اصرار استراماچونی، مقاومت باشگاه



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استراماچونی

 

استقلال نیمکت خود را برای رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر به صورت کامل تغییر داد و از سرمربی و مربی و اعضای کادرفنی این تیم تا سرپرست آبی‌پوشان جای خود را به نفرات جدید دادند. درواقع نیمکت آلمانی استقلال ایتالیایی شد تا فصل جدیدی برای هواداران این تیم آغاز شود.

 

با ورود استراماچونی به استقلال گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب دستیاران وی قوت گرفت و در آن زمان گزینه‌های زیادی برای نیمکت استقلال مطرح شد. در آن زمان باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: «شنیده می‌شود که نفراتی مثل بهزاد غلامپور، پیروز قربانی، امید روانخواه، ساکت الهامی، محمود فکری، داریوش یزدانی و مجید صالح برای دستیاری استراماچونی مدنظر مدیران استقلال تهران هستند. حضور هیچ‌یک از این افراد در استقلال سال آینده قطعی نشده است، اما حضور بهزاد غلامپور به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌های استقلال و برای جانشینی اشکان نامداری محتمل‌تر است. طبق شنیده‌ها دستیاران ایرانی استراماچونی باید به زبان انگلیسی مسلط باشند و مدرک مربیگری بالاتری داشته باشند.»  درنهایت دو نفر از لیستی که این رسانه نوشته بود، در مراسم معارفه استراماچونی به‌عنوان دستیاران ایرانی این مربی ایتالیایی معرفی شدند ولی از این دو نفر هم یک نفر درنهایت ماند تا استقلال فقط با یک مربی ایرانی کارش را آغاز کرده و راهی کمپ تمرینی خود در ترکیه شود.

 

چرا قربانی رفت؟

در این بین و بعد از جدایی پیروز قربانی از استقلال درست پس‌فردای روز معارفه دوباره شایعات درباره علت جدایی این مربی از جمع آبی‌ها قوت گرفت. برخی این جدایی را به برکناری ربط داده و آن را به حضور بدون هماهنگی این مربی در برنامه «ورزش و مردم» ربط دادند. برخی دیگر نیز این‌طور نوشتند که قربانی به دلیل آنچه نامناسب بودن شرایط، ناهماهنگی باشگاه و حفظ شأن و شخصیت خود نامید، از همکاری با باشگاه استقلال انصراف داد و این درحالی بود که این پیشکسوت روز قبل‌‌ در «برنامه ورزش و مردم» حسابی از ارکان باشگاه استقلال تعریف و تمجید کرده بود.

 

با این حال طبق شنیده‌های «فرهیختگان» بعد از حدود 3 هفته از این ماجرا به نظر می‌رسد پیروز قربانی با دستور مستقیم سرمربی این تیم از کار خود برکنار شده است. درواقع واقعیت امر این است، زمانی که استراماچونی متوجه می‌شود پیروز قربانی به هیچ‌کدام از زبان‌های انگلیسی و ایتالیایی مسلط نیست، این موضوع را با مدیریت باشگاه در میان گذاشته و تاکید می‌کند این مربی به دلایلی که گفته شد نمی‌تواند در آینده عصای دست وی در کادرفنی باشد و باید استقلال مربی ایرانی را به کادرش بیاورد که بتواند با وی به بهترین شکل ارتباط گرفته و اهداف و نظراتش را به بازیکنان منتقل کند.

 

ماجرای دستیار پرسپولیسی

در همان زمانی که صحبت از حضور سرمربی ایتالیایی در کادرفنی استقلال بود، شایعه‌ای مطرح شد که به مذاق استقلالی‌ها خوش نیامد؛ اعلام شد رحمان رضایی که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را دارد به‌عنوان مربی استقلال و دستیار مربی جدید انتخاب و منصوب خواهد شد. این شایعات همچنان باقی بود تا استراماچونی به تهران آمد و زمان مراسم معارفه‌اش فرارسید. این بهترین فرصت بود تا این شایعه به صورت رسمی در این مراسم از این مربی پرسیده شود و خود استرا حضور یا عدم‌حضور رحمان در استقلال را تایید یا تکذیب کند.

 

سرمربی جدید تیم استقلال در این مراسم درخصوص شایعه حضور رحمان رضایی در کادرفنی استقلال و همچنین حضور همکاران خود در این تیم گفت: «صادقانه بگویم وقتی خطیر با من تماس گرفت هیچ اطلاعی از فوتبال ایران نداشتم ولی سعی کردم اطلاعاتم را جمع کنم. امیدوارم با کمک همکارانم به جمع‌بندی خوبی برسم. من همراه خودم 3 مربی آورده‌ام. از باشگاه خواستم یک مربی گلرها و یک مربی دیگر به‌همراه یک آنالیزور قرار بدهد. یکی از همکاران من کار آنالیز را انجام خواهد داد. درخواست یک مترجم هم داشتم چون حس کردم ممکن است در ارتباط برقرار کردن دچار مشکل شوم. درمورد رحمان رضایی باید بگویم که مدیربرنامه وی با مدیربرنامه من یکی است، او تجربه بازی در ایتالیا را دارد، البته او درحال حاضر در کادرفنی من حضور ندارد ولی از کمک‌هایی که او کرده، تشکر می‌کنم.»

 

رحمان، مربی در سایه استقلال

اگرچه استرا در آن زمان این بحث را به‌نوعی تکذیب کرد، اما همان بحث دوستی و یکی بودن مدیربرنامه‌های این دو نفر باعث شده این دو نفر تا امروز در ارتباط باشند و مدام درخصوص برنامه‌ها و اتفاقات مختلف با یکدیگر مشورت و تبادل‌نظر کنند.

 

در همین خصوص به صورت جدی شنیده می‌شود یک‌بار دیگر استراماچونی درخواست همکاری و حضور رحمان در کادرش را به فتحی ارائه کرده و چه‌بسا خیلی‌زود این اتفاق محقق شود. این درحالی است که در روزهای ابتدایی خود رحمان که سابقه حضور در پرسپولیس را دارد نیز به این حضور راضی نبود، اما صحبت‌های مکرر با سرمربی ایتالیایی استقلال باعث شده پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه بازی در لیگ برتر ایتالیا دارد نیز به این حضور راضی شود.

 

تکرار قصه غلامپور و یحیوی؟

درحال حاضر رحمان، بار سفر به ایتالیا را بسته تا در این کشور به کارهای شخصی‌اش برسد. از سوی دیگر فتحی که از عواقب این انتخاب هراس دارد نیز در انتظار بازگشت استقلال از ترکیه است تا در جلسه‌ای حضوری با استراماچونی و سایر دست‌اندرکاران امر راهکارهای حضور بازیکن سابق پرسپولیس در استقلال را بررسی کند تا با کمترین میزان واکنش تخریبی و برخی مشکلات احتمالی بتواند این امر را محقق کرده و پیراهن آبی را بر تن رحمان رضایی کند. به این ترتیب شاید همانند ماجرای حضور بهزاد غلامپور و علی یحیویی در کادرفنی پرسپولیس این‌بار شاهد حضور یک مربی پرسپولیسی در استقلال باشیم.

 

 

  فرهیختگان/ محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------