خزانه‌دار فدراسیون فوتبال: اینفانتینو قول داده بود درباره ایران با ترامپ صحبت کند/تاج به‌دنبال مجوز برای واریز پول ویلموتس است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,فدراسیون فوتبال
علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال کشورمان می‌گوید که مهدی تاج به دنبال دریافت مجوز از بانک مرکزی است تا دستمزد ویلموتس را پرداخت کند.

علی سلیمانی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص بسته شدن حساب‌های فدراسیون فوتبال به دلیل بدهی مالیاتی و راه‌های حل این مشکل گفت: بسته شدن حساب‌های ما یک مسئله جدی است که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور صورت گرفت. تا دو روز پیش هم که تیم نوجوانان ما در حال اعزام به چین بود، نتوانستیم به اندازه کافی و در حد متعارف به آنها ارز بدهیم و این مسئله به دلیل مسدود شدن حساب‌ها بود که برای ما مشکل‌ساز شده است. با وجود اینکه ما اعتراض زده‌ایم، اما تا زمانی که به اعتراض‌مان رسیدگی نشود، وزیر اقتصاد و امور دارایی دستور داده حساب‌ها مسدود بماند.

 

وی در مورد میزان اعتباراتی که ایران در فیفا دارد، اظهار داشت: در فیفا پول داریم، اما فیفا است تا زمانی که نام ایران از لیست تحریم‌ها خارج نشود، به هیچ وجه نمی‌تواند به ما پولی بدهد. راه‌های مختلفی هم رفته‌ایم و آقای تاج چندین بار با اینفانتینو جلسه داشته و آخرین بار هم در پاریس با او صحبت کرد. اینفانیتنو در آخرین جلسه با آقای تاج حتی قول داد که خودش به صورت مستقیم با ترامپ رئیس جمهور آمریکا موضوع را مطرح کند تا راهی برای انتقال پول‌های ما پیدا کند.

 

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که آیا فیفا برای انتقال پول ایران به دنبال دریافت مجوز از خزانه‌داری آمریکا است، خاطرنشان کرد: بله، این کار هم در حال پیگیری است. با این حال یکی از راه‌هایی هم که ما پیشنهاد دادیم، نیازمند مواردی است که باید از سوی خودمان حل شود. در صورتی که سیستم بانکی کشور ما از مسیر اروپا عبور کند، آن زمان فیفا می‌تواند از این طریق پول ما را انتقال دهد.

 

سلیمانی یادآور شد: اینطور نیست که فیفا نخواهد پول ما را انتقال بدهد. آخرین پاسخی که به ما داده‌اند، این بوده که برای انتقال بانکی باید نام ایران نوشته شود که اگر اینطور باشد، تحریم‌ها اجازه انتقال پول را نمی‌دهد. تا زمانی هم که مشکل تحریم‌ها حل نشده یا مجوزی صادر نشود، پولی به حساب ما انتقال پیدا نخواهد کرد.

 

وی در خصوص اینکه میزان اعتبارات ایران نزد فیفا چقدر است، گفت: اعتبارات مختلفی نزد فیفا داریم. اعتبارات عمرانی، پروژه‌هایی که تعریف کرده‌ایم، حق عضویت سالانه که مربوط به کمک‌های فیفا می‌شود و مسائل دیگری که مجموع آنها رقم قابل توجهی است. نمی‌توانم بگویم مثلاً 10 میلیون دلار اعتبار داریم و بعد مشخص شود که 5 میلیون دلار بوده یا اعداد دیگری به میان بیاید. به طور مثال ما فقط یک میلیون و 50 هزار دلار بابت زمین شماره یک آکادمی ملی فوتبال اعتبار خواهیم داشت، کمک سالانه 700 تا 800 هزار یورویی فیفا به اعضا هنوز پرداخت نشده و پروژه‌های تعریف شده دیگری هم وجود دارد. ممکن است فیفا بگوید ما برای دو سال آینده دو میلیون اعتبار داریم، اما یکی از پروژه‌های ما مورد موافقت قرار بگیرد و یکی دیگر را قبول نکنند.

 

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که دستمزد مارک ویلموتس به تعویق افتاده و دستمزد او به چه شکل پرداخت خواهد شد، به تسنیم گفت: برای پرداخت دستمزد آقای ویلموتس، آقای تاج در جلسه‌ای که با بانک مرکزی داشته، به دنبال حل این مشکل است. باید در این خصوص مجوزهایی از بانک مرکزی دریافت شود تا با حواله‌های دریافت شده، از منابع به خصوصی که وجود دارد پول ویلموتس واریز شود.

 

  تسنیم 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------