برنامه فدراسیون برای دفاع برابر ویلموتس



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,ویلموتس
هفته گذشته بود که ابلاغیه فیفا مبنی بر شکایت رسمی ویلموتس از ایران به فدراسیون فوتبال رسید. پروژه فدراسیون فوتبال برای توافق با سرمربی بلژیکی ناکام ماند. در نهایت راهی نماند جز اینکه فدراسیون فوتبال مستنداتی برای دفاع جمع کند و در نخستین جلسه‌ رسیدگی به شکایت ویلموتس، شکایت متقابل خود را از ویلموتس ارائه دهند.

 اولین جلسه رسیدگی به شکایت ویلموتس به فیفا، 19 فوریه (30 بهمن) است و فدراسیون فوتبال باید تا این تاریخ تمامی مستندات خود را برای دفاع مقابل ویلموتس و درخواست غرامت او جمع‌آوری کند تا بهترین دفاعیه را ارائه دهد. بزرگترین ادعای ویلموتس دریافت غرامت 6 میلیون یورویی از فدراسیون فوتبال است و مربی بلژیکی مدعی شده که باید تمام پول تا پایان قراردادش به او پرداخت شود.

 

با اینکه فدراسیون فوتبال از مدت‌ها پیش از این شکایت اطلاع داشت اما تا زمان رسیدن ابلاغیه رسمی، امیدوار بود که مشکل خود را با این سرمربی بلژیکی به صورت توافقی حل کند و کارش با او به دادگاه نکشد.

 

 حالا اما بعد از رسیدن این ابلاغیه، فدراسیون فوتبال با تشکیل هیأتی متشکل از افراد حقوقی شاغل در فدراسیون فوتبال تصمیم دارد برای حضور در اولین جلسه رسیدگی به شکایت ویلموتس برنامه‌ریزی کند.

 

صفی‌الله فغان‌پور مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درباره تشکیل این هیأت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این‌خصوص می‌گوید: «تعدادی از اشخاص حقوقی فدراسیون فوتبال به کمک بعضی افراد که در فیفا و CAS شاغل بوده و هستند، می‌توانند کارهای حقوقی مربوط به این پرونده را پیش ببرند.

 

 مسئولیت این هیأت برعهده آقای نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت است. این هیأت تمامی مستندات لازم برای دفاع مقابل ویلموتس را جمع‌آوری خواهد کرد و بعد از حضور در جلسه رسیدگی، دعوای متقابلی علیه ویلموتس ارائه خواهد شد چرا که ما معتقدیم ویلموتس هم تعهداتی به ما داشته که به آنها پایبند نبوده است.»

 

با این حال اما عده‌ای از حقوقدان‌ها معتقدند که شکایت رسمی ویلموتس نمی‌تواند به سود فدراسیون فوتبال تمام شود چون ویلموتس بعد از درخواست فسخ قرارداد، در بازی مقابل عراق روی نیمکت تیم ملی نشسته، می‌تواند مدعی شود که فدراسیون فوتبال ایران درخواست فسخ قرارداد را ارائه داده و کل مبلغ قرارداد سه ساله‌اش را از ایران بخواهد.

 

 افراد حقوقی فدراسیون فوتبال اما امیدواری نگران‌کننده‌ای درباره این پرونده دارند. از آن دسته امیدواری‌ها که معمولاً مدیران فوتبالی به هواداران بابت پیروزی اطمینان خاطر می‌دهند و در نهایت نتیجه طوری رقم می‌خورد که چیزی جز سکوت آنها را در بر ندارد.

 

 حالا هم حکایت همان اطمینان ‌خاطرهاست که فغان‌پور می‌گوید: «اتفاقاً نقطه قوت ما در دفاع همین است که ویلموتس بعد از درخواست فسخ، روی نیمکت تیم ملی نشسته است و بعد از بازی با عراق فدراسیون فوتبال برای او بلیت رفت و برگشت تهیه کرده است.»

 

نکته‌ای که نباید از خاطر برد این است که جلسه رسیدگی به این شکایت 30 بهمن و پیش از انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال تشکیل می‌شود.

 

فدراسیون فوتبالی که بارها به دلیل مشکلات حقوقی‌اش در عقد قرارداد با ویلموتس مورد انتقادهای جدی قرار گرفته، قرار است مقابل شکایت محکم سرمربی بلژیکی از حق فوتبال ایران دفاع کند! همچنان افراد شاغل در فدراسیون فوتبال معتقدند که توان حقوقی‌شان به اندازه‌ای هست که از کارشناسان حقوقی ورزشی خارج از بدنه فدراسیون کمکی نگیرند.

 

 

بهناز میرمطهریان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------