است. در رای صادر شده به صراحت آمده است: «از سوی دیگر آنچه که مهم است متأسفانه به دلیل ضعف عملکرد و عدم عمل به تکلیف سازمانی از سوی مسوولان سازمان لیگ، تاکنون آیین‌نامه مربوط به برگزاری مسابقات به تصویب نرسیده است و تکالیف و وظایف اشخاص و مقامات و مسوولان مشخص نیست.»

 

با این حال وقتی رییس کمیته استیناف به صراحت اعلام کرده منتظر دریافت یکسری مدارک برای صدور رای این پرونده است، به نظر می‌رسد ابهام بزرگ در رابطه با مصوبه آیین‌نامه مسابقات باشد. پس اگر آیین‌نامه مصوبه نداشته باشد، ‌کار مدیرانی که کمیته اخلاق آنها را محروم کرده به شدت سخت خواهد شد.

  

 

 ایران /مهدیه دریابیگی

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------