خلیل زاده:مجیدی به خاطر توهین ها قید استقلال را زد/دغدغه وزیر برای استراماچونی به اندازه کل وزارتخانه است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
سرپرست باشگاه استقلال گفت:با مجیدی توافق کرده بودیم ولی او به من پیام داد که شرایط در حال حاضر فراهم نیست چون متاسفانه عده ای در فضای مجازی رفتارهای توهین آمیزی داشتند.

به گزارش فارس، بحث مذاکره دوباره باشگاه استقلال با آندره آ استراماچونی و انصراف فرهاد مجیدی از هدایت استقلال روز گذشته باز هم هواداران این تیم را تحت تاثیر قرار داد و آنها همچنان امید دارند مربی که تیمشان را به صدر جدول رسانده بود، به تهران برگردد.

 

در این زمینه با اسماعیل خلیل زاده سرپرست و رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال تماس گرفت که متن این گفت و گو را در زیر می خوانید:

 

ظاهرا شما از علی خطیر خواسته اید با استراماچونی برای بازگشت به استقلال مذاکره کند...

 

بله ، من ظهر روز پنجشنبه با علی خطیر تماس گرفتم و به او با اختیارات خودم ماموریت دادم که با  مدیر برنامه های استراماچونی مذاکره کند. ما گفتیم این کار را هم به خاطر هواداران و احساساتی که آنها نسبت به این مربی دارند انجام بدهیم. او هم از دیروز مذاکره را آغاز کرده است. البته از این طرف هم یکی 2 نفر از اعضای هیات مدیره را مامور کردیم با یکی دو مربی داخلی به صورت همزمان صحبت کنند تا اگر یک در صد استراماچونی برنگشت ما از برنامه های آتی عقب نیفتیم.

 

مذاکرات قرار است با استراماچونی به چه شکلی صورت بگیرد؟

 

به هر حال خطیر به عنوان نماینده من از طرف باشگاه با وکلای این مربی مذاکره می کند که یکی از بندهای 11 گانه را اصلاح کند.خود خطیر مدعی شد که می تواند این کار را انجام بدهد و به همین دلیل ما به وی 24 ساعت فرصت دادیم که مذاکرات را انجام بدهد. قرار است امروز نیز این مذاکرات انجام شود و در نهایت خروجی آن  تا روز یکشنبه بعد از نشست در قطر به اطلاع هواداران خواهد رسید.

 

با توجه به این تصمیم خیلی ها مدعی هستند خطیر در حال حاضر در باشگاه استقلال سمتی ندارد و چطور چنین تصمیمی اتخاذ شده است؟

 

این خواسته کل هیات مدیره از من بود. تمامی اعضا چنین درخواستی کردند و من مجری مصوبه هیات مدیره هستم و باید این موضوع را اجرا می کردم.این مجوز را من فقط برای مذاکره به خطیر دادم. اگر پیشنهاد و یا ایمیل از طرف این مربی به دست ما برسد که مشکلی وجود نداشته باشد او هدایت تیم را ادامه خواهد داد.

 

و اگر پیشنهاد شما را قبول نکرد؟

 

ما برای اینکه فرصت را از دست ندهیم از طریق یکی 2 عضو هیات مدیره در حال مذاکره با مربیان دیگر به صورت همزمان هستیم  تا زمان را حداقل از دست ندهیم. البته تاکید می کنم اولویت اصلی ما بازگشت استراماچونی است و همه تلاش ما هم روی این موضوع خواهد بود.

 

چطور شد فرهاد مجیدی به یکباره از حضور در استقلال انصراف داد؟

 

ما با مجیدی توافق کرده بودیم ولی او به من پیام داد که شرایط در حال حاضر فراهم نیست چون متاسفانه عده ای در فضای مجازی رفتارهای توهین آمیزی داشتند و به همین دلیل من نمی توانم به استقلال بیایم.

 

اما به هر حال این موضوع فرصت زیادی را از شما گرفت...

 

ما ساعت 12 شب پنجشنبه با هم به توافق نهایی رسیدیم و حتی او کتبا این موضوع را پذیرفته بود ولی فردای آن روز اعلام کرد با توجه به مشکلاتی که دارم نمی توانم به استقلال بیایم.

 

شما کمتر از 5 روز برای ارسال لیست آسیایی استقلال فرصت دارید. برای این موضوع چه برنامه ای دارید؟

 

ما نمی گذاریم اتفاقی بیفتد،برای این موضوع برنامه ریخته ایم و ان شاالله تا قبل از موعد لیست استقلال هم به آسیا ارسال خواهد شد. نگران این موضوع نباشید.

 

برای مطالبات بازیکنان چه برنامه ای ریخته اید؟

 

ما تا چند روز دیگر باید مبالغی را به بازیکنان پرداخت کنیم که این کار انجام می شود. همچنین 24 هزار دلار به میلیچ روز گذشته پرداخت کردم و طلب دیاباته هم تا فردا پرداخت خواهد شد.

 

این روزها نام های مختلفی برای حضور در استقلال در فضای مجازی دست به دست می چرخد، مثل سعید واسعی، ارسلان مطهری، شهریار مغانلو و .... این لیست را چه کسی به شما داده؟

 

من از این لیست خبر ندارم و نمی دانم این اسامی از کجا آمده است.

 

اما ظاهرا مجیدی لیستی به شما داده است..

 

بله، مجیدی لیستی به باشگاه داده بود ولی وقتی او به استقلال نیامده طبیعتا نفرات مدنظر سرمربی تیم ما فرق خواهند کرد.

 

شما در لا به لای صحبت های خود اشاره کردید که مجیدی از برخی توهین ها ناراحت شده است. به نظر شما چرا در استقلال به خصوص در این سالهای اخیر چنین رفتارهایی از سوی برخی از هوادارنما سر می زند؟

 

هوادار استقلال برای ما قابل احترام است ولی واقعا این رسمش نیست که مربی، مدیر و یا ... تحت فشار بگذارند. شاید باور کنید هیچکدام از اعضای هیات مدیره این شرایط را دوست ندارند. در این بین برخی ها هم کم شیطنت نکردند که آنها را شناسایی کردیم. ما هر کاری که می توانستیم برای بازگشت استراماچونی انجام داده ایم. مردم این مربی را دوست دارند و ما هم این موضوع را قبول داریم. آیا غیر از این است که در این 17 روز تمامی برنامه ها را برای بازگشت مربی ایتالیایی چیده ایم؟

 

اما در هر صورت شان باشگاه هم باید حفظ شود...

 

درست است ولی اعضای هیات مدیره و وزارت ورزش هم تمام تلاششان را کرده اند. اینکه این تلاش ها نادیده گرفته شود بی انصافی است. از بیرون قضاوت کردن ساده است. دغدغه هایی که در این مدت وزیر ورزش برای بازگشت استراماچونی داشته قابل تقدیر است.دغدغه های آقای سلطانی فر برای بازگشت استراماچونی به اندازه کل یک وزارتخانه است و در روز او چندین و چند بار پیگیر است تا ببیند آیا این مربی به استقلال برمی گردد یا خیر. این انصاف نیست که اینقدر به اعضای هیات مدیره توهین شود. آقای فتح الله زاده  که آمدنش خواست خود هواداران بود در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد خواسته استراماچونی این 11 بند است، او سوال کرد که ما با این بندها باید چه کار کنیم اما به آقای فتح الله زاده هم حمله شد. در این بین عنوان شد که خطیر می تواند این مربی را به استقلال برگرداند باز هم گفتیم به خاطر هواداران چشم. دیگر چه باید کنیم؟ آیا اگر این مربی برنگشت ما باید باشگاه را بدون سرمربی نگه داریم؟ آیا این درست است؟

 

در این زمینه هواداران هم باید واقع بین باشند و شرایط باشگاه را هم درک کنند...

 

بدون تعارف بگویم هیچکدام از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال با این رفتارهایی که با آنها صورت گرفته دوست ندارند در باشگاه بمانند چون در این مدت اصلا آرامش نداشتند. انصافا حدود 18 روز است درگیر این موضوع هستیم، ما باید حقوق بازیکنان را بدهیم، پول دیاباته را باید پرداخت کنیم،  لیست آسیایی تیم را آماده کنیم، از طرفی تیم را برای نیم فصل دوم ببندیم و هزار کار و رایزنی دیگر داریم. اگر قرار باشد هر روز هیات مدیره توهین بشنود دیگر کسی نمی تواند روی کارش تمرکز کند. مطمئنا اگر مجموعه استقلال موفقیتی حاصل شود آن موفقیت برای ما هم هست. ما امروز مدیر می گذاریم عصر همان روز به خاطر فشارها استعفا می دهد.نگرانی هواداران را درک می کنیم و به همین خاطر است که گفتیم اگر درصدی شانس برای بازگشت مربی وجود دارد از آن شانس استفاده کنیم. شاید چند روز دیگر بگویند چرا خطیر را به عنوان نماینده معرفی کردید ولی با وجود همین حرفها من خودم این موضوع را از معاون سابق استقلال خواستم که پیگیر باشد. آیا این ها دغدغه هواداران نیست؟ آیا ما به خواسته مردم احترام نگذاشتیم؟

 

چقدر امیدوار هستید بتوانید استراماچونی را به تهران برگردانید؟

 

همه هم و غم ما اجابت خواسته هواداران است. بند آخر درخواست های سرمربی تیم که پرداخت کل پول به صورت نقد است  اجرایش انصافا برای ما خیلی سخت است ولی در سایر موارد درخواستی این مربی مشکل چندانی نداریم. من امیدوارم که نماینده باشگاه در مذاکراتش بتواند تا حد ممکن آن بند را به نوعی اصلاح کند تا ما هم کمی تلاشمان را بیشتر کنیم و همه چیز به خیرو خوشی انجام شود.

 

و به عنوان سوال پایانی اینکه آیا فتح الله زاده به هیات مدیره برگشت؟

 

بله او برگشته و تمام تلاش خود را برای موفقیت باشگاه انجام خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------