آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

مهدی پاشازاده : قهرمانی استقلال در این فصل را فراموش کنید‌



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
خطیر اگر سند و مدرکی دارد، رو کند/ مدیران استقلال موهایشان را بزنند، کسی در خیابان آنها را نمی‌شناسد 

استقلال با آندره‌آ استراماچونی و لشکری از بازیکنان جدید مانند هندوانه‌ای دربسته است. گرچه آبی‌پوشان هدفی جز قهرمانی در لیگ برتر با مربی ایتالیایی ندارند اما برخی عوامل دست به دست هم داده تا هواداران پرشمار استقلال علاوه بر امیدواری و خوشبینی به آینده تیم‌شان، نگرانی‌هایی هم داشته باشند. یکی از این عوامل تعداد زیاد بازیکنان جدا شده است؛ بازیکنانی مانند سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری و روزبه چشمی، سهرابیان و پاتوسی. در کنار آن 8 بازیکن جدید به جمع آبی‌ها اضافه شده‌اند و احتمالاً این عدد افزایش هم خواهد یافت.

 

در کنار این موضوع، کشمکش‌های مدیریتی هم وجود دارد که با نشست خبری سه‌شنبه علی خطیر و صحبت‌های این معاون مستعفی استقلال، بر آن دامن زده شد. کار تا جایی پیش رفت که فتح‌الله‌زاده صحبت از شکایت از خطیر کرد و کامران منزوی کنایه‌هایی به او زد. البته این جدال کلامی دیروز بین خطیر و نظری جویباری هم شکل گرفت. خطیر هم معاون باشگاه در زمان ریاست فتح‌الله‌زاده را به مناظره دعوت کرد.

 

مهدی پاشازاده، کاپیتان اسبق استقلال درباره اوضاع و احوال این تیم در آستانه فصل جدید، به خبرنگار «ایران» گفت: «مربی جدید، کادر جدید و کلی بازیکن تازه وارد و مسائل مدیریتی که باعث شده بعضی‌ها به جان هم بیفتند، باعث شده تا به نظر من اوضاع خیلی خوب نباشد. مدیریت اشتباهی در چند سال اخیر وجود داشته و در کنار آن عدم ثبات، مانع بزرگی برای رسیدن به موفقیت بوده است. پیدا کردن جایگزین برای بازیکنانی که جدا شده‌اند، کار سختی است. ما مدافعی مثل منتظری نمی‌توانیم پیدا کنیم. در حالی که در این 6، 5 سال، دفاع وسط خوب و کامل در فوتبال‌مان کم شده است.»

 

او با بیان اینکه فعلاً نمی‌تواند درباره بازیکنان جدید نظر بدهد، در پاسخ به این سؤال که آیا سیدحسین حسینی بخوبی می‌تواند جای رحمتی را پر کند، این چنین صحبت کرد: «راجع به رحمتی و حسینی حرف و حدیث زیاد است و باید منتظر بود. قطعاً زحماتی که رحمتی برای این تیم کشیده، قابل احترام است ولی باید مشخص شود که چه کسی او را نخواسته و چه شد که او رفت و جوابگو باشند. خطیر نشست خبری گذاشت و صحبت‌ها و ادعاهایی مطرح کرد. اگر او سند و مدرکی راجع به حرف‌هایش دارد، رو کند تا ببینیم مقصر کیست؟ این طور که فقط مصاحبه انجام شود و طرفین همدیگر را محکوم کنند، دردی از استقلال دوا نمی‌شود. خطیر یکی از معاونان باشگاه را عامل جدایی 6 بازیکن معرفی کرد.»

 

پاشازاده که فصل گذشته هدایت بادران و سرخپوشان پاکدشت در لیگ دسته اول را برعهده داشت، احتمال قهرمانی استقلال در فصل پیش روی لیگ برتر را زیاد نمی‌داند: «خیلی سخت است. به نظرم بهتر است قهرمانی این فصل استقلال را فراموش کنیم. درست است که استراماچونی سرمربی تیم‌های مطرحی بوده اما اگر قرار بود با یک نفر تیمی قهرمان شود که خیلی تیم‌ها چنین شانسی داشتند. باید عوامل مختلفی دست به دست هم بدهد. سپاهان، تراکتور و پرسپولیس، بازیکنان اصلی‌شان را حفظ کردند و تقویت هم شده‌اند. بزرگ‌ترین مشکل استقلال این است که نفرات زیادی از دست داد. حالا نفرات زیادی هم جذب شده‌اند و برای هماهنگی آنها زمان لازم است. اگر در چند بازی استقلال بلغزد، مثل پارسال و سال قبل از مدعیان عقب می‌افتد.»

 

بازیکن سابق بایرلورکوزن آلمان معتقد است وزارت ورزش باید در انتخاب مدیران استقلال تجدید نظر کند: «وزارت ورزش همیشه افراد سیاسی را به عنوان مدیر قرار می‌دهد. ایرادی ندارد ولی اگر این افراد در کنار خودشان افرادی را بکار گیرند که علم فوتبال و وجهه‌اش را دارند و شناخته شده هم هستند، اوضاع خیلی فرق می‌کند. الان اگر کسانی که در باشگاه هستند، موی سر و سبیل‌شان را بزنند و به خیابان بروند، کسی آنها را نمی‌شناسد ولی مردم یقه یکی مثل من را که کاپیتان استقلال و لژیونر بوده‌ام می‌گیرند و سؤال و جواب می‌کنند. پس باید موفق باشم که مردم از من راضی باشند.

 

کسی الان می‌داند آقای افتخاری یا مدیر قبلی کجاست؟ نه. کسی هم به آنها کاری ندارد ولی اگر بزرگان استقلال به عنوان مدیر ورزشی به کار گرفته شوند، تأثیرگذار خواهد بود. زمانی که بایرلورکوزن بودم، رودی فولر به عنوانSport management یا همان مدیر ورزشی فعالیت می‌کرد. ما تا زمانی که مدیر ورزشی را در باشگاه‌هایمان نداشته باشیم، کار درست نمی‌شود. کسی که خودش فوتبالیست بزرگی بوده تا هواداران به او اعتماد کنند و پاسخگوی آنها باشد.»

 

بازتاب

موسوی: مدیران استقلال به فکر خودشان هستند

علی موسوی، مهاجم استقلال در دهه 70 درباره برآوردش از وضعیت آبی‌های پایتخت به ایسنا گفت: «استقلال امسال هیچ چیز مشخصی ندارد و باید تا شروع فصل برای نظر دادن، صبر کرد. البته استقلال اگر هیچ چیز هم نداشته باشد، با توجه به هوادارانی که دارد خیلی از باقی تیم‌ها جلوتر است. درباره مدیریت هم مشخص است که همه در استقلال به دنبال منافع شخصی خودشان هستند چون در فصول اخیر وقتی از مجموعه جدا شدند، صحبت‌هایی علیه باشگاه انجام دادند.»

 

جباری: هرچه لیگ دیرتر آغاز شود به نفع استقلال است

علی جباری پیشکسوت استقلال درباره حواشی پیرامون این باشگاه به تسنیم گفت:« خوشبختانه استقلال همیشه در سختی‌ها خودش را به هر نحوی نجات داده، چون این باشگاه سابقه‌ای طولانی دارد و با این قدمت همیشه توانسته کار را به هر مدلی پیش ببرد. در حال حاضر نیز هرچه مسابقات دیرتر آغاز شود به نفع استقلال خواهد بود. چون در این شرایط با وجود زمان کافی، مربی از بازیکنان شناخت بیشتری پیدا می‌کند. »

 

روشن: برای تخریب مدیران جدید هر کاری می‌کنند

حسن روشن پیشکسوت استقلال درباره اظهارات خطیر و همچنین واکنش علی نظری جویباری دیگر معاون سابق این باشگاه به میزان گفت: «هر دو طرف اشتباه می‌کنند که چنین صحبت‌هایی انجام می‌دهند. آقایان در مورد مدال‌ها و جام‌های قهرمانی صحبت می‌کنند اما یک‌بار شده که درباره ساختار باشگاه صحبت کنند؟ جام گرفتن که معنایش ساختن باشگاه نیست. در این سال‌ها برای استقلال چه کار کرده‌اید؟ شرایط طوری شده که کسی که به استقلال می‌آید و می‌خواهد برود، کاری می‌کنند که طرف نتواند کار کند یا او را تخریب می‌کنند. »‌

 

 

 حامد جیرودی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------