کاراته قهرمانی آسیا - ازبکستان| سومین طلا به کاپیتان رسید/ عباسعلی هم طلایی شد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
حمیده عباسعلی نماینده وزن68+ کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان در فینال شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شد. 

به گزارش فارس، در دومین روز شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا که با حضور 340 کاراته کا از 33 کشور در شهر تاشکند ازبکستان پیگیری می شود، امروز در فینال وزن ۶۸+ کیلوگرم تیم ملی بانوان حمیده عباسعلی در پیکار با "سوفیا براتسولاو" از قزاقستان صاحب برتری ۴ بر ۲ شد و طلا گرفت. حمیده عباسعلی در نخستین مبارزه خود موفق شد، "موخلاریم کاکیمجونوآ" از ازبکستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست دهد. عباسعلی در دور دوم "پرشکا میتال" از هند را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. عباسعلی در ادامه این رقابت‌ها نماینده هنگ کنگ را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی فینال شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا شد. وی فردا برای کسب مدال طلا به مصاف "صوفیا برولتسوا" از قزاقستان خواهد رفت.

 

وزن 84کیلوگرم مردان: 

ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان در نخستین مبارزه خود موفق شد مقابل "ایگور چیخمارف" از قزاقستان با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی دست یابد. کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان در دور دوم به مصاف "هان دوتان" از ویتنام رفت و این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود پورشیب  پایان رسید. "ایگور چیخمارف" مدال برنز امیدهای آسیا ۲۰۱۸ را در کارنامه ورزشی خود دارد. در ادامه مبارزات وزن 84 کیلوگرم، ذبیح الله پورشیب  به مصاف "محمد الماجدی" از کویت رفت و این دیدار با نتیجه صفر برصفر به پایان رسید و در نهایت پورشیب برنده در هانتی اعلام شد. ذبیح اله پورشیب  در فینال مقابل به مصاف نماینده اردن رفت و این دیدار با نیتجه و یک بر صفر به برتری رسید و دومین مدال طلای تیم ایران در این رقابت‌ها را کسب کرد.

 

وزن 61- کیلوگرم بانوان:

در نخستین روز از مسابقات قهرمانی آسیا در وزن 61- کیلوگرم بانوان رزیتا علیپور در نخستین مبارزه خود به مصاف نماینده هنگ کنگ رفت و این دیدار با نتیجه یک برصفر به سود نماینده کشورمان به پایان رسید."وان یوچویی" مدال نقره قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ را در کارنامه خود دارد. در دور دوم نیز نماینده کشورمان به مصاف کاراته‌کایی از کشور فیلیپین رفت و در پایان این دیدار با نتیجه یک برصفر به سود علیپور به پایان رسید. در دور سوم این رقابت‌ها علیپور به مصاف نماینده ژاپن رفت و این دیدار با نتیجه تساوی صفر بر صفر تمام شد و در نهایت در هانتی علیپور برنده این دیدار معرفی شد. "آیامی موریگوچی" مدال برنز کاراته وان  در سال ۲۰۱۹، مدال برنز قهرمانی مسابقات آسیا در سال ۲۰۱۷، مدال نقره امیدهای آسیا در سال ۲۰۱۶ و مدال نقره امیدهای جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد. با این حساب و با برتری رزیتا علیپور مقابل آیامی "موریگوچی ژاپنی" علیپور فینالیست شد. رزیتا علیپور نماینده وزن 61- کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان در فینال مسابقات آسیایی به مصاف "یین ژیااویان" از چین رفت و این دیدار با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید و نماینده چین برنده در هانتی اعلام شد.۳ طلا و یک برنز کاراته وان های ۲۰۱۹، نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۸ و ۳ طلای قهرمانی آسیا در کارنامه وی دیده می‌شود.

 

وزن 55- کیلوگرم بانوان:

خاکسار امروز(شنبه) در فینال مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف "سوینچ راخیموآ" از ازبکستان رفت و این دیدار در پایان با نتیجه 7 بر صفر به سود کاراته‌کای کشورمان تمام شد و خاکسار به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت. طراوت خاکسار نماینده وزن 55- کیلوگرم تیم ملی بانوان کشورمان در نخستین مبارزه موفق شد با نتیجه 8 بر صفر "دپیکا دیمان" از هند را شکست دهد. در ادامه این رقابت‌ها خاکسار موفق شد 3 بر 2 "مائه اسو" از فیلیپین را شکست دهد. در دور سوم این رقابت‌ها خاکسار این بار 8 بر صفر "آنو آریکاری" از نپال را شکست داد. خاکسار در نیمه نهایی موفق شد 6 بر 5 "کوک آگونگ" از اندونزی را شکست دهد و به فینال شانزدهیمن دوره مسابقات قهرمانی آسیا راه یابد. 

 

وزن 75- کیلوگرم مردان:

وی روز گذشته(جمعه) ابتدا ۹ بر نماینده چین را شکست داد، پس از آن حریفی از مالزی را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی 2 بر یک مغلوب ناینده ژاپن شد. حریف چشم بادامی عسگری دارنده یک طلا و یک برنز کاراته وان های ۲۰۱۹ و عنوان سومی جهان در سال ۲۰۱۸ شد و به گروه شانس مجدد رفت. صبح امروز در وزن 75- کیلوگرم بهمن عسگری در جدول شانس مجدد "غلام عباس سعادی" از پاکستان را 2 بر صفر مغلوب کرد و در دیدار رده بندی با غلبه بر حریف ازبکستانی به مدال برنز رسید.

 

وزن 84+کیلوگرم مردان:

در مسابقات روز گذشته، گنج زاده ابتدا ۴ بر 2  حریفی از کره جنوبی را شکست داد و سپس 3 بر صفر کاراته‌کای مالزی را مغلوب کرد. در مبارزه سوم نماینده ای  از ترکمنستان را 5 بر صفر شکست داد. گنج زاده در نیمه نهایی مقابل طارق حمدی از عربستان قرار گرفت و پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی مبارزه با قانون سنشو نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت. امروز در دومین رو از مسابقات قهرمانی آسیا، سجاد گنج زاده نماینده وزن 84+کیلوگرم تیم ملی مردان در جدول رده بندی با نتیجه 5 بر 2 نماینده قرقیزستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------