اکبرپور:باشگاه را روی سر مدیران استقلال خراب می‌کنم/حرف‌های «بابایی» در مورد یکسری‌ها درست بود!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,اکبرپور
مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال در گفت‌و‌گویی مفصل از مدیران این باشگاه انتقاد کرد و خواستار استعفای دسته‌جمعی آنها شد. 

سیاوش اکبرپور در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اتفاقاتی که در این باشگاه رخ داده ضمن انتقاد از مدیریت فعلی صحبت‌های مفصلی را انجام داد که متن آن را در زیر می‌خوانید:

 

*کارهای این مدیران را باید در گینس ثبت کرد

 

وی در بخش ابتدایی صحبت‌های خود گفت: وضعیت استقلال بسیار نگران‌کننده است و مشخص نیست مدیریت باشگاه چه می‌کند. کارهایی که آقایان می‌کنند باید در گینس ثبت کرد سال گذشته در نیم‌فصل خودشان را پشت فرهاد مجیدی قایم کردند و امسال هم با آوردن یک مربی خارجی قایم شده‌اند. مگر می‌شود یک تیم 15، 16 بازیکنش در طول یک فصل عوض شود؟ من نمی‌دانم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است اما دوست دارم روبه‌روی این آقایان بنشینم و با آنها حرف بزنم و از آنها سؤال کنم که چه کاری انجام می‌دهند. 

 

*وزیر چه کاره است، مدیران استقلال بی کفایت هستند

 

وی تأکید کرد: مرتب هواداران استقلال می‌گویند وزیر مقصر است، وزیر مقصر است. مگر وزیر ورزش می‌گوید این آقایان بازیکن بگیرند یا نگیرند؟ آهای هوادار استقلال بیایید خودمان را گول نزنیم من هم مثل شما هوادار هستیم 4 سال است می‌گوییم وزیر ولی مدیران بی‌کفایت خودشان را خوب نشان دادند. الان هم یک مدیر بی‌کفایت آنجا نشسته و هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند. این وزیر ورزش چه گلی بر سر استقلال زده که انتظار داریم در سال‌های دیگر هم بزند اما حداقل توقع‌مان این است که مدیرعامل باشگاه خودش را نشان دهد.

 

*خطیر از کجا وارد فوتبال شده، من اصلا نمی‌دانم او کیست؟

 

اکبرپور تصریح کرد: وقتی یکسری آدم دور و اطراف باشگاه ما است که معلوم نیست چه می‌کنند آن وقت تکلیف وزیر ورزش چیست. خنده‌دار است این همه استقلال پیشکسوت دارد و به جای آنکه یک کمیته تشکیل بدهند و خیلی شیک بازیکن جذب کنند فردی مثل خطیر که معلوم نیست از کجا آمده سر خود با بازیکنان مذاکره می‌کند.

 

استقلال در تاریخش این همه فوتبالیست بزرگ داشته که همه آنها باشخصیت هستند بعد یکی مثل خطیر برای استقلال تصمیم‌گیری می‌کند. وقتی او در مجموعه ورزشی انقلاب با علیرضا حقیقی دعوا کرد من مصاحبه آن دروازه‌بان را خواندم مگر او دروغ گفته بود؟ گفته بود این آدم فوتبالی نیست و من اصلاً او را نمی‌شناسم.

 

*توفیقی ‌ها و جهانیان برای استقلال چه کردند؟

 

مهاجم سابق استقلال افزود: یکسری چیزها را مردم خبر ندارند ولی باید بدانند چه اتفاقاتی می‌افتد آقایان فرهاد مجیدی را به استقلال آوردند و سرمربی کردند، سؤال من این است وقتی سرمربی حضور دارد معاون باشگاه چه کاره است که بدون اجازه سرمربی با بازیکن حرف می‌زند. اصلاً این افراد از کجا آمده‌اند؟ این آقایان آمده‌اند که مثل امثال توفیقی 4 عکس بگیرند و بروند یا یکی مثل جهانیان که چند سال پیش عضو هیأت مدیره بوده، خروجی آن آقا کجاست؟ چه کاری برای استقلال کرد؟ مردم باید این چیزها را بدانند.

 

*باشگاه را روی سر این آقایان خراب می‌کنم!

 

وی که سابقه مربی‌گری در جوانان استقلال را هم دارد، گفت: اگر من را رها کنند می‌روم باشگاه را روی سر این آقایان خراب می‌کنم. باشگاه به این بزرگی، آکادمی به این کوچکی را نمی‌تواند جمع کند.

 

این محمد مؤمنی که آورده‌اند پیشکسوت کجا بوده؟ من فکر نمی‌کنم این آقا 10، 11 بازی بیشتر برای استقلال کرده باشد. این آقایان زدوبند می‌کنند و استقلال را با خاک یکسان کرده‌اند. انتخاب این نفرات به چه معنی است؟ یک نفر را می‌آورند که 10 بازی هم برای استقلال نکرده است و به او سمت مهم هم می‌دهند. پیشکسوت استقلال باید خاک باشگاه را خورده باشد و اینکه یک نفر 6 ماه در این تیم بازی کرده پیشکسوت نیست. بعد می‌روند آدم می‌آورند و هر روز به او کلمه دکتر، دکتر می‌بندند. جمع کنید این بساط را. آن از زمان رضا افتخاری که معلوم نیست چه کسی او را مدیرعامل استقلال کرد و این هم از زمان الان.

 

*به افتخاری گفتم از آکادمی دزدی می‌کنند خودش را به ندیدن زد

 

اکبرپور ادامه داد: اینها را باید در تاریخ نوشت کسی مدیرعامل استقلال شده که بعد از رفتنش از باشگاه 10 سال محروم می‌شود آن هم به خاطر جعل. آقایان حواستان کجاست؟ اگر مدیرعامل یوونتوس جعل می‌کند یا کاری انجام می‌دهد برای باشگاهش است ولی یک آقا را می‌آورند که وقتی به خانه می‌رود تازه 10 سال محروم می‌شود. شما چه می‌دانید که من زمانی که در تیم‌های پایه استقلال حضور داشتم به مدیرعامل باشگاه گفتم آقای افتخاری دارند از آکادمی استقلال دزدی می‌کنند و مشغول غارت این آکادمی هستند اما او خودش را به کوچه علی‌چپ زد! مدیریتی که نمی‌تواند یک آکادمی را جمع کند چگونه می‌تواند تیم بزرگی مثل استقلال را جمع کند؟ یک روز سرپرست می‌آورند و یک روز برمی‌دارند، اصلاً حرمت پیشکسوتان را نگه نمی‌دارند. این هم از نوع قرارداد بستن‌شان. پاتوسی رفت گفتند رفت که رفت ما جایش بازیکن آوردیم، شفر را برکنار کردند گفتند رفت که رفت ما جایش مربی آوردیم. مربی که با 300 هزار دلار به ایران آمده بود با 2.5 میلیون دلار از این کشور رفت، به نظر شما اگر این مدیریت مشکل ندارد پس من مشکل دارم؟

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,اکبرپور

*با یک استعفا همه را خوشحال کنید

 

مهاجم سابق استقلال با انتقاد شدید از مدیران استقلال، گفت: آقایان با یک استعفا همه را خوشحال کنید شما فکر کردید امسال مردم سکوت می‌کنند؟ دلتان برای مردم نمی‌سوزد حداقل برای خودتان بسوزد. آقای فتحی که در تلویزیون با افکار عمومی بازی می‌کنی شما بدان اگر امسال این تیم نتیجه نگیرد مردم باشگاه را روی سرتان خراب می‌کنند. این حرف‌هایی که می‌زنم درد دل یک هوادار است چون من هم هوادار هستم، شما نزدیک به 20 میلیارد تومان پول مربی دادید در حالی که می‌توانستید با این رقم 10 بازیکن تاپ بگیرید، همه بازیکنان‌تان هم که رفتند من سؤال می‌کنم مگر مربی ایرانی چه ایرادی دارد، شما گواردیولا را بیاور ولی وقتی ابزار به او ندهی چه فایده دارد؟

 

*استقلال فاکتور قهرمانی ندارد

 

وی ادامه داد: قهرمانی سه فاکتور دارد که استقلال امسال هیچ‌کدام را ندارد، رفته‌اند یک مهاجم آورده‌اند ولی او هنوز هندوانه در بسته است چند سال است که جیغ می‌زنیم که استقلال مهاجم می‌خواهد کو گوش شنوا، چند سال است می‌گوییم استقلال هافبک می‌خواهد کو گوش شنوا. شما اصلاً به حرف کسی گوش نمی‌دهید.

 

*حرف‌های بابایی در مورد یکسری‌ها درست بود!

 

اکبرپور ضمن کنایه به برخی از بازیکنان استقلال که به نظر می‌رسد منظور او منتظری است،گفت: آقایان قبل از اینکه فصل تمام شود تصمیم‌شان را گرفته بودند که از استقلال بروند ولی آمدند در بوق و کرنا کردند که استقلال من را نخواست چرا شما زمانی که در استقلال بازی می‌کردید و پول‌های گردن‌کلفت می‌گرفتید صدایش را در نمی‌آوردید پدر استقلال را همین بازیکنان در آوردند، بعضی‌ها دنبال بهانه می‌گردند که همه چیز را به گردن این و آن بیندازند، این آقایان اصلاً نباید به استقلال برمی‌گشتند. هر بازیکنی می‌خواهد برود به سلامت، یادشان رفته زمانی می‌خواستند با استقلال قرارداد ببندند چه بلایی سر هوادار و مدیران باشگاه می‌آوردند؟ طی چند هفته اخیر مصاحبه‌ای از محمودرضا بابایی دیدم که همین جا می‌گویم یکسری از حرف‌های این آقا درست است. او به من بدی کرده و خوبی نکرده اما یکسری حرف‌هایی که زد کاملاً درست بوده است.

 

*من، طالب‌لو، برهانی و عمران زاده استقلالی هستیم نه امثال شما

 

مهاجم سابق استقلال ادامه داد: واقعاً متأسف هستم که این حرف‌ها را می‌زنم اما هواداران استقلال باید بدانند زمانی که من در استقلال با بعضی از این آقایان هم‌بازی بودم با مدیریت آقایی به نام علی امیری این نفرات 400 میلیون پول می‌گرفتند ما 20 میلیون. برای حرف‌هایم سند دارم اگر نداشتم روی صورتم آب دهان پرت کنید، حالا آقایان برای ما دم از غیرت می‌زنند؟ در همه این آدم‌هایی که دم از غیرت می‌زنند 3، 4 نفر هستیم که همیشه بدبخت بودیم و به دنبال پول می‌دویدیم. من، آرش برهانی، حنیف عمران‌زاده، وحید طالب‌لو همیشه کمترین قراردادها را داشتیم و کمترین پول‌ها را می‌گرفتیم. به ما می‌گویند استقلالی‌ نه آقایانی که تا روز آخر نقل و انتقالات گریه هوادار را در می‌آوردند و یادم نمی‌رود با مدیریت آن آقای معاون حتی از 10 میلیون هم نمی‌گذشتند. به خاطر این است که می‌گویم یکسری از حرف‌های محمود بابایی درست است. 

 

*یادشان رفته به خاطر 10 میلیون کمتر قرارداد نمی‌بستند؟

 

وی که با خبرنگار فارس گفت‌وگو می‌کرد، گفت: مرتب در بوق و کرنا می‌کنند که فتح‌الله‌زاده بدهی آورده است، او بدهی آورده اما یک دهم افتخاراتش را هم ندارید. یادم است زمانی که می‌خواستم از تراکتورسازی به استقلال برگردم قبل از اینکه امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال شود فتح‌الله‌زاده تمام بازیکنانی که می‌دانست با سیستم قلعه‌نویی همخوانی دارند جذب کرد. فکر می‌کنید این کارها یعنی چه، او دلش برای استقلال می‌سوخت چون به فکر استقلال بود نه آقایان که الان خون هواداران را در شیشه کرده‌اند.

 

بعضی بازیکنان ظاهراً سیاه‌بازی را یاد گرفته‌اند و همچنان به این روش ادامه می‌دهند اما سیاه‌بازی تا کی؟ به خاطر 10 میلیون قرارداد امضا نمی‌کردند و هر روز برای خودشان یک پیشنهاد علم می‌کردند اما حالا مقابل دوربین‌ها می‌نشینند و می‌گویند بابایی عامل جدایی من بود، این حرف‌ها چه معنی دارد؟

 

*با بابایی مشکل داشتم ولی او در حق بعضی بی معرفت‌ها پدری کرد

 

اکبرپور در خصوص اینکه مگر خودش با محمود بابایی مشکل نداشت و او به خاطر اختلاف با همین شخص از استقلال جدا نشد، گفت: اتفاقاً من با این آقا اختلاف شدید داشتم و یکی از عواملی که از استقلال جدا شدم همین اتفاقات کوچکی بود که آن زمان می‌افتاد. ذهنیت آنها این بود یکسری از بازیکنان به یک مربی خاص تعلق دارند و مرتب در این افکار بودند اما من 10 هفته تمرین کردم و من را بازی ندادند اما کاری کردم که از هفته یازدهم جایم را پس گرفتم. تمرین کردم و با تمرین کردن به آنها نشان دادم من بازیکن شخص خاصی نیستم. من با محمودرضا بابایی مشکل داشتم اما او آدم بی‌معرفتی نبوده، به جرأت می‌‌گویم او در حق یکسری از بازیکنان استقلال پدری کرده است، حرف من را باور ندارید؟ بروید از آنهایی که با این آقا در ارتباط بودند سؤال کنید، بعضی بازیکنان یادشان رفته با همین محمود بابایی رفیق گرمابه و گلستان بوده‌اند. ما که با این افراد دوستی نداشتیم اما آنهایی که با این آقایان رفاقت کرده و حالا چون منافع‌شان به خطر افتاده متلک می‌گویند و کنایه می‌زنند افراد بی‌معرفتی هستند الان هم نمی‌خواهم از محمود بابایی حمایت کنم چون اعتقاد دارم بازیکنی که مدعی است این شخص در استقلال تأثیر دارد خودش ضعیف است. 

 

*الگوی فوتبالم گفت آنقدر قوی باش که خبرنگار دنبالت بدود

 

مهاجم سابق استقلال ادامه داد: برای شما خاطره‌ای تعریف می‌کنم زمانی که به استیل آذین رفتم (چون واقعاً من را نمی‌خواستند) آنقدر خوب بازی کردم که با قدرت به استقلال برگشتم حالا من از شما سؤال می‌کنم اگر بابایی و بابایی‌ نام‌هایی اینقدر قدرت داشت چطور اجازه داد من به استقلال برگردم؟ اگر او اینقدر قدرت دارد شما از استقلال بروید پس مطمئن باشید شما افراد ضعیفی هستید. همیشه با افتخار گفته‌ام الگوی من در فوتبال کسی است که تمام هم‌دوره‌ای‌های او به وی افتخار می‌کند.

 

الگوی من وحید رضایی بوده و یادم است زمانی که در 17 سالگی در فجر سپاسی بازی می‌کردم او کاپیتان تیم ما بود. یک روز به او گفتم آقا وحید چرا خبرنگار‌ها با من تماس نمی‌گیرند که مصاحبه کنم او به من گفت سیاوش آنقدر قوی باشد که خبرنگار دنبال تو بدود و همیشه او به دنبال او باشد نه تو به دنبال خبرنگار باشی. آن زمان مثل الان اینستاگرامی وجود نداشت که بعضی‌ها برای خودشان فن‌پیچ بزنند و از بازیکنان حمایت کنند الان هم می‌گویم شما اگر قوی بودید هیچ کس مانع شما نبود اینقدر مافیا به استقلال نبندید و هوادار را منحرف نکنید، استقلال زمانی بزرگترین تیم ایران بود که اسمش لرزه به تن حریفان می‌انداخت اما حالا هر کس و ناکس در این تیم مدیر می‌شود و استقلال را تبدیل به تیمی معمولی کرده است.

 

شما که ادعایتان می‌شود کاپیتان استقلال هستید اینقدر علیه این باشگاه و علیه افرادش موضع نگیرید. یک روز فامیل این شخص حرف می‌زند و یک روز فامیل آن شخص پست اینستاگرامی می‌گذارد. آقایان پرمدعا در استقلال حجازی‌ها، پورحیدری‌ها، قلعه‌نویی‌ها بازی کرده‌اند و شما که منت سر این تیم می‌گذارید باید افتخار کنید پیراهن این تیم را پوشیده‌اید. 

 

*تا مردم باشگاه را روی سرتان خراب نکردند خودتان بروید

 

اکبرپور در بخش پایانی مصاحبه‌اش با خبرگزاری فارس، گفت: آقایان پیروز قربانی را آوردند و قداست او را شکستند، فرهاد مجیدی را آوردند و او را زیر سؤال بردند، این اسامی شدند پله ترقی مدیرانی که خوب قایم می‌شوند، فردا هم از استقلال یا به شهرداری می‌روند یا به وزارت راه و یا به وزارت کشور. رفته‌اند مربی خارجی آورد‌ه‌اند ولی کنارش یک مربی ایرانی نیست که از او کار یاد بگیرد. آخرش هم این مربی پولش را می‌گیرد و می‌رود مثل برانکو. استراماچونی از برانکو بهتر است؟ آیا از او بهتر نتیجه می‌گیرد؟ او سه سال تیمش را قهرمان کرد و رفت و پولش را هم می‌گیرد ولی اینقدر با ضعف مدیریتی استقلال را کوچک نکنید و تا صدای مردم در نیامده و تا این هوادار باشگاه را روی سرتان خراب نکرده خودتان استعفا بدهید و بروید.

 

 

 فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------