خطر یک ۱۹ ساله برای تیم ملی ایران/۱۶ لژیونر درتیم ملی فوتبال عراق



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , تیم ملی ایران
تیم ملی فوتبال ایران در حالی روز پنجشنبه حساس ترین دیدارش برابر عراق را برگزار خواهد کرد که حریف یکی از تیم های قدرتمند آسیاست و در فهرستش ۱۶ بازیکن لژیونر خواهد داشت. 

به گزارش مهر، تیم ملی ایران که از ۳ بازی نخست خود در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صاحب ۲ پیروزی و یک شکست است و با ۶ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد، روز پنجشنبه در حالی در کشور اردن به مصاف عراق می‌رود که حریف آنها با ۷ امتیاز در رده اول قرار دارد.

 

تیم ملی عراق که در سالهای اخیر نقش گربه سیاه را برای فوتبال ایران ایفا کرده، به دلیل درگیری‌های داخلی این کشور نمی‌تواند در بصره میزبان این بازی باشد و به همین دلیل دو تیم در کشور اردن به مصاف هم می‌روند.

 

تیم ملی عراق از ۳ بازی گذشته خود صاحب دو پیروزی برابر هنگ کنگ و کامبوج و یک تساوی مقابل بحرین است. آنها هم امتیاز با بحرین و به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار دارند که تساوی یا شکست مقابل ایران می‌تواند جایگاه آنها را به خطر بیاندازد.

 

عراقی‌ها ۳ دروازه‌بان دارند که «محمد حمید فرحان» دروازه‌بان شماره یک آنها در این مسابقات است و در هر ۳ دیدار قبلی درون دروازه قرار گرفته است. فرحان در دو بازی مقابل کامبوج و هنگ کنگ هم دروازه‌اش را بسته نگه داشته و  تنها یک گل از تیم بحرین خورده است. 

 

جلال حسن و فهد طالب دیگر دروازه‌بان های این تیم هستند که در رقابتهای انتخابی جام جهانی هنوز بازی به آنها نرسیده است.

 

«مهند علی» مهاجم ۱۹ ساله و سرشناس تیم ملی عراق که در تیم باشگاهی الدحیل قطر بازی می‌کند، با ۳ گل بهترین گلزن این تیم در سه دیدار گذشته آنها است که مقابل تیم ملی ایران هم می‌تواند نقش مهمی در سرنوشت بازی داشته باشد. 

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , تیم ملی ایران

تیم ملی عراق در سه بازی‌اش در این مسابقات جمعا ۷ بار به گل رسیده که زننده ۳ گل از ۷ گل آنها، این مهاجم جوان است. احمد ابراهیم، ابراهیم بایش، امجد عطوان و علی عدنان دیگر بازیکنان عراقی هستند که در  این بازیها موفق به گلزنی شده‌اند.

 

در تیم ملی عراق به جز مهند مهدی، بازیکنان سرشناس دیگری هم حضور دارند که از جمله آنها می‌توان به طارق همام، علی عدنان، سعد ناطق، صفا هادی، بشار رسن، علا عباس و ایمن حسین اشاره کرد. 

 

ملی پوشان عراق به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. لژیونرها و بازیکنانی که در لیگ داخلی این تیم بازی می‌کنند. بازیکنان داخلی آن هم به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. آنها یا در تیم «نیروی هوایی» عراق بازی می‌کنند و یا در تیم «الزورا» که البته اکثریت با بازیکنان تیم نیروی هوایی است. 

 

اکثریت در لژیونرهای عراق که تعدادشان کم هم نیست، به بازیکنانی باز می‌گردد که در تیم پلیس سوریه بازی می‌کنند. تیم فوتبال پلیس سوریه از تیم‌های عجیب دنیاست که هر ۲۳ بازیکن آن خارجی هستند و تعداد زیادی از بازیکنان خارجی این تیم را فوتبالیست‌های عراقی تشکیل می‌دهند.

 

محمد حمید فرهان (دروازه‌بان)، علی فائز، دورق ایسلام، علا علی، امجد عطوان، مهدی کمال و علا الزهرا هفت بازیکن تیم ملی عراق هستند که عضویت این تیم سوری را دارند.

 

سایر لژیونرهای عراقی هم عبارتند از: ریبین سولاقا (رادنیشکی صربستان)، علی عدنان (ونکوور وایتکپس کاناندا)، جاستین میرام (آتلانتا یونایتد امریکا)، بشار رسن (پرسپولیس ایران)، اسامه رشید (سانتا کلارا پرتغال)، جیلوان حَمَد (گریستا کرواسی)، احمد یاسین (هکن سوئد)، طارق همام (اسماعیلی مصر) و مهند علی (الدحیل قطر).

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , تیم ملی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های ملی فوتبال ایران و عراق از ساعت ۱۷:۳۰ پنجشنبه این هفته در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا در اردن به مصاف هم می روند. در گروه C رقابت های انتخابی جام جهانی، تیم های عراق و بحرین با ۷ امتیاز اول و دوم هستند و تیم ملی کشورمان هم با ۶ امتیاز سوم است. این مسابقه به دلیل ناامنی های اخیر عراق با رای فیفا به کشور اردن منتقل شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------