حمید مطهری : پرسپولیس خودش تیم ملی است اما باید تیم بهتری شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,پرسپولیس

 

 پرسپولیس با گابریل کالدرون روزهای خوبی را تجربه کرد و در پایان نیم فصل نخست، صدرنشین هم شد اما اتفاقاتی که تمام هواداران می‌دانند دست به دست هم داد تا در پروسه انتقال قدرت، یحیی گل‌محمدی نفر اول نیمکت سرخپوشان در نیم فصل دوم شود. حالا مدتی است که یحیی گل‌محمدی کار خود را با سرخپوشان پایتخت آغاز کرده  و هواداران امیدوارند تیم‌شان در ادامه راه، صدر جدول را حفظ کرده و جام دیگری به آنها هدیه کند.

 

در این میان، یحیی دستیاران مورد علاقه‌اش را هم از شهرخودرو به پرسپولیس آورد که حمید مطهری جزو آنهاست. مربی جوانی که به واسطه حضور در کادر فنی چند تیم لیگ برتری، قرار است نقش مغز متفکر تیم گل‌محمدی را ایفا کند.

 

قرمزها که خود را برای نیم فصل دوم لیگ برتر نوزدهم آماده می‌کنند، دوشنبه در دیداری تدارکاتی برابر نفت مسجدسلیمان به تساوی 1-1 رسیدند. برای اطلاع از احوال این روزهای پرسپولیس و اینکه چه تفکراتی بر تیم حاکم شده، خبرنگار «ایران» گفت‌وگویی با حمید مطهری انجام داد.

 

مربی پرسپولیس صحبت‌هایش درخصوص وضعیت سرخپوشان را این گونه آغاز کرد: «تاکنون 7 جلسه تمرین کرده‌ایم و دو بازی تدارکاتی مقابل بادران و نفت مسجدسلیمان داشته‌ایم. پرسپولیس واقعاً بازیکنان خوبی دارد و معتقدم که خودش یک تیم ملی است البته از لحاظ کار تیمی باید خیلی بهتر شویم. تمام هدف ما و گل‌محمدی به عنوان نفر اول کادر فنی، این است که پرسپولیس را به معنای واقعی به تیم تبدیل کنیم. منظورم از تیم، ارائه کار گروهی و فنی است تا جایی که بتوانیم بازی مالکانه ارائه دهیم. ما هر جا که باشیم، دوست داریم تیم‌مان فوتبال کلاسیکی بازی کند و بازیسازی از عقب زمین شروع شود و برای پیاده‌سازی ایده‌هایمان نیاز به زمان داریم. البته معنایش این نیست که از نتیجه‌گیری غافل باشیم. زمین تمرین یکی از مشکلاتی است که در حال حاضر داریم. در این فصل سال، تهران زمین‌های خوبی ندارد و این کار را کمی سخت می‌کند ولی با تلاش و زحمت به سمت هدف حرکت می‌کنیم.»

 

پرسپولیسِ کالدرون بعد از شکست‌های ابتدای فصل، آمارهای بسیار خوبی به دست آورد. آمارهایی چون بیشترین برد در لیگ برتر، بهترین خط دفاع، رکورد پیروزی‌های متوالی خارج از خانه و در نهایت رسیدن به صدر جدول. بنابراین به نظر می‌رسد کادر فنی جدید کار سختی برای حفظ این روند داشته باشد. مطهری در این باره گفت: «مربیگری سخت است و کار در تیم‌های بزرگ، سخت‌تر. این را هم بگویم که آمار و ارقام خوب است اما همیشه ایده‌های مثبتی نمی‌دهد و گاهی باعث اشتباه هم می‌شود. با این حال ما برای موفقیت‌های بیشتر آمده‌ایم و عزم‌مان را هم جزم کرده‌ایم که در آسیا به دنبال قهرمانی باشیم و نگاهمان وسیع‌تر است. ما می‌خواهیم پرسپولیس یک تیم هجومی با ارائه بازی مالکانه و در کنارش هم نتیجه‌گیری باشد. البته بازی مالکانه کمی هم صبوری می‌خواهد.»

 

این روزها موضوع رأی AFC درخصوص سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، به یکی از اتفاق‌های مهم فوتبال ایران تبدیل شده است. مطهری در این باره چنین نظر داد: «به نظرم این کار ظالمانه‌ای است که AFC می‌خواهد انجام دهد. یک نهاد ضعیف که می‌خواهد سیاسی تصمیم بگیرد. خیلی اتفاق بدی است که هواداران ایرانی از دیدن بازی تیم مورد علاقه‌شان در آسیا لذت نبرند. بهتر است این موضوع با دیپلماسی ورزشی حل شود تا باشگاه‌ها هم متضرر نشوند. چون تحریم مسابقات، محرومیت و جرایم سنگین خواهد داشت. بنابراین باید با رایزنی کار را پیش برد تا همه چیز به نفع فوتبال‌مان تمام شود.»

 

اگر مشکل فعلی حل شود، پرسپولیس 8 بازی سخت در لیگ برتر و آسیا پیش رو دارد. در واقع بازی با تراکتور (یکشنبه 6 بهمن) رونمایی از تیم گل‌محمدی محسوب می‌شود. مطهری به این دیدار اشاره کرد: «ما شناخت کافی از تراکتور داریم و تمام برنامه‌هایمان در روزهای گذشته براساس همین بازی بوده است. خودمان را آماده می‌کنیم که یک بازی درخور توجه ارائه دهیم و ا‌ن‌شاءالله با نتیجه‌گیری هم همراه باشد.»

 

مطهری که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را دارد، حالا بعد از حدود 20 سال به عنوان مربی به جمع سرخپوشان بازگشته است: «برایم اتفاق جالب و البته مهمی است که بعد از دو دهه به عنوان مربی به تیم محبوبم بازگشته‌ام و تلاش می‌کنم که مؤثر باشم.

 

حدود 13 سال است که وارد عرصه مربیگری شده‌ام. مربیگری‌ام هم مانند فوتبالم سیستماتیک بوده یعنی از پایه‌ها شروع کردم. ابتدا در تیم پاس آنالیزور بودم، 4 سال مربی امیدهای صبا بودم و بعد از آن مربی تیم‌هایی چون راه آهن، صبا، سایپا، پیکان، نساجی و شهرخودرو بوده‌ام. در واقع کم تجربه نیستم. از پیشکسوتان عزیز رخصت گرفته‌ام و امیدوارم ما را جزو خودشان بدانند. در حال حاضر پیشکسوتان اعضای کادر پرسپولیس را تشکیل می‌دهند و اگر انتقاد خوبی شود، پذیرای آن خواهیم بود. همین انتقادها باعث پیشرفت می‌شود.»

 

نقل قول

فنایی: پرسپولیس بهترین گلرها را دارد

داوود فنایی، مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس به سایت این باشگاه گفت: «ما 4 گلر داریم که در رده‌های سنی خودشان بهترین‌های ایران هستند. علیرضا بیرانوند که بهترین دروازه‌بان آسیاست و به نظر من کسب عنوان بهترین فوتبالیست سال آسیا حق مسلم او بود. بوژیدار رادوشوویچ هم خیلی خوب عمل کرده و روی کار خودش تمرکز کامل دارد و البته نشان داده همچون دیگر نفرات واقعاً نسبت به تیم تعصب دارد. امیر حسین بیات و ساسان زمانه هم که هر یک در رده سنی خودشان بهترین هستند. تلاش ما این است که این دو نفر هم پیشرفت کنند و بیرانوند و رادوشوویچ هم در اوج و بهترین بمانند.»

 

حامد جیرودی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------