گربه سیاه پاری‌سن‌ژرمن!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,مادیبو مایگا

 

مادیبو مایگا، مهاجم مالیایی که برای عقد قرارداد با پرسپولیس تهران، بامداد پنج‌شنبه به تهران آمد، به زودی قرارداد خود را با سرخ‌پوشان امضا خواهد کرد تا با جذب این بازیکن کار پرسپولیس در بازار نقل‌و انتقالات رسما تمام شود. طبق اخبار رسیده از باشگاه پرسپولیس مایگا از فردا(یک‌شنبه) به تمرینات پرسپولیس اضافه خواهد شد.

 

این بازیکن اهل مالی سابقه حضور در تیم‌های انگلیسی، عربستانی، اماراتی، تایلندی و... دارد و ارزش این بازیکن در سایت ترانسفرمارکت حدود یک میلیون یورو اعلام شده اما رقم دریافتی او از پرسپولیس بیش از‌600 هزار دلار نخواهد بود. مایگا ۳۱ ساله و با قامت ۱۸۵‌سانتی‌متری در ۵۹ بازی برای تیم ملی مالی ۱۵ گل به ثمر رسانده. گفته می‌شود مایگا هم مثل مهدی طارمی علاقه خاصی به ضربات آکروباتیک، نمایشی و قیچی‌برگردان دارد.

 

مایگا در عرصه باشگاهی کار خود را از لیگ فرانسه شروع کرد و پس از درخشش در تیم‌های لومان و سوشو و گلزنی‌های فراوان برای این تیم‌ها در سال ۲۰۱۲ در ازای ۶ میلیون یورو به وستهام در لیگ برتر انگلیس پیوست و 2 فصل حضور در انگلیس با 6 گل زده در 38 بازی در رقابت‌های مختلف برای مادیبو چندان موفقیت‌آمیز نبود و پس از آن ابتدا به کوئینز‌پارک‌رنجرز قرض داده شده و سپس با قرارداد قرضی به لیگ فرانسه بازگشت و در فصل 2015-2014 در ترکیب متز با 9 گل در 25 بازی روزهای خوب خودش را تا حدودی تکرار کرد. مایگا پس از پایان مدت حضور قرضی در متز در سال 2015 بار دیگر یک نیم‌فصل به وستهام برگشت و در 3 بازی تنها یک گل زد. متز و وستهام آخرین باشگاه‌های اروپایی مایگا بودند و این مهاجم پس از آن راهی خاورمیانه شد و بازی در تیم‌های النصر عربستان، الاتحاد و عجمان امارات را تجربه کرد.

 

5 گل و 3 پاس گل برای النصر عربستان در 19 بازی، 9 گل و 2 پاس گل برای الاتحاد امارات در 23 بازی و 10 گل و 2 پاس گل در 19 بازی برای عجمان در امارات حاصل کار او در لیگ‌های عربی بود. مایگا پس از یک و نیم فصل حضور در عجمان دی ماه گذشته راهی بوریرام شد و با یک‌‌ گل در 3 بازی ضعیف‌ترین عملکرد دوران بازی‌ خود را به نمایش گذاشت و پس از فسخ قراردادش با بوریرا‌م در فروردین امسال تاکنون بدون تیم بوده است. مادیبو مایگا در ۴ دوره جام ملت‌های آفریقا مهاجم تیم ملی مالی بود و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ شیخ دیاباته مهاجم فعلی استقلال هم در این تیم کنارش بازی می‌کرد.

 

مایگا شماره ۱۰ مالی بود و دیاباته با شماره ۹ در ترکیب عقاب‌ها به میدان می‌رفت. حضور در تیم ملی مالی و بازی در جام ملت‌های آفریقا تنها نقطه مشترک مهاجمان سرخابی نیست. زمانی که شیخ دیاباته به استقلال آمد، خیلی از سایت‌ها و کانال‌های خبری گلزنی او به تیم‌های بزرگ را بولد کردند.

 

حالا پرسپولیس هم دست روی مهاجمی گذاشته که تخصص خاصی در گلزنی به تیم‌های بزرگ دارد. جالب است بدانید که مایگا در سال‌های حضورش در لوشامپیونا 6 بار دروازه پاری‌سن‌ژرمن را باز کرده و به نوعی گربه سیاه تیم اول فوتبال فرانسه بوده است. مهاجم جدید سرخ‌های پایتخت علاوه‌بر گلزنی به پی‌اس‌جی توانسته دروازه تیم‌هایی همچون مارسی، المپیک لیون، چلسی و تاتنهام را هم باز کند.

 

مایگا در 327 بازی باشگاهی تا‌کنون موفق شده 89 بار دروازه رقبا را باز کند؛ آماری که با توجه به حضور او در لیگ‌های معتبر اروپایی کاملا قابل قبول است و مسلما این مهاجم مالیایی را می‌توان یکی از خریدهای کارنامه‌دار لیگ نوزدهم دانست. حالا پرسپولیس و استقلال فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را در حالی آغاز می‌کنند که هر 2 از 2 مهاجم کارنامه‌دار مالیایی در خط حمله خود بهره می‌برند و مسلما حضور چنین مهاجمانی می‌تواند به جذاب‌تر شدن لیگ تا حد زیادی کمک کند.

 

 

خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------