نقص فنی در سقوط بالگرد حامل بسکتبالیست آمریکایی رد شد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , بسکتبالیست آمریکایی
کارشناسان آمریکایی پس از بررسی سانحه سقوط بالگرد حامل یک بسکتبالیست مشهور که به مرگ او و همراهانش منجر شد، اعلام کردند علت حادثه ایراد در موتور بالگرد نبوده است. 

نتایج تحقیقات انجام شده بر روی بالگرد حامل «کوب برایانت» بسکتبالیست مشهور آمریکایی و دخترش که دو هفته پیش سقوط کرد، وجود نقص فنی در موتور این بالگرد را رد کرد.

 

به نوشته روزنامه «گاردین»، هیأت ملی امنیت حمل‌ونقل آمریکا روز جمعه با رد احتمال وجود نقص فنی در موتور بالگردی که منجر به مرگ برایانت و دخترش «جیانا» شد، اعلام کرد سایر عوامل احتمالی مانند نقش مه غلیظ در بروز این سانحه را بررسی خواهد کرد.

 

یک شاهد عینی این سانحه به هیأت فوق‌الذکر گفته است این بالگرد پیش از آنکه مستقیماً به تپه‌ای برخورد کند مکرراً در مه به سمت بالا و پایین حرکت می‌کرده است.

 

محققان این هیأت معتقدند به دلیل وجود شاخه‌های قطع شده در مجاورت محل سقوط هلیکوپتر، موتور هواپیما در حال کار کردند بوده و پره‌های آن به این شاخه‌ها برخورد کرده است.

 

مشخص نیست آیا پیش از وقوع حادثه سیستم هشدار آن احتمال برخورد را به خلبان گوشزد کرده بود یا خیر. همچنین این نوع از بالگرد فاقد جعبه سیاه هستند و این امر کار را برای کارشناسان دشوار کرده است.

 

۱۰ صبح ۶ بهمن ماه به وقت محلی، بالگرد حامل برایانت، دخترش و چند تن دیگر در شهر «کالاباساس» در جنوب کالیفرنیا سقوط کرد.

 

فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------