استقلال، باشگاهی خالی از مسئول!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 
به قول امیررضا واعظی‌آشتیانی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، تیم فوتبال این باشگاه در دهه 90 روز خوش ندیده و سال‌ها از کسب آخرین قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر می‌گذرد. در چند سال اخیر مدیران و مربیان زیادی در مسند مدیریت و سرمربی، هدایت آبی‌ها را بر عهده داشته‌اند که جز قهرمانی در جام حذفی نکته مثبتی دیده نشده و بدهی روی بدهی‌های استقلال انباشته شده و چندین پرونده خطرناک داخلی و خارجی به خاطر شکایت طلبکاران باز شده که هنوز بسیاری از آن‌ها مختومه نشده است.

 

در چنین شرایطی وزیر ورزش و جوانان پس از عملکرد ضعیف سیدرضا افتخاری، تصمیم گرفت امیرحسین فتحی و هیئت مدیره‌ای جدید را بر سر کار بیاورد تا شاید استقلال با بحران خداحافظی کند و هواداران این تیم دست از انتقاد و اعتراض علیه وزارت ورزش و وزیر ورزش و متهم کردن آن‌ها به حمایت از یک تیم خاص بردارند و ذهنیت تیم حکومتی از بین برود. اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد مدیریت فعلی و هیئت مدیره استقلال اگر بدتر از قبلی‌ها نباشند بهتر نیستند چراکه در همین چند هفته اخیر اتفاقاتی در باشگاه و تیم رخ داده که نشان‌دهنده ضعف مدیریتی یا سوءمدیریت است.
    
این‌که باشگاه توانایی هماهنگی برای اخذ ویزای فرودگاهی یک بازیکن خارجی را نداشته باشد و بازیکن خارجی دیپورت شود و سرمربی ایتالیایی تیم در اعتراض به این سهل‌انگاری و قصور تهدید به استعفا کند موضوع کوچکی نیست. برای باشگاه استقلال ضعف بزرگی است که مسئولان آن تا مدت‌ها قادر نباشند زمین تمرین مناسب تهیه کنند و یا فراموش کرده باشند مدارک بازیکنان و مترجم سرمربی را به موقع به سازمان لیگ بدهند تا آن جنجال بزرگ در اولین بازی آبی‌ها در تبریز برپا شود و آندره‌آ استراماچونی از عصبانیت زمین و زمان و میز و صندلی را به هم بریزد و به هم بکوبد! بماند که باشگاه برای تهیه لباس تیم و هماهنگی برای حضور سرمربی‌اش در جشن برترین‌های فوتبال ایران هم دچار مشکل بود و درنهایت هم استراماچونی نتوانست کنار کالدرون جشن برترین‌های فوتبال کشورمان را از نزدیک تماشا کند!
    
کنار این قصور و کوتاهی‌های اداری و مدیریتی مواردی چون توقیف لوگوی باشگاه توسط یک طلبکار و بی‌تفاوتی مسئولان باشگاه به این مسئله مهم، خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا به خاطر بدهی 5 میلیاردی به طلبکاران داخلی و نبود بودجه کافی برای پرداخت پیش‌قرارداد بازیکنان و کادر فنی را که 8 میلیارد تومان است اضافه کنید تا مشخص شود در باشگاه استقلال عملا مدیریتی وجود ندارد که اگر داشت حداقل شاهد یک واکنش مناسب از سوی مدیرعامل، سخنگوی باشگاه یا اعضای هیئت مدیره باشگاه بودیم. استعفای علی خطیر و کسالت و بیماری هادی مباشری، 2 معاون باشگاه هم مزید بر علت شده تا باشگاه استقلال خالی از هر مسئولی برای پیگیری مسائل و انجام امور جاری و اداری باشد.

 

در این شرایط عدم جایگزینی عضو مستعفی هیئت مدیره از سوی وزارت ورزش و پاسخگو نبودن سایر اعضای هیئت مدیره که دنبال مسئولیت‌های دیگرشان در فدراسیون فوتبال و شرکت و کارخانه هستند استقلال را در حد یک تیم محلی تنزل داده و آبی‌ها را وارد حواشی و ماجراهای عجیبی کرده است که قطعا مسائل فنی تیم استراماچونی را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. با شرایط نامناسبی که در حال حاضر بر باشگاه استقلال حاکم است شاید بهتر باشد وزارت ورزش و جوانان پیش از ایجاد تغییر در کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس وضعیت آبی‌ها را بررسی و فکری به حال اوضاع آشفته این باشگاه کند تا دوباره شائبه نگاه رنگی وزارت و وزیر ایجاد نشود.
 

 

  خراسان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------