ایرج عرب: نامه اول‌مان به صربستان لحن خوبی نداشت/ هدف‌مان رد رکورد فصیحی نبود



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , ایرج عرب
سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد حواشی این فدراسیون توضیحاتی داد.

 به گزارش ایسنا، ایرج عرب، سرپرست فدراسیون دوومیدانی روز دوشنبه در نشست خبری این فدراسیون گفت: دوره سرپرستی دوره‌ای انتقالی و گذار است که با دوره ریاست تفاوت دارد. وظیفه انجام امور جاری و اردوها، پرداختن به المپیک و بحث انتخابات سه حوزه کاری ما در این مدت است. اگر در آستانه المپیک فقط به انتخابات بپردازیم بعدها گله می‌شود که چرا به موضوعات المپیک توجه نشده است در نتیجه خط مشی ما در فدراسیون انجام تمامی وظیفه‌مان بوده است.

 

او در ادامه افزود: کارهای آقای تفتیان و حدادی که سهمیه المپیک گرفته بودند را انجام دادیم، با مربیان آن‌ها مذاکره و کارهای اردوهای خارجی آن‌ها انجام شد. علاوه بر این چندین تورنمنت خارجی برای شرکت آن‌ها در نظر گرفته‌ایم. معتقد هستم در فدراسیون هر کسی باید کارهای خود را انجام دهد و من هم برای سازمان تیم‌های ملی اهمیت قائل هستم بنابراین علاوه بر استفاده از نفرات حاضر چندین نفر هم‌ به سازمان تیم‌های ملی اضافه کردیم و جلساتی تشکیل شد. برنامه چندین ورزشکار بررسی و آن چه که مصوب شد در حال انجام است.

 

عرب در مورد برنامه‌ریزی برای سایر ورزشکاران بیان کرد: آقای شیری و رسولی در بلاروس تمرین می‌کنند که از شرایط اردو و مربی خود اظهار رضایت کردند. آقای پیرجهان هم بیش از ۵۰ درصد شانس کسب سهمیه المپیک را دارند که ابتدا در تبریز و سپس در کیش تمرین می‌کند. آقای مهردلان هم با توجه به رکوردی که در جام فجر کسب کرد برنامه‌اش بررسی شد و برنامه‌ریزی انجام گرفت. برای کیوان قنبرزاده و ابارقی هم به همین صورت برنامه‌ریزی کرده‌ایم. جعفر مردادی هم این شرایط را دارد و اردوی کنیا را برایش پیش‌بینی کردیم.

 

منتظریم زمان انتخابات مشخص شود

او در مورد انتخابات فدراسیون گفت: منتظر هستیم زمان انتخابات را اعلام کنند و هر زمان که بخواهند آماده برگزاری هستیم. کمیته ملی المپیک هم در این مدت همراه ما بوده‌اند و از نظر مادی و معنوی حمایت‌مان کرده‌اند.

 

درخواست ابطال رکورد فصیحی را نداشته‌ایم

عرب در مورد رکورد فرزانه فصیحی و شائبه ارسال ایمیل انتقادی به فدراسیون صربستان در مورد تایید رکورد این ورزشکار گفت: هیچ تفاوتی در فدراسیون بین ورزشکاران ما وجود ندارد و ما از خانم فصیحی حتی حمایت کرده‌ایم. خانم بهزادی به همراه چند نفر دیگر به فرودگاه رفتند و ازخانم فصیحی استقبال کردند. پس ما هم به او توجه داشته‌ایم حتی روز چهارشنبه هفته قبل به او زنگ‌زدم که به فدراسیون بیاید و برنامه‌هایش را ارائه دهد. اکنون منتظر جواب دوپینگ او هستیم و باید حساسیت و دقت لازم را در چارچوب قوانین و مقررات داشته باشیم. کارهایش که انجام شود قطعا مورد حمایت بیش‌تری هم قرار می‌گیرد. گفته‌اند در ایمیل فدراسیون بحث ابطال رکورد خانم فصیحی مطرح شده است در صورتی که چنین چیزی نیست. ما برداشت ابطال از ایمیل نداشتیم. دو نامه ارسال شده است که ادبیات نامه اول را خودم هم نپسندیدم به همین دلیل نامه دومی نوشتیم و جوابی هم از صربستان آمده است برای نامه اول آمده است و هیچ حساسیتی برای صربستان ایجاد نشده است و خواسته‌های را منطقی دانستند و پاسخ دادند.

 

او در این مورد افزود: هدف از نامه اول ضرورت‌هایی بوده است که برای ثبت رکوردش لازم بود، فدراسیون جهانی از ما خواسته که موضوع دوپینگ خانم فصیحی را پیگیری کنیم. به هیچ وجه در ایمیل مسابقات زیر سوال نرفته است بلکه یک سری سوال بوده در مورد شماره روی سینه، فتوفینیش و غیره که گفتند استفاده از شماره روی سینه در مسابقه زیر ۴۰۰ متر مرسوم نیست، مدارک فتوفینیش را هم ارائه دادند و برخی سوالات دیگر را مطرح کردیم که صربستان پاسخ داد. سوالاتی هم ما داریم که نمی‌خواهم در مورد آن‌ها صحبت کنیم. هدف ما این است که کارها بدون حاشیه انجام شود.

 

عرب در مورد این که حواشی پیش آمده در مورد رکورد فصیحی و شائبه مهندسی انتخابات را مطرح کرده است، بیان کرد: فدراسیون هیچ نگاه این چنینی نه در مورد او و نه کس دیگری ندارد.

 

ریسک کار با مربی با سابقه دوپینگ‌ را پذیرفته ایم

حسین شایان، رئیس سازمان تیم‌های ملی هم در مورد حواشی رکورد فرزانه فصیحی گفت: ثبت رکورد در هر کشوری داخلی است و ممکن است مراحل آن فرق بکند. ما مراحل خود را داریم و باید آن را دنبال کنیم؛ فرزانه فصیحی هم از این قائده مستثنی نیست. این که کشوری درخواست مدارک برای تایید رکورد بخواهد کاملا قانونی است. الان کشور افغانستان برای ورزشکار خود که در جام فجر شرکت کرده است، تایید خواسته است. تست دوپینگ خانم فصیحی هنوز نیامده است. با مدارکی که فدراسیون صربستان به ما اعلام کرده است این رکورد قانونی است و فقط منتظر نتیجه دوپینگ هستیم.

 

او در این مورد افزود:  اگر فصیحی خدایی نکرده بدون حجاب می‌دوید فدراسیون جهانی این را ثبت می‌کرد اما ما آن‌ را به عنوان رکورد ملی ثبت نمی‌کردیم. چیزی که ما از فدراسیون صربستان خواسته‌ایم نیازهایی است که حس کردیم می‌خواهیم و از طرف صربستان هم پاسخ داده شده است.

 

شایان در مورد همکاری فدراسیون با مربی شاهین  مهردلان (رکوردار پرتاب دیسک داخل سالن آسیا) گفت: از نظر ستاد مبارزه با دوپینگ‌، او مربی آزاد است و مشکلی برای کار ندارد. سازمان تیم‌های ملی هم بر اساس سیاست خود بر مربیانی که سابقه دوپینگ داشتند،  نظارت می‌کند. این ریسکی است که فدراسیون برای عقد قرارداد با این آقا پذیرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------