چه کسی «پاتوسی» را نخواست!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,پاتوسي

 

آياندا پاتوسي که پيشنهاداتي از تيم‌هاي پرسپوليس، استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن، تراکتور و فولادخوزستان داشت و گفته مي‌شد در آستانه بازگشت به استقلال است، با فولادخوزستان به توافق رسيد و در اواخر دي‌ماه روبه‌روي فرهاد مجيدي و شاگردانش به ميدان خواهد رفت.

 

بازيکني که به فولاد رفت

آياندا پاتوسي که در تيم بن‌ياس امارات عملکرد ضعيفي داشت مورد توجه 6 تيم ايراني قرار گرفته بود و در حالي که همه فکر مي‌کردند در آستانه استقلالي شدن است، به‌صورت قرضي راهي فولاد خوزستان شد تا 27دي‌ماه‌ مقابل استقلال بازي کند! پرسپوليس، استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن، تراکتور و فولادخوزستان تيم‌هايي بودند که براي جذب اين هافبک اهل آفريقاي جنوبي اعلام آمادگي کردند، ولي به هرحال باشگاه فولاد زرنگي کرد تا پاتوسي شاگرد نکونام شود.

 

ادعاي استقلالي‌ها

کامران منزوي عضو هيات‌مديره باشگاه استقلال در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم درباره شايعه جدايي فرهاد مجيدي از استقلال و استعفاي وي اظهارداشت: خودتان مي‌گوييد شايعه. معمولا در حوالي تيم‌هاي بزرگ اين اتفاقات رخ مي‌دهد، در حاليکه تمرين استقلال با حضور مجيدي و بقيه برگزار شد. باشگاه استقلال بزرگ است و مشکلات زيادي هم دارد. از بحران بزرگي مانند از دست‌دادن استراماچوني در آمده و اين شايعات هست، اما مجيدي در استقلال به کارش ادامه مي‌دهد.

 

عضو هيات‌مديره استقلال درباره اينکه چرا پاتوسي را نگرفتيد، تصريح کرد: وقتي شنيديم باشگاه او رفع نياز مي‌کند مکاتبه رسمي کرديم و پيش‌نويس قرارداد مبادله شد. حتي در فضاي مجازي شنيدم که گفته بودند پاتوسي حاضر بوده 50 هزار دلار کمتر بگيرد که باشگاه پيگيري نکرده، ولي ما پيشنهاد بالاتر داديم و حضور او را مشروط به انجام تست پزشکي در تهران کرديم که بعد وجه را بريزيم. ما حتي گفتيم قرارداد را طولاني مدت کنيم، در ابتدا پيشنهاد 6 ماهه بود که پيش‌نويس فرستادند، ما بعد از بررسي پيش‌نويس را فرستاديم تا تاييد کنند، اما متوجه شديم باشگاهي ديگر به مبلغ بالاتري به باشگاه او را جذب کرده است. اين در حالي است که مجيدي شخصا با پاتوسي تا ساعت 3 شب در حال صحبت بود. او تحت باشگاه آفريقاي‌جنوبي بود و ما نمي‌توانستيم هيچ اجباري کنيم.

 

وي، درباره اينکه براي دومين‌بار است پاتوسي اين کار را مي‌کند و به‌نظر مي‌رسد فولاد سريعتر اقدام کرده، تصريح کرد: از شما خواهش مي‌کنم نگوييد سريعتر، بنده ايميل را ارسال کردم و منتظر بوديم پاسخ بيايد. مهلتي وجود نداشت که مثلا بگويند اين مبلغ را بريزيد و اگر نريزيد قرارداد فسخ مي‌شود. منزوي در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينکه مدير برنامه‌ پاتوسي گفته قراردادي نداده‌ايد، گفت: من مي‌توانم همين الان پيش‌نويس قراردادي را که ارسال کرده‌ايم نشان دهم. رقم‌ها و شرايط توافق شده بود اما دنياي فوتبال دنياي رابطه است. وقتي رقم بالاتر باشد بازيکن هم همانجا مي‌رود. ما به اندازه کافي زير فشارها بوده‌ايم.

 

پاسخ آذري

سعيد آذري مديرعامل فولاد خوزستان، در خصوص جذب آياندا پاتوسي گفت: ما کاري به بقيه تيم‌ها نداريم و کار خودمان را انجام مي‌دهيم. جذب پاتوسي حاصل يک هفته تلاش و مذاکرات با باشگاه کيپت‌تاون آفريقاي جنوبي بوده و بعضا شب‌ها تا ساعت 2 بامداد مبادله اطلاعات صورت مي‌گرفته است. به‌نظرم کار درستي را انجام داديم و وقتي شما مسئوليتي را قبول مي‌کنيد بايد از تمام جهات به انجام وظايف اين مسئوليت فکر کنيد. استخدام اين بازيکن براي ما يک پروسه سيستمي داشت و باشگاه فولاد کاري حرفه‌اي را انجام داده است. اين را بگويم که روز پنجشنبه گذشته مبلغ پول رضايت‌نامه اين بازيکن را به شکل قانوني به حسابش واريز کرديم و صادقانه بگويم که متوجه شدم، افرادي که مي‌گويند برخي تحريم‌ها مانع از واريز پول به حساب باشگاه‌ها و يا بازيکنان خارجي است صحبت غيرواقعي انجام مي‌دهند.

 

من در عرض دو و نيم ساعت پول پاتوسي را واريز کردم و اينکه تاکيد مي‌کنم مدير براي انجام وظايفش بايد مهارت فني و تصميم‌گيري داشته باشد به‌خاطر همين مساله است. اين مسائل را بي‌دليل در کتاب‌ها تدريس نمي‌کنند. ما درخواست ITC پاتوسي را انجام داده‌ايم و ويزا و امور سفر وي هم انشاءا... تا يکشنبه آينده انجام مي‌شود و اگر اتفاق خاصي رخ ندهد پاتوسي تا دوشنبه در اهواز خواهد بود. با سازمان ليگ هم مکاتبات لازم را انجام داديم و چون اين بازيکن قبلا در ايران بازي کرده، مشکلات بازيکنان جديدالورود را ندارد.

 

اعتقاد دارم هر چه با مردم صادق‌تر باشيم آنها راحت‌تر مسائل را مي‌پذيرند. اگر يک مديري يک جايي اشتباه کند اما با مردم روراست باشد مطمئنا مردم ما آنقدر بزرگوار هستند آن مدير را ببخشند اما وقتي با دروغ جايي را تصاحب مي‌کنيم، مطمئنا مردم حرف ما را قبول نخواهند کرد. وي در پاسخ به اين سوال که منظورتان چه کساني است؟ گفت: در اينجا تاکيد کنم خدايي ناکرده صحبت من در مورد سيستم باشگاه استقلال نيست و اين عزيزان همکاران بنده هستند و با روش مديريتي خودکار مي‌کنند. ما دو سه مدير ديگر داريم که با روابط خاص به فوتبال آمده‌اند و با ابزار دروغ کار را جلو مي‌برند غافل از اينکه اين روش اصلا جواب نمي‌دهد. به قول چرچيل، بزرگ‌ترين سياست صداقت است. مردم ما ترجيح مي‌دهند مديراني را داشته باشند که راست بگويند حتي اگر آنها دچار اشتباه شوند نه اينکه مديراني داشته باشند که بازيکنان تيمشان چند سال زحمت کشيده باشند و در يک مجموعه رشد کنند اما به‌خاطر عدم صداقت از آنجا جدا شوند.

 

فرهاد «پاتوسي» را نمي‌خواست؟

در اين چند روز اخير شايعه‌اي مطرح بود درباره اينکه وزارت ورزش اجازه حضور پاتوسي در جمع آبي‌پوشان نداده است، اما طبق آخرين اخبار ما از باشگاه استقلال، مجيدي چند بازي اخير پاتوسي در بن‌ياس را مشاهده کرده و به اين نتيجه رسيده که اين بازيکن در حال حاضر آماده نيست و نمي‌تواند به اين تيم کمک کند.

 

 

آرمان‌ملي 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------