مهدی شیری: خوشحال شدیم چون شانس قهرمانی‌شان را گرفتیم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,مهدی شیری

 

 مهدی شیری مدافع پرسپولیس در خصوص شرایط فنی دربی 92 و شرایط متفاوت تیم‌شان در دو نیمه توضیحات خودش را ارائه داد. مدافع سرعتی سرخ‌پوشان از روحیه پیروزی در تمام لحظات بازی حتی در زمانی که تیم‌شان عقب بوده با ایران ورزشی حرف زد و به تمام سؤالات خبرنگار ایران ورزشیپاسخ داد.

 

تحلیل فنی تو از بازی چیست، چرا هر دو نیمه خصوصاً در نیمه اول بازی پرسپولیس نوسان زیادی داشت؟

همیشه دربی‌ها حساسیت خاص خودش را دارد و بازی جدا از دقایق ابتدایی کیفیت بالایی داشت و تیم ما هم رفته رفته بهتر شد و وقتی در دربی چهار گل به ثمر می‌رسد مؤید آن است که بازی به لحاظ فنی کیفیت بالایی داشته است.

 

قبول داری با وجود اینکه مهره‌های بهتری را در روی نیمکت و بازیکنان در زمین در اختیار داشتید نتوانستید با برد از زمین خارجشوید؟

بازیکنان نمی‌توانند در این خصوص حرفی بزنند چون کادر فنی تصمیم گیرنده هستند و ما همگی به تصمیمات آقا یحیی احترام می‌گذاریم. تیم بهتری نسبت به استقلال بودیم و می‌توانستیم برنده بازی هم باشیم اما مساوی هم نتیجه بدی برای ما نبود و ما را به پوکر قهرمانی امیدوارساخت.

 

یکی از بازیکنان استقلال مدعی شده که داور صحنه‌های پنجاه پنجاه را به سود پرسپولیس سوت زده. در این خصوص چه نظری داری؟

در مورد داوری و حرف بازیکن استقلال من اظهارنظر نمی‌کنم. دو صحنه هم خطا روی من اتفاق افتاد که آن را به کارشناسان واگذار می‌کنم. داور تجربه قضاوت در دربی را داشت و به نظرم خیلی خوب سوت زد. همیشه بعد از دربی چنین حواشی را به وجود می‌آورند اما تیم ما بزرگ است و مدافع عنوان قهرمانی و در صدر است و اصلاً ما به این حواشی اهمیتی نمی‌دهیم.

 

روی گل دوم قائدی راحت از بین تو و کمال کامیابی‌نیا گذشت و انصاری هم با عدم یارگیری مناسب روی مطهری، زمینه گل دوم استقلال را فراهم ساخت. در این رابطه چه توضیحی داری؟

در آن صحنه یکسری اتفاقات زنجیره‌ای منجر به این شد که تیم حریف به گل رسید. در دربی‌ها چنین گل‌هایی رد و بدل می‌شود اما برای ما مهم نیست چون ما به بازی برگشتیم و یک امتیاز حساس را هم کسب کردیم.

 

با تساوی سپاهان در مسجدسلیمان و تساوی پرسپولیس در دربی با توجه به بازی حساس بعدی‌تان در مقابل سپاهان چقدر به قهرمانی امیدوارید؟

ما بازی به بازی پیش می‌رویم و امتیاز دربی را هم امتیاز خوبی برای خودمان می‌دانیم اما می‌دانیم که برای قهرمانی فقط باید ببریم و ببریم و برنده شویم به همین دلیل فقط به برد و برد و برد فکر می‌کنیم تا ان‌شاءالله بتوانیم به قهرمانی برسیم و برای اولین بار در تاریخ لیگ پوکر قهرمانی را به تیم‌مان اختصاص دهیم.

 

چرا مدافعان پرسپولیس به قائدی فضا می‌دادند و عقب می‌کشیدند تا زمینه را برای مهاجم تند و تیز استقلال و گلزنی یا گلسازی او فراهم سازند؟

من این حرف را قبول ندارم چون ما مرتب در حال نفوذ و تهاجم بودیم و ممکن است در چنین شرایطی گاهی فضا پشت مدافعان به وجودبیاید.

 

یکی از بازیکنان استقلال گفته خوشحالی بازیکنان پرسپولیس بعد از بازی نشان می‌داد که هدف تیم پرسپولیس تساوی بوده و خوشحالی شما را هم دلیلی برای ادعای خودش عنوان کرده؟

من کاری به مصاحبه بازیکن استقلال ندارم چون ما صدرنشین لیگ هستیم و شانس اول قهرمانی. بیشتر خوشحالی ما هم بابت مساوی نبود بلکه بابت این مسأله بود که یکی از مدعیان قهرمانی و رقیب سنتی خودمان را پایین آوردیم و شانس قهرمانی را از آنها گرفتیم و خودمان را با تثبیت صدرنشینی باز هم به عنوان مدعی اول قهرمانی مطرح ساختیم.

 

اگر شجاع بود شاید در دفاع استحکام بیشتری داشتید؟

شجاع بازیکن بزرگ و با قابلیت‌های فنی بالاست که برای تیم ما زحمات زیادی کشیده است اما ما یک تیم هستیم و هر بازیکنی که نباشد هم محکوم به برد هستیم. شجاع هم از بازی بعدی به تیم ما اضافه می‌شود و من از این موضوع خوشحالم. با بازگشت شجاع ما با شرایط و قدرت بیشتری به مصاف حریف می‌رویم.

 

بعضی‌ها معتقدند در دقایقی از بازی با ترس از استقلال بازی کردید و تحت تأثیر حریف بودید؟

اصلاً این حرف را قبول ندارم. ما در ایران و آسیا از هیچ تیمی نمی‌ترسیم چون پرسپولیسیم و با قهرمانی‌های متوالی این موضوع را ثابت کرده‌ایم که قوی‌ترین تیم ایران هستیم.

 

در مورد بازی‌های سخت‌تان که همگی پشت سر هم افتاده و این بار که باید به مصاف الدحیل بروید چه صحبتی داری؟

همه بازی‌ها سخت است و بازی راحتی وجود ندارد اما ما با قدرت‌مان از سه بازی سخت اخیرمان 7 امتیاز گرفته‌ایم و راه را برای موفقیت خودمان هموار ساختیم به همین دلیل هم با روحیه بالا به مصاف الدحیل می‌رویم و در بازی سخت مقابل الدحیل با تمام وجود از دل و جان و با برنامه کادر فنی‌مان بازی می‌کنیم که بهترین نتیجه را از بازی بگیریم و دوباره با قدرت به مسابقات لیگ برگردیم.

 

در خصوص اسکوچیچ و مربیگری ایشان در تیم ملی چه نظری داری و با حضور ایشان فکر می‌کنی شانس حضور در تیم ملی را پیدا کنی؟

من با آقای اسکوچیچ در تیم ملوان کار کردم و بابت این انتخاب تبریک می‌گویم. ایشان مربی بسیار خوب و کاربلدی هستند و مطمئن هستم که مردم ثمره این انتخاب خوب را می‌بینند. به جهت کار با ایشان با تفکرات فنی‌شان کاملاً آشنا هستم. مربی خیلی مطمئنی هستند. من از ایشان در زمانی که در ملوان بودم خیلی چیزها یاد گرفتم و تلاش می‌کنم با کار و تلاش زیاد در تیم باشگاهی‌ام به تیم ملی دعوت شوم و به یکی از خواسته‌های اصلی خودم برسم.

 

 

 ایران / ناصر قراگزلو

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------