نکونام: لیگ را برگزار می‌کنیم که بگوییم در ایران کرونا نیست؟/ همه دلهره دارند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,نکونام
سرمربی فولاد از عملکرد شاهین شهرداری بوشهر، رقیب تیمش در هفته بیست و یکم لیگ برتر ستایش کرد.

 به گزارش ایسنا، جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری پیش از دیدار با شاهین شهرداری بوشهر اظهار کرد: تیم شاهین با شروع نیم فصل دوم در تنها بازی که مساوی کرده برابر شهر خودرو بود که ۱۰ نفره شدند. سه برد هم به دست آوردند. پیکان و ماشین سازی و نساجی را بردند. باید بدانیم تیمی که در چهار بازی ۱۰ امتیاز می‌گیرد قابل احترام است و خوب بازی می‌کند. در جدول خودشان را بالا کشیدند و بی‌دلیل نیست که بهترین تیم نیم فصل دوم هستند.

 

او ادامه داد: تیم ما باید خیلی باهوش و با تمرکز بازی کند تا بتوانیم بازی خوبی را همراه با پیروزی پشت سر بگذاریم. به حداکثر توان‌مان نیاز داریم. متاسفانه هواداران ما در ورزشگاه نیستند و این شرایط را برای ما سخت کرده است. واقعا جای هواداران‌مان خالی است و واقعا از این موضوع ناراحتیم. دوست داشتیم بازی با هوادار باشد ولی با این شرایط هواداران از ما فاصله گرفتند. امیدوارم بتوانیم سه امتیاز را به دست بیاوریم.

 

نکونام درباره برگزاری لیگ در شرایطی که بسیاری از مسابقات ورزشی تعطیل شده‌اند هم بیان کرد: قبل از این که کسی درباره کرونا صحبت کند من گفتم که بازی‌ها باید تعطیل شود. به خاطر این که نگاه من به فوتبال صرفا فوتبالی است و به منافع کسی کاری ندارم. اصلا ما یک سال لیگ نداشته باشیم، چه اتفاقی میفتد؟ جان ما مهم‌تر است. همین الان یک تیم را قهرمان کنند چه اتفاقی میفتد؟ اتفاقی نمیفتد ولی اگر خدایی نکرده یک نفر جانش را از دست بدهد خیلی زجرآور است. الان هم پای حرفم هستم هرچند به ضرر تیم من است ولی سلامتی مردم و بازیکنان و خبرنگاران و مربیان مهم است. اگر خدایی نکرده یک عزیزی از دست برود چند خانواده ناراحت می‌شوند؟ چند نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند؟ این بیماری واقعا خطرناک است. تا وقتی که شرایط بهتر و هوا گرم شود لیگ ما باید تعطیل شود. دو تیم بزرگ پایتخت مربیان خوب‌شان را از دست دادند. تیم ملی کشورمان مربی‌اش جدا شد. من هم تیمم را دو فصل قبل ترک کردم و همه گفتند نکونام تیم را در نیم فصل ترک کرد ولی من به خاطر شرایط غیر حرفه‌ای تیم را ترک کردم.

 

وی اضافه کرد: هر مربی حرفه‌ای به ایران می‌آید تا دو ماه حقوقش را نمی‌گیرد، جدا می‌شود. باید نگاه ما حرفه‌ای باشد. الان سری آ را ببینید. مطمئن باشید به انگلیس و اسپانیا هم برسد همین می‌شود. جان مردم برای‌شان مهم است. وقتی خطای شدید صورت می‌گیرد علاوه بر کارت قرمز بازیکن را سه جلسه محروم می‌کنند. چرا؟ به خاطر سلامتی بازیکن. ما این‌جا سلامتی را در نظر نمی‌گیریم و بازی‌ها را برگزار می‌کنیم. در هر مسابقه‌ای هر تیمی گل بزند و اگر یک نفر مریض باشد به همه زمین منتقل می‌شود. تمام نگاه‌ها باید فوتبالی و ورزشی باشد.

 

ورزش هم برای این است که مردم شاد و خوشحال باشند و نشاط داشته باشند. الان همه ترس و دلهره دارند. ما فوتبالی‌ها و مربیان و بازیکنان باید کنار هم باشیم و به جان و سلامتی خودمان فکر کنیم. اصلا لیگ برگزار نشود چه اتفاقی میفتد؟ اگر این روند اتفاق بیفتد ما میزبانی را هم به خاطر کرونا از دست می‌دهیم. الان می‌خواهیم لیگ را برگزار کنیم که بگوییم در ایران کرونا نیست؟ نه؛ آن‌ها می‌دانند و زرنگ‌تر هستند. الان برای فدراسیون و تیم‌های ما جریمه در نظر گرفتند. ما در فوتبال‌مان یک سری کارهایی انجام می‌دهیم و فکر می‌کنیم کسی نمی‌بیند. بعدش متوجه می‌شوند. اگر بیماری ادامه پیدا کند مطمئن باشید میزبانی گرفته می‌شود. پس خودمان به فکر باشیم. با احترام به سازمان لیگ و فدراسیون و همه دوستان واقعا باید به این دوستان با همه زحمتی که می‌کشند بگویم شرایط خوبی برای ادامه لیگ نیست. همه می‌ترسند و درباره کرونا حرف می‌زنند. نه فقط در ایران بلکه در همه جا. جلد دیروز رونامه مارکا را ببینید. این یک ویروس خطرناک است و جان مردم در خطر است. امیدوارم بازی‌ها خوب برگزار شود. هیچ کسی مریضی نگیرد ولی باید یک مقدار هم فکر کنیم.

 

سرمربی فولاد درباره وضعیت تیم خودش هم بیان کرد: شرایط تیمی ما خوب است و اگر لیگ به تعویق بیفتد ناراحت می‌شویم ولی سلامتی مردم برای ما مهم است. برای بازی کاملا آماده‌ایم و بازیکنان ما بهترین بازی را به نمایش می‌گذارند و امیدواریم روند خوب‌مان را ادامه دهیم.

 

او درباره محرومان و مصدومان تیمش هم توضیح داد: خدا را شکر همه تیم را فردا در اختیار داریم. بیت سعید هم با تیم تمرین کرده است. امیدوارم فردا نتیجه خوبی بگیریم.

 

او درباره بازی با شاهین که یک تیم انتهای جدولی است هم اظهار کرد: در فوتبال هیچ بازی آسانی وجود ندارد. هیچ کسی نمی تواند بگویم فلان تیم از پیش برنده است. در ۹۰ دقیقه هر تیمی بهتر باشد بازی را می‌برد. ما برای همه بازی‌ها حتی بازی‌های دوستانه مهم است. ما برای هر مسابقه‌ای آماده‌ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------