سپهر حیدری:تحمل دیدن موفقیت‌های پرسپولیس را ندارند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,سپهر حیدری
پیشکسوت پرسپولیس معتقد است گل‌محمدی در پرسپولیس موفق می شود و این تیم در آسیا می‌تواند از گروهش صعود کند.

 پرسپولیس در روز برتری مقابل شهرخودرو، سه امتیاز بازی مقابل سپاهان هم به حسابش واریز شد تا اختلاف قرمزپوشان پایتخت با تیم دوم به 10 امتیاز برسد. پرسپولیسی ها در نیم فصل دوم بازی مستقیم با تیم های رقیب را پیروز شده و تنها در دربی تهران مقابل استقلال به تساوی رضایت داد. سرخ‌ها در سه سال گدشته که به قهرمانی رسیدند، هیچوقت در اینجای فصل با تیم دوم فاصله ده امتیازی نداشتند و سریع تر از قبل به سمت قهرمانی و پوکر کردن در حرکت هستند. اما در این بین مصاحبه چند بازیکن و مدیر لیگ برتری حواشی زیادی برای سرخپوشان ایجاد کرده است. بعضی ها مدعی شده اند که لیگ مهندسی می شود تا پرسپولیس به قهرمانی برسد. سپهر حیدری کاپیتان و مدافع اسبق پرسپولیس در مصاحبه با خبرآنلاین به این اتهام ها پاسخ داد:

  

در روزهای اخیر مصاحبه هایی انجام شد و قهرمانی پرسپولیس را مهندسی شده عنوان کردند.

 

این حرف ها تاریخ انقضایش تمام شده. یکی دو روز قبل هم احسان حاج صفی مصاحبه کرد و گفت جام را به پرسپولیس بدهید. یکبار هم اصالت پرسپولیس را زیر سوال می برند، بهتره که قبول کنید پرسپولیس قوی تر است و این تیم شایسته قهرمانی است. شانسی نیست که پرسپولیس دارد پوکر می کند. چه خوب است که مثل همه جای دنیا به تیمی که از ما قوی تر است احترام بگداریم. شما ببینید در ایتالیا یوونتوس هشت سال است که جام قهرمانی را بالا می برد و بازیکنی، مدیری این قهرمانی ها را زیر سوال نمی برد. همچنین این اتفاق دارد در فرانسه و برای پاریسن ژرمن رخ می دهد.

 

اما متاسفانه در ایران بقیه تیم ها ضعف شان را قبول نمی کنند و پرسپولیس را متهم می کنند. شما به جدول هفته های آخر فصل پیش نگاه کنید متوجه می شوید که شکست های سپاهان و استقلال این دو تیم را از قهرمانی دور کرد. در هفته های آخر پرسپولیس هم نتایج خوبی نگرفت اما نتایج ضعیف رقبا، پرسپولیس را به قهرمانی رساند. الان هم همینطور. استقلال مقابل گل گهر شکست خورد و تراکتور هم مغلوب پارس شد. این نتایج را پرسپولیس تعیین می کند؟ خدا را شکر فیلم بازی ها موجود است. به نظرم کسانی که این حرف ها را می زنند باید کمیته انضباطی آنها را مورد پیگرد قرار بدهند تا به خودشان اجازه ندهند چنین صحبت هایی بکنند. 

 

شما خودتان در ذوب آهن بازی می کردید و کاپیتان این تیم بودید. آن زمان هم صحبت از باند اصفهانی شده بود و می گفتند که نتایج به سود تیم های اصفهانی رقم می خورد.

 

آن زمانی که من بودم اصلا توجهی نبود. ما یک سری جوان شایسته بودیم که محصول آکادمی این تیم بودیم و تیم ما همیشه  در کورس قهرمانی بود و حتی آن تیم تا فینال آسیا هم رفت. کسی نمی تواند نتایج درخشان دوب آهن را شانسی عنوان کند. تیم ما در آن سالها با کلی برنامه پیش می رفت و باشگاه زحمت زیادی برای ما کشید و چند بازیکن از جمله مهدی رجب زاده به ما اضافه شد و کسی نمی تواند این موفقیت ها را زیر سوال ببرد. الان هم همینطور، کسی نمی تواند موفقیت پرسپولیس را زیر سوال ببرد. پرسپولیس در این چند سال زحمات زیادی کشید و الان دارد نتیجه اش را می گیرد.تیمی که همیشه موفقیت‌هایش پیوسته است نمی توان آن را شانسی دانست و باید احترام گداشت. همیشه پشت سر تیم موفق این حرف ها هست و الان چون پرسپولیس موفق شده، دوستان نمی توانند تحمل کنند وبه نظرم کمیته انضباطی باید به جد وارد این قضیه شود.

 

سپاهانی‌ها معتقد بودند بازی با پرسپولیس باید تکرار می شد و حق آنها خورده شده است.

 

ببینید این بازی دیگه بسیار واضح بود. سپاهان وارد زمین بازی نشد و گزارش ناظر بازی و داور همه چیز را عیان کرد. حتی فرمانده نیرو انتظامی هم گفت کسی از آنها نخواست تا راه را برای سپاهانی ها باز کنند و اگر درخواستی می دادند همان زمان می توانستند وارد استادیوم بشوند. معلوم بود که سپاهانی ها به دلیل نداشتن چند بازیکن و شرایط هوادارنشان، نمی خواهند وارد زمین بشوند. همین اتفاق در مصر هم چند روز پیش رخ داد و تیم الزمالک مصر 3-0 بازنده شد و حتی از این تیم 6 امتیاز هم کم کردند. به نظرم باید از سپاهان هم امتیاز کم می کردند تا درس عبرتی برای تیم های دیگر شود. ما مدعی هستیم تیم هایمان حرفه ایست اما رفتارمان در حد آماتور. 

 

پرسپولیس گل محمدی را چگونه ارزیابی می کنید؟ سرخپوشان در آسیا هنوز بردی کسب نکردند و در لیگ برتر هم به سمت قهرمانی سرازیر شدند.

 

بازیکنان پرسپولیس در چند ماه اخیر با سه مربی کار کردند و کمی زمان می برد تا مربی تفکراتش را در تیم حاکم کند. پرسپولیسی ها تا اواخر خرداد با برانکو کار کردند و بعد از آن کالدرون آمد. کالدرون هم تا تفکراتش را پیاده کند چند هفته ای زمان برد و پرسپولیس در آن چند بازی اول شکست خورد اما دیدید که به یکباره تیم به صدر رسید. الان هم یحیی نیاز به زمان دارد و به نظرم او می تواند تیم را قهرمان کند و حتی چند هفته زودتر از پس از داستان برمی آید. پرسپولیس در لیگ قهرمانان هم کمی آشفته بود ولی پرسپولیس مدعی اصلی صعود از گروه است و مطمئنم از گروه مان صعود می کنیم. گل محمدی مربی صاحب سبکی است و هرکجا رفته موفق بوده و در پرسپولیس هم موفق خواهد شد.

 

 

زاوش محمدی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------