برانکو 5 درصد تخفیف می‌دهد بودیمیر یاد ژوزه را زنده می‌کند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,برانکو

 

خارجی‌های پرسپولیس بلای جان این تیم شده‌اند و سرخ‌ها روزبه‌روز بیشتر در باتلاق بدهی‌های ارزی فرو می‌روند. محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل باشگاه هم به دنبال آن است که به طرق مختلف مشکلات جاری را حل کند تا سرخ‌ها با روزهای بدتری مواجه نشوند. درست در روزهایی که باشگاه به دنبال حل مشکل برانکو و دستیارانش بود، نامه‌ای از فیفا رسید که بودیمیر شکایت کرده و علاوه‌بر طلبش، درخواست غرامت هم کرده.

 

همین موضوع سروصدای هواداران پرسپولیس را درآورد که چطور یک بازیکن که این روزها با حقوق ماهیانه 1500 یورو برای تیم جدیدش بازی می‌کند با آن قرارداد هنگفت به پرسپولیس پیوست و دست چه افرادی در کار بوده که این مهاجم سن و سال‌دار که در آستانه بازنشستگی قرار دارد، با آن رزومه‌ای که از خود بر جای گذاشت، حالا برای پرسپولیس دردسرساز شده است. البته موضوع مهم‌تری که هواداران به آن معترض هستند، عملکرد مدیریت وقت باشگاه است که چرا با وجود تجربه‌های سابق، اجازه دادند یک بازیکن خارجی بدون توافق کشور را ترک کند و برای گرفتن مطالباتش دست به دامن فیفا شود. مواردی که هیچ‌کدام با جوابی از سوی ایرج عرب مواجه نشده تا عصبانیت هواداران سرخ بیشتر شود.

 

ابهام در مبلغ پرداختی به کالدرون 

موضوع جدیدی که یقه پرسپولیس را گرفته، هیچ ربطی به کروات‌ها ندارد و مربوط به سرمربی فعلی پرسپولیس است که او هم از بی‌پولی به ستوه آمده و مواردی را به باشگاه اعلام کرده که به نظر می‌رسد تمام آن به اطلاع هواداران نرسیده است.کالدرون خودش اعلام کرده 22 درصد از قراردادش را گرفته و در کنار آن بخشی از پولی را که از جیب برای تیم خرج کرده نیز دریافت کرده است، اما باشگاه پرسپولیس عددی را درخصوص دریافتی سرمربی پرسپولیس اعلام می‌کند (40 هزار دلار) کمتر از مبلغی است که سرمربی سرخ‌ها از آن صحبت می‌کند و البته دلیلش نیز مشخص نیست!

 

بی‌اطلاعی معاون حقوقی از رقم قراردادها! 

همان‌طور که در گزارش دیروز «فرهیختگان» خواندید، نامه شکایت کالدرون به فیفا از پرسپولیس آماده است، اما این را معاون حقوقی باشگاه انکار می‌کند. خواجه‌وند می‌گوید: «این موضوع را از شما می‌شنوم و اصلا از آن اطلاعی ندارم.»

 

به او می‌گوییم؛ حداقل این را می‌دانید که قرارداد این مربی به چه شکلی بسته شده است و اصلا دریافتی این مربی چقدر بوده و او تا چه زمانی مطابق قانون باید صبر کند؟ اما او همچنان از تمامی موارد اظهار بی‌اطلاعی می‌کند: «تا زمانی که یک پرونده حقوقی نشود و طرح شکایتی صورت نگیرد، به حوزه حقوقی باشگاه مربوط نمی‌شود و دلیلی ندارد که ما بخواهیم از ریز قرارداد کالدرون و دریافتی‌هایش باخبر باشیم، باشگاه در این زمینه می‌تواند اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهد.» 

 

اینکه بخش حقوقی یک باشگاه از قرارداد افراد تحت قرارداد باشگاه بی‌خبر باشد و نداند چه بندهایی در قرارداد یک مربی یا بازیکن وجود دارد تا درصورت بروز مشکل بتواند با راه‌حل‌های قانونی، کمترین ضرر را متوجه باشگاه کند، برای هیچ‌کس قابل‌قبول نیست و قطعا این تمام حقایق پشت‌پرده مشکل کالدرون با پرسپولیس نیست.

  

شانس پیروزی در پرونده بودیمیر؛ نزدیک صفر! 

از خواجه‌وند درخصوص شکایت بودیمیر می‌پرسیم که پرسپولیس چقدر در این پرونده شانس پیروزی دارد، می‌گوید: «معمولا درخصوص پرونده‌های اینچنینی با توجه به اینکه در قرارداد بازیکنان چارچوب حقوقی رعایت نمی‌شود، نمی‌توان مانور زیادی داد.»

 

این حرف یعنی شانس چندانی برای پرسپولیس در این پرونده وجود ندارد و پرسپولیس فقط می‌خواهد زمان بخرد تا بتواند پول این مهاجم کروات را تامین کند، اما معاون حقوقی پرسپولیس ناگهان نظرش عوض می‌شود: «این نظر شماست و من چنین حرفی نزدم!»

 

اما چیزی که از حرف‌ها بر می‌آید این است که بندهای قرارداد به نفع باشگاه نیست و این یعنی شکست در پرونده‌ای دیگر. خواجه‌وند گفت: «ما باید در زمان عقد قرارداد با توجه به ظرفیت و پتانسیل یک بازیکن با او قرارداد ببندیم و بندهایی را در این قرارداد بگنجانیم که باشگاه در چه مواقعی حق فسخ خواهد داشت. وقتی قراردادی یکطرفه با بازیکن بسته می‌شود درمواقع اینچنینی دست باشگاه برای دفاع از حقوق خود تا حدی کوتاه است. در هر صورت باشگاه از ما خواسته مستندات خود را به همراه دفاعیات آماده کنیم و ما هم تابع تصمیم باشگاه هستیم.»

 

از مصالحه تا شکایت متقابل 

با اینکه انصاری‌فرد از زمان حضورش در راس باشگاه خبر از توافق احتمالی با برانکو می‌داد و این را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایفش می‌دانست، اما چند روزی است که لحن او عوض شده و اعلام کرده راه شکایت برای پرسپولیس بسته نیست و اگر توافقی نشود، پرسپولیس از طریق شکایت به فیفا مساله را پیگیری می‌کند. خواجه‌وند در این خصوص گفت: «در موضوع آقای برانکو باشگاه دو موضع متفاوت دارد که هر دو را در امتداد یکدیگر پیش می‌بریم. البته اولویت باشگاه مصالحه با آقای برانکو و دستیارانش است که البته تا این لحظه حاصل نشده است، اما اگر در این راه به بن‌بست برسیم می‌توانیم با مستندات و مدارکی که داریم، دفاع خوبی از حق پرسپولیس در فیفا بکنیم و شانس خوبی هم برای پیروزی در این پرونده داریم.»

 

برانکو 5 درصد تخفیف داد! 

روابط‌عمومی باشگاه پرسپولیس در این خصوص توضیحات کامل‌تری دارد. حسین قدوسی به «فرهیختگان» می‌گوید: «با توجه به اینکه آقای برانکو به صورت یکطرفه قرارداد فصل آخر خود را با پرسپولیس فسخ کرده، باشگاه خواهان این شد که برانکو و دستیارانش حدود 35 درصد از طلب خود را ببخشند و مابقی این مبلغ هم طی چند مرحله به ایشان پرداخت شود، اما آقای برانکو حاضر است 5درصد این مبلغ را به پرسپولیس ببخشد و هنوز هم از این موضع خود کوتاه نیامده است. ما امیدوار به توافقیم، اما اگر نتوانیم به نتیجه برسیم چاره‌ای به جز حل مشکل در فیفا وجود ندارد.»

 

پرسپولیس پیش از این هم در پرونده‌های مختلفی که برجسته‌ترین آن موضوع ژوزه بوده، ادعای برنده شدن داشته و تقریبا در تمامی پرونده‌های بازیکنان و مربیان خارجی شکست خورده و بعید به نظر می‌رسد در این پرونده‌ها هم توفیق آنچنانی داشته باشد و شاید عقل سلیم حکم کند که با برانکو تا هر جا که او کوتاه می‌آید، توافق شود، چراکه پرداخت 5 یا 10 درصد کمتر خیلی بهتر از آن است که تمام این بدهی- با غرامتی که کم هم نخواهد بود- پرداخت شود.

 

 برانکو: منتظر نامه از سوی فیفا باشید! 

انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرده اگر با برانکو مصالحه نشود و کار به شکایت بکشد، باشگاه نیز از مربی کروات به خاطر فسخ یکطرفه قرارداد شکایت خواهد کرد. برانکو در این خصوص به فارس گفت: «اگر او این صحبت‌ها را انجام داده، حتما دلایلی برای شکایت از من دارد. همان‌طور که خودتان می‌دانید وضعیت پرداخت دستمزد به من اصلا عادی نبود و کاری که با من انجام شد، قانونی نبوده و نیست. فکر می‌کنم فیفا دلایل من را بپذیرد. تا این لحظه هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم و توافقی هم حاصل نشده است. پرسپولیس می‌تواند منتظر نامه از سوی فیفا باشد یا اینکه مطالبات من را بپردازند تا با هم توافق کنیم.»

 

 

 فرهیختگان /آرش محمدی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------